::ABD’nin Suclari::

 

Terorist Damgasi yemesi gereken , tum dunyayiy karistirmakla tum dunyayi arkasina alan ABD , hala herkesin gozu onunde zulumlerine devam ediyor.

 

Piskinligin en son haddesi.

 

Dur diyebilecek olan yok mu ?

İşte Amerika’nın Suçları

 

Amerikan yönetimi , Usame Bin Laden’i bahane ederek Afganistan ile Irak’a saldırma planları yaparken ; sık sık terör olgusunu işliyor. Halbuki yapılan araştırmalarda Meksika , Japonya , Küba , Irak ve Afrika’ya kadar bir çok olayda ABD’nin doğrudan veya dolaylı olarak parmağı olduğu ortaya çıkıyor ve yüzbinlerce insanın ölümünden sorumlu tutuluyor.

 

1991 yılında Irak’ın Küveyt’e girişini bahane ederek diğer emperyalist güçlerle birlikte Irak halkına bomba yağdıran ABD , binlerce insanı katletti. Üstelik bu vahşeti iletişim kanalları ile tüm dünyaya resmen izlettirdi. Bu yaptıklarının bir parçası , bütün bunlardan sonra da terörden laf edebiliyor.

 

Amerikanın New York ve Washington şehirlerine yönelik gerçekleştirilen kamikaze saldırıların ardından gündeme getirdiği terör konusundaki suç dosyası oldukça kabarık.

 

Amerikan yönetimi , Usame Bin Laden’i bahane ederek yeni strateji oluşturma ve Afganistan ve Irak’a saldırma planları yaparken , sık sık terör olgusunu işlemesi , bu ülkenin tarih boyunca karıştığı olayları akıllara getirdi.

 

İşte Amerika’nın suç kronolojisi ;

 

·          1898 ‘ de Meksika’yı işgal etti.

·          Aynı yıl Küba’ya girdi.

·          1921 yılında Nikaragua’yı işgal etti. Ulusal muhafızlar adlı ve başını Somoza’nın çektiği terör örgütünü kurdu. Anti-Emperyalist direnişin başını çeken Sandino ve e300 kişiyi öldürdü. 40 yıldan fazla sürecek bir terör devrini başlattı. Sabotaj ve suikastler düzenledi.

·          1945 ‘ te Japonya’ya atom bombası atarak bir anda 250 bin kişiyi vahşice katletti.

·          1950-53 yılları arasında yüzbinlerce Koreliyi öldürdü.

·          1954 ‘de de Guatemala ‘ da sahne aldı.

·          1955 ‘ te Endonezya , Laos ve Kamboçya’da çok sayıda CIA operasyonu düzenledi.

·          1956-59 yılları arasında Küba’da 60 bin kişiyi , Amerikalı danışmanların ve Batista’nın birlikte yürüttüğü operasyonlarda katletti.

·          1961 ‘ de Küba’da Domuzlar Körfezi çıkartmasını örgütledi.

·          1965 ‘de 1 milyon (!!!*!!!)  Endonezyalıyı katletti. Aynı yıl Dominik’te paraşütçülerini indirtti , 10 bin Dominikliyi katletti.

·          1975 yılındaki Vietnam yenilgisinden sonra arkasında milyonlarca ölü ve sakat bıraktı. ABD’nin Vietnam’da halkın üzerine yağdırdığı 638 bin ton bomba , 2.Dünya savaşı sırasında atılan toplam bombaların yarısı kadar olup kişi başına takriben 5 bomba düşmektedir.

·          Milyonlarca insan stratejik köylere sürülürken , onbinlerce kadının ırzına geçildi , yüzbinlerce insan sakat bırakıldı , milyonlarcası ise işkenceden geçirildi.

·          1970-75 yılları arasında Kamboçya ve Laos’ta 1 milyon insanın hayatını kaybetmesine neden oldu.

·          1973’de Şili’de CIA ‘nin de içinde bulunduğu darbe ile 30 bin kişi katledildi.

·          Arjantin’de faşist genarellerle yaptığı iş birliği sonucu 30 bin kişi katledildi.

·          1983’ te Lübnan’a müdahale edildi , 14 bin deniz piyadesinin katıldığı operasyonda binlerce Lübnanlı katledildi.

·          Aynı yıl Lübnan’a ikinci müdahalede Amerikan 6.filoya ait savaş uçakları günlerce Lübnan’a bomba yağdırdı.

·          Aynı yıl Grenada işgal edildi , yüzlerce insan öldü.

·          1986’da Libya bombalandı bine yakın sivil öldü. Ülkeye ambargo uygulandı.

·          1989’da Panama’ya asker çıkardı , 5 bin Panamalı öldürüldü.

·          1991’de Bill Clinton , Monica Lewinsky ile yaşadığı uçkur skandalı yüzünden gündem değiştirmek bahanesiyle Irak’ı bombaladı. Yine ondan önce Körfez Savaşı adındaki katliamla binlerce sivil Iraklı öldürüldü.

·          Yeni başkan G.W.Bush babasının Saddam’ı devirememesi sebebiyle başa gelir gelmez yine Irak’ı bombalattı.

·          Somali işgal edildi.

·          İran’a yapılan ambargo yıllardır devam ediyor.

·          Latin Amerika’da bulaşmadığı savaş , katliam , insan hakları ihlali yok gibidir. Nikaragua’nın halk düşmanı gerillalarını Hondurasta teşkilatlandırarak halk üstüne saldırttı. Bir sürü ölüm mangaları örgütlendi , eğitildi , finanse edildi , silahlandırıldı ve halka karşı kullandırıldı.

·          ABD , sadece 1946-75 yılları arasında 215 kez askeri güce başvurdu , 19 kez nükleer silah tehdidine yeltendi.

 

Ve hepimizin bildiği gibi ABD , tarihi çok eskiye dayanan 1984 ‘ de Türkiye’nin başına bela olan , sırf Israil’in mezepotamya idealini gerçekleştirmek için bölgedeki halkı sindirerek , kışkırtarak PKK terörürünün doğmasına sebep oldu teröre  finans kaynağı oldu. Ülkeyi yıllarca geriye atan ve 30 bin insanın ölümüne neden olan bu emperyalist , silah tüccarlığı anlayışlı , katliamı seven bu ABD terör örgütü şimdi terörden ağzı yanmış edalarında , kim olduğu belirsiz bir belaya bulaştı , ve kendine şimdilerde suni hedefler arama peşinde , ve gülünç hülyalar kuran aciz bir ülke konumuna düştü.

 

Yazık ki ne yazık.

 

M.Yalçınkaya – 29 Eylül 2001

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

Ó2001

 

Hosted by www.Geocities.ws

1