<%@ Language=VBScript %> Fcbfanatic19's Club Brugge K.V.-Site

Club Brugge roemloos uitgeschakeld!

 

                                                         1-1         

 

                                 Club Brugge                                           Real Zaragoza

                                              

Klik HIER voor info over de afgelegde Champions League-campagne 03-04

 

Algemeen

Club Brugge: Butina, De Cock, Simons, Van der Heyden, Clement, Verheyen (87' Van Tornhout), Englebert, Ceh (87' Blondel), Spilar, Gvozdenovic (45' Roelandts), Lange

Real Zaragoza: Garcia, Maior, Milito, Gracia, Villa, Bortolini (61' Bortolini), Toledo, Ponzio, Gonzalez (89' Camacho), Movilla, Zapater (65' Soriano)

Doelpunten: 39' Bortolini 0-1, 68' Ceh 1-1

Gele kaarten: 30' Zapater, 31' Clement, 51' Spilar, 60' De Cock, 61' Bortolini, 69' Simons, 72' Garcia, 84' Galletti, 88' Gracia

Rode kaarten: 76' Spilar

Toeschouwers: 20.690

Scheidsrechter: Dhr. Meyer

 

Samenvatting

 

Club Brugge overwintert niet in Europa. Blauw-zwart leverde een zwakke prestatie af tegen een goed georganiseerd Zaragoza en bleef steken op een gelijkspel. Omdat Austria Wenen ging winnen op het veld van Utrecht is Brugge Europees uitgeteld.

Zaragoza leidde na 45 minuten verdiend met 0-1, Club scoorde in de tweede helft uit een zeldzame kans tegen via Ceh. Blauw-zwart was even virtueel geplaatst, maar toen ging het mis. Spilar werd uitgesloten en Wenen scoorde in Nederland. Zaragoza, dat genoeg had aan een draw, voetbalde de resterende tijd zonder grote problemen vol en gaat door.

Voor Club is de Europese uitschakeling de tweede pijnlijke uitschuiver na de nederlaag op Anderlecht.

 

Beeldmateriaal

  

    Club startte erg moeizaam tegen Real Zaragoza            Ceh scoorde in de tweede helft toch de gelijkmaker

 

  Spilar pakte bij eerste wederoptreden direct rood            Rune Lange stort zich ter aarde: Club uitgeschakeld

 

Reacties

Trond Sollied: "Veel geleerd"

Trond Sollied was niet echt tevreden met het spel dat zijn spelers vanavond brachten. De eerste helft was volgens hem niet goed genoeg omdat zijn team te zeer zocht naar een opening in de Spaanse afweergordel. “Vanavond hadden we teveel tijd nodig om voeling te krijgen met het Spaanse voetbal”, aldus de Noor. “Het geluk stond in de eerste helft aan onze kant, want Butina behoedde ons enkele malen van een zwaardere achterstand bij de rust.” Over de tweede helft van de wedstrijd was Sollied daarentegen wél tevreden. Hij wees wel op de spijtige uitsluiting van Marek Spilar, waardoor hij moest gaan sleutelen aan zijn systeem. “De enige manier waarop wij deze ploeg konden pakken, was met de lange bal. Ik heb te weinig crosses gezien en ik had ook meer duels verwacht in het strafschopgebied van de tegenstander.”, analyseerde Sollied. Volgens de Noorse coach gaf Club de kwalificatie echter uit handen in de eerste wedstrijd. “Verliezen is part of the game en in deze Europese campagne hebben we veel geleerd”, sloot Sollied droog af.

Peter Van der Heyden: "Gefaald"

"We probeerden de bal zoveel mogelijk in de 16 meter te krijgen om daar een doelpuntje uit te putten. Ik weet niet goed wat zeggen. Het is hier niet tegen Janneke en Mietje, we scoren uit die ene kans en we hebben vrij weinig kansen weggegeven. Ik denk dat we altijd naar onszelf moeten kijken. In deze groep moesten we ons kwalificeren, dat hebben we niet gedaan en dus hebben we gefaald. We hadden er toch wel op gerekend om vandaag door te gaan. Er is nu niks meer aan te doen, jammer genoeg."

Marc Degryse: "Staan ons mannetje niet"

,,Iedereen hoopte en verwachtte natuurlijk dat we ons in deze groep zouden kwalificeren'', zuchtte sportleider Marc Degryse. ,,Dat is niet gelukt. Ik ben dan ook mateloos ontgoocheld. Het liep naar mijn mening vooral mis bij de verplaatsingen. In Oekraïne bij Dnipropetrovsk moesten we minstens een punt halen. Als ik lees dat het ook voor onze trainer zijn grootste ontgoocheling is in vijftig Europese duels dan zegt dat genoeg. De uitschakeling is veel minder een financiële aderlating dan wel een verlies aan sportief prestige. Financieel is de Uefa Cup alles behalve interessant'', bevestigt Degryse. ,,Dat we ons mannetje niet konden staan in deze groep is echter een bittere pil om slikken.''

René Verheyen: "Zwarte week"

,,We zijn gewoon op een betere ploeg gestoten vandaag'', moest assistent-trainer René Verheyen van Club Brugge toegeven nadat zijn ploeg niet verder kwam dan een 1-1-gelijkspel tegen het Spaanse Zaragoza. ,,We wisten vooraf dat Zaragoza een heel degelijke ploeg was. Technisch met hen wedijveren was onmogelijk. Het enige wat we nog konden doen, was hopen op een gunstig resultaat in Utrecht, maar dat mocht niet zijn. Dat we niet doorgaan is een zware ontgoocheling. Een zwarte december zou ik dit niet noemen, maar dit was wel een zwarte week.''



HOME

 

1
Hosted by www.Geocities.ws