::ABDnin Suclari::
|
Terorist Damgasi yemesi
gereken , tum dunyayiy karistirmakla tum dunyayi arkasina alan ABD , hala
herkesin gozu onunde zulumlerine devam ediyor. Piskinligin en son haddesi. Dur diyebilecek olan yok mu ? |
İşte Amerikanın Suçları
Amerikan yönetimi , Usame Bin
Ladeni bahane ederek Afganistan ile Iraka saldırma planları
yaparken ; sık sık terör olgusunu işliyor. Halbuki
yapılan araştırmalarda Meksika , Japonya , Küba , Irak ve
Afrikaya kadar bir çok olayda ABDnin doğrudan veya dolaylı olarak
parmağı olduğu ortaya çıkıyor ve yüzbinlerce
insanın ölümünden sorumlu tutuluyor. 1991 yılında Irakın Küveyte girişini bahane ederek diğer emperyalist güçlerle birlikte Irak halkına bomba yağdıran ABD , binlerce insanı katletti. Üstelik bu vahşeti iletişim kanalları ile tüm dünyaya resmen izlettirdi. Bu yaptıklarının bir parçası , bütün bunlardan sonra da terörden laf edebiliyor. Amerikanın New York ve Washington şehirlerine yönelik gerçekleştirilen kamikaze saldırıların ardından gündeme getirdiği terör konusundaki suç dosyası oldukça kabarık. Amerikan yönetimi , Usame Bin Ladeni bahane ederek yeni strateji oluşturma ve Afganistan ve Iraka saldırma planları yaparken , sık sık terör olgusunu işlemesi , bu ülkenin tarih boyunca karıştığı olayları akıllara getirdi. İşte Amerikanın suç kronolojisi ; · 1898 de Meksikayı işgal etti. · Aynı yıl Kübaya girdi. · 1921 yılında Nikaraguayı işgal etti. Ulusal muhafızlar adlı ve başını Somozanın çektiği terör örgütünü kurdu. Anti-Emperyalist direnişin başını çeken Sandino ve e300 kişiyi öldürdü. 40 yıldan fazla sürecek bir terör devrini başlattı. Sabotaj ve suikastler düzenledi. · 1945 te Japonyaya atom bombası atarak bir anda 250 bin kişiyi vahşice katletti. · 1950-53 yılları arasında yüzbinlerce Koreliyi öldürdü. · 1954 de de Guatemala da sahne aldı. · 1955 te Endonezya , Laos ve Kamboçyada çok sayıda CIA operasyonu düzenledi. · 1956-59 yılları arasında Kübada 60 bin kişiyi , Amerikalı danışmanların ve Batistanın birlikte yürüttüğü operasyonlarda katletti. · 1961 de Kübada Domuzlar Körfezi çıkartmasını örgütledi. · 1965 de 1 milyon (!!!*!!!) Endonezyalıyı katletti. Aynı yıl Dominikte paraşütçülerini indirtti , 10 bin Dominikliyi katletti. · 1975 yılındaki Vietnam yenilgisinden sonra arkasında milyonlarca ölü ve sakat bıraktı. ABDnin Vietnamda halkın üzerine yağdırdığı 638 bin ton bomba , 2.Dünya savaşı sırasında atılan toplam bombaların yarısı kadar olup kişi başına takriben 5 bomba düşmektedir. · Milyonlarca insan stratejik köylere sürülürken , onbinlerce kadının ırzına geçildi , yüzbinlerce insan sakat bırakıldı , milyonlarcası ise işkenceden geçirildi. · 1970-75 yılları arasında Kamboçya ve Laosta 1 milyon insanın hayatını kaybetmesine neden oldu. · 1973de Şilide CIA nin de içinde bulunduğu darbe ile 30 bin kişi katledildi. · Arjantinde faşist genarellerle yaptığı iş birliği sonucu 30 bin kişi katledildi. · 1983 te Lübnana müdahale edildi , 14 bin deniz piyadesinin katıldığı operasyonda binlerce Lübnanlı katledildi. · Aynı yıl Lübnana ikinci müdahalede Amerikan 6.filoya ait savaş uçakları günlerce Lübnana bomba yağdırdı. · Aynı yıl Grenada işgal edildi , yüzlerce insan öldü. · 1986da Libya bombalandı bine yakın sivil öldü. Ülkeye ambargo uygulandı. · 1989da Panamaya asker çıkardı , 5 bin Panamalı öldürüldü. · 1991de Bill Clinton , Monica Lewinsky ile yaşadığı uçkur skandalı yüzünden gündem değiştirmek bahanesiyle Irakı bombaladı. Yine ondan önce Körfez Savaşı adındaki katliamla binlerce sivil Iraklı öldürüldü. · Yeni başkan G.W.Bush babasının Saddamı devirememesi sebebiyle başa gelir gelmez yine Irakı bombalattı. · Somali işgal edildi. · İrana yapılan ambargo yıllardır devam ediyor. · Latin Amerikada bulaşmadığı savaş , katliam , insan hakları ihlali yok gibidir. Nikaraguanın halk düşmanı gerillalarını Hondurasta teşkilatlandırarak halk üstüne saldırttı. Bir sürü ölüm mangaları örgütlendi , eğitildi , finanse edildi , silahlandırıldı ve halka karşı kullandırıldı. · ABD , sadece 1946-75 yılları arasında 215 kez askeri güce başvurdu , 19 kez nükleer silah tehdidine yeltendi. Ve hepimizin bildiği gibi ABD , tarihi çok eskiye dayanan 1984 de Türkiyenin başına bela olan , sırf Israilin mezepotamya idealini gerçekleştirmek için bölgedeki halkı sindirerek , kışkırtarak PKK terörürünün doğmasına sebep oldu teröre finans kaynağı oldu. Ülkeyi yıllarca geriye atan ve 30 bin insanın ölümüne neden olan bu emperyalist , silah tüccarlığı anlayışlı , katliamı seven bu ABD terör örgütü şimdi terörden ağzı yanmış edalarında , kim olduğu belirsiz bir belaya bulaştı , ve kendine şimdilerde suni hedefler arama peşinde , ve gülünç hülyalar kuran aciz bir ülke konumuna düştü. Yazık ki ne yazık. M.Yalçınkaya 29 Eylül 2001 |
Geri:: |
Ó2001