::Her Secim Bir Kaybedisdir::
|
Hayatimiz boyu hep
sectiklerimizin kurbani olmadik mi ? Her defasinda pismanlik duyduk. Hep , ne kadar aptal
olabiliyoruz deyip kendimizin dert yandik. Pismanliktan ders almasini
bilemedik. Ve her seferinde yeni hatalar , yeni gaflar ve ardinda yepyeni
pismanliklar. Hep ... |
Her seçim bir kaybedistir Her tercih
bir vazgeçistir çünkü... Sabah ise gitmekle, yatakta nefis bir
miskinlik firsatindan vazgeçmis olursunuz. Kalkar kalkmaz hayat bin bir seçenegi
dayar burnunuzun ucuna... "Ne giysem" telasindan, ögle
yemeginde "Ne alirdiniz?" diye basucunuzda biten garsona,
"hangi kanaldaki filmi izlesem" kararsizligindan "bize oy
verin" diye bagrisan partilere kadar her sey, herkes, her an sizi
israrla bir tercihe zorlar. Yastiginiza teslim olmussaniz, belki
disarda isil isil bir günden vazgeçmis olursunuz. Bahar esintileri tasiyan bir elbise
belki o gün yasaminizi isildatabilecekken, agirbasli bir sadelige karar
vermekle muhtemel bir tanisikligi tepersiniz. Belki yemediginiz musakka,
ismarladiginiz Izmir köfteden daha lezzetlidir. Ya da öbür kanaldaki film, o anki ruh
halinize daha uygundur. Ama yasam, vazgeçtiginiz seye iliskin
ipucu vermez. Geri dönüp, o günü gökkusagi desenli
bir elbiseyle yeniden yasama sansiniz yoktur. Bu seçim oyununda vazgeçtiginiz sey,
seçtiginizden daha degerliyse pismanlik kaçinilmazdir. Ama neyin degerli oldugunun karari da
yine size aittir. Ve vazgeçtiginiz sey bazen bir saray,
bazen söhret sahnesinin pariltili neonlari da olsa, çogu zaman gözünüz hiç
arkada kalmaz. Çünkü duvarlarina sevdiginizin kokusu
sinmis bir ev ya da sevdiginiz kadinla paylasamadiginiz bir saray sizin
borsada kolay feda edilebilir degerlerdendir. Hayata bir baska gözle bakmayi
ögrendiyseniz, bu seçimde kazandiklarini sananlara yalnizca aciyarak
gülümsersiniz. Her seyin siradanlastigi bir dünyada
bazen kaybetmek en dogru seçimdir. Ve o dünyada en yerinde tercih;
vazgeçistir. Can Dündar / Yarim |
Geri:: |
Ó2001