| VAGABUNDOS |
| Home > Archief avonturen > San Martin de los Andes 9 en 10 februari 2003 Concepto Argentino Er waren maar twee redenen om naar San Martin de los Andes te gaan. Het lag aan het eind van de zeven meren route vanaf Bariloche en het zou een aardige overstapplaats zijn op weg naar het hectische Pucon in Chili. Daar kwam na een 4 uur durende tocht vanaf Bariloche direct een reden bij, voor het eerst op deze reis konden we optimaal gebruik maken van onze ritsbroeken: de pijpen konden eraf! Al vanuit de bus zagen we het zwarte kiezelstrand aan het meer tussen de bergen en namen we ons voor niet te lang te wachten eer we onze opwachting daar zouden maken. Het duurde een uur. Oh, wat was het strand heet, heerlijk heet. Hinkstapspringend naar het water. Nu hadden we voorgoed de Patagonische winden achter ons gelaten. Over San Martin kunnen we verder kort zijn. De economische crisis in Argentini� is aan dit dorp volstrekt voorbij gegaan. Het strand ligt vol vakantievierende Argentijnen en wat dikkere Chileense koopjeszoekers. San Martin is het Bergen of Aspen van de Andes en bedient de welgestelde Argentijnse tourist. Daar zijn er nog veel van. Het hele dorp is uit hout opgetrokken, heeft veel terrasjes, restaurants en hippe kledingzaken, dubbelgeveerde mountainbikes en, helaas, wederom mucho chocoladezaken. Kortom, Concepto Argentino in optima forma. Dat wij thuis op het laatste moment hadden besloten om de fietsbroeken niet in te pakken, moesten we met zadelpijn bekopen toen we de volgende dag een prachtige mountainbiketocht maakten. Anders had de tocht langer geduurd, of was dit een flauwe smoes om de laatste uurtjes weer op de kiezels te liggen? |
![]() |