::Bir Polonya Filminde::
|
Sevgi , insan olmaktir ... Evet gercek sevgi ; sevmesini
bilmektir . |
Bir Polonya filminde Nazi dönemi anlatiliyordu. Nazi komutanı güzel bir evi komutanlik merkezi yapmisti. Evin güzel sahibesi üst kata çikmisti ve az görünüyordu. Komutan bu kadina asik oldugunu anladi ve aralarinda söyle bir konusma geçti: - Madam, askimiz beni zayif düsürüyor. - Hayir komutan, sevginiz sizi insan yapiyor. Insan ruhu da doganin bir parçasidir ve doga gibi bosluk kabul etmez. Içinde sevgiyi barindiramayan insan nefretle dolar ve insanliktan uzaklasir. Nefret etmeden birine kötülük yapamazsiniz. Nefret etmeden birini öldüremezsiniz. Nefreti içinde barindirmak isteyen insan önce kendisinden nefret etmek zorundadir. Içinde nefreti yasatan insan yüregindeki sevgiyi kovmustur. Artik onu bulmasi çok zordur ve bunun agir bedelini ödeyecektir. Sevgisizlik agir bir yüktür ve insan bundan kurtulmak için çok kötü seyler yapar.
Acimak sevgi degildir, üstünlügün kabulüdür. Hosgörü sevgi degildir, istemedigine katlanmaktir. Bagimlilik sevgi degildir, gereksinmenin karsilanmasidir. Sevgi, deger vermesini bilmektir. Sevgi, yasama hakkini kabul etmektir. Sevgi, varolmaktan kivanç duymaktir. Sevgi, birlikte olmaktan kivanç duymaktir. Sevgi, esitligin duyumsanmasidir. Sevgi, bütün yapay ayrimlarin hayattan çikarilmasidir. Sevgi, bilinçtir. Sevgi, insan olmaktir. |
Geri:: |
Ó2001