| VAGABUNDOS |
| Home > Archief avonturen > Salta (2) 25 januari - 3 maart 2003 Bjorn, Thomas en Ana Het is roze en gesigneerd door Bjorn Borg: een slip met pijpjes en een BH met mooie rondingen. Zo mooi, dat je het setje evengoed als bikini kunt dragen. Ze staat er zo mooi mee op de foto aan het zwembad in La Cumbre. Nu frunnikt ze aan het bovenstuk op de rand van het bed in Patras Hostal in Salta. Kamer 8, de sea view room. De view is geschilderd op de blinde muur. Leuk gedaan. Op het bed staan twee plastic zakken, een voor hem en een voor haar. Christian, de jongen aan de balie en neef van Ana, onze aanstaande lerares Spaans, zei dat het misschien helpt om het bovenstukje uit te rekken. Ze hebben het geprobeerd, maar het is hopeloos. Het topje van Bjorn is verkrompen en verkleurd. Het zal nooit meer een een ronding kunnen verdragen. Na 1 keer wassen. Ze treuren beiden om het verlies. Het stond zo mooi, zuurstokroze. Gelukkig hebben ze de foto nog. Hij houdt twee van zijn Thomas Groggg shirts in de hand: oranje en kaki, goed passend bij zijn al jaren oude afritsbare Abercrombie & Fitch broek met oranje biezen. Op beide morstte hij resten van de overheerlijke empanada s die de enthousiaste architect zonder werk verderop in de Calle fabriceert in een traditionele Saltanese klei-oven. In Bolivia noemen ze deze empanada s daarom Saltena s. De vlekken zitten er nog steeds op, maar dat is niet het ergste. Ze zijn ook gekrompen tot boven de navel. Hij zou ze nog kunnen dragen, of bewaren voor over een paar weken, maar nu kan het eigenlijk niet. Niet zolang de teugel om zijn middel nog niet verdwenen is. Reizen is afscheid nemen. Kom, de zon schijnt. We moeten woordjes oefenen in de tuin van het hostal, waar Ana ons dit weekend les gaat geven. |
![]() |