<BGSOUND SRC="Dustinthwind.mid" LOOP=INFINITE>
                                    Donderdag 28 december 2000

Hier een verslag van m'n laatse week in Ierland (snif snif):
Maandag:
De tour begon bij de Hill of Tara waar ik heel grappig uitgleed in de modder en natuurlijk helemaal onder de modder zat. Daarna naar Newgrange, naar een oude tempel(of graf?), ouder dan de piramides. Binnen in de tempel was het heel klein en met het licht uit heel donker, maar zeer bijzonder. Daarna naar Monasterboise gereden (monastic site). 's- Avonds naar een leuke pub in Belfast (The Crown) en een poging gedaan om Tequila te drinken, wat heel grappig was....
Dinsdag:
's- Ochtends door Belfast gereden met een black taxi. Door de wijken gereden waar aanslagen zijn gepleegd, langs de peacewall om de wijken uit elkaar te houden (protestantse en katholieke wijken) en naar het kantoor van Sein Finn. Dit was een heel interessante ochtend en ik begrijp nu meer van het hoe en waarom. Op het moment dat wij er waren was het best gevaarlijk voor taxichauffeurs, omdat er aanslagen werden gepleegd op katholieke taxichauffeurs. Na deze ochtend zijn we naar Dunseverick Castle gereden en de avond doorgebracht in een gezellige pub in Derry.
Woensdag:
Derry (Londenderry voor de protestanten is, een beetje zoals Belfast).
's- Ochtends een stadswandeling gemaakt met een gids. Op de oude muur van de stad gewandeld waar camera's ons volgden en microfoons konden volgen wat de gids ons te vertellen had. Net Big Brother, maar het idee er achter is minder leuk. In Derry wonen de protestanten aan de ene kant van de rivier en de katholieken aan de andere kant met uitzondering van een kleine protestantse wijk in het katholieke deel met een hek om hun wijk heen.
Na deze bijzondere wandeling zijn we naar Grinian gereden, een rond stenen fort. In County Donnegall naar Fairy Bridges (en dit moeten jullie zien op de foto`s) en Mullaghmoore (ik weet het even niet meer, moet zelf ook de foto's zien) en overnachten in Sligo, de geboortestad van Westlife, hihi.
Donderdag:
's- Ochtends een klim op Peninsula Hill (not for me) en lunchen in Ballina en daarna naar Down Patrick Head, mooie rotsen bij elkaar, maar omdat het zo regende heb ik genoegen genomen met een postcard en een Irish coffee en ben ik niet gaan kijken (ik weet het, ik ben lui). 's- Avonds in Westport (County Mayo) in een ijskoude hostel genoten van crackers met brie en wijn (thanx Paul!) en daarna naar een hele gezellige oude pub met traditionele muziek, waar een lief oud vrouwtje wel een half uur lang m'n hand heeft vastgehouden. Vrijdag:
's- Ochtends gingen de meesten een berg beklimmen, maar omdat ik niet zo stoer ben, ben ik maar een wandeling in de omgeving gaan maken en kwamen (samen met Selina) uit bij Murrisk Abbey, een oude kerk met kerkhof. Hier was ook de plek waar veel Ieren tijdens de aardappelhongersnood (petatofemine) aan boord van een schip gingen op weg naar Amerika, maar toen ook heel veel het niet gehaald hebben en gestorven zijn aan boord. 's- Avonds hebben we overnacht in Galway.
Zaterdag:
Op weg terug naar Dublin, in Shannonbridge in een leuke pub geluncht en gestopt bij een whiskey distillery, waar ik een wiskeytest met succes heb gedaan.
Dit was een hele leuke week, mede omdat de groep heel erg leuk was (bedankt muis!).
Bedankt voor alle emails allemaal, dat is 1 vd leuke dingen van reizen. Volgende bestemming is KENIA, vertrek 6 januari a.s.!!!
Cheers, Esther
Foto's
Hosted by www.Geocities.ws

1