
L'escoltisme a Tarragona es va iniciar amb la creació del primer Agrupament Escolta l'any 1913, anomenats Exploradores Tarraconenses, que van festejar la inauguració del seu nou local amb l'assitència del Dr. Vidal i Barraquer, vicari capitular de l'Arxidiòcesi.
El 1928 es creà un Agrupament Escolta pertanyent a Minyons de Muntanya - Boys - Scouts de Catalunya, i després d'un llarg parèntesi, degut a la situació del país, el 1961 l'Agrupament Escola Robert d'Aguiló, de Minyons escoltes, i el Verge del claustre, de Guies Sant Jordi, veuen la primera llum..
L'Agrupament Escola Robert d'Aguiló seria el primer Agrupament que organitzaria la Fira de Xauxa al Parc Saavedra el 1969, aquesta fira consistia, i consisteix, en una activitat que du a terme tot l'agrupament fent un seguit d'activitats per a la gent de la ciutat.
En el mateix any, tres membres del mateix Agrupament, Robert d'Aguiló, i un pare caputxí es reuniren per crear un nou Agrupament Escolta, l'A.E. Alverna. Posteriorment encara en vindria un altre, l'A.E. Tossal de la Baltassna, l'any 1973.
Però entre els anys 1975 i 1976 desapareixiren els Agrupaments de Robert d'Aguiló, Verge del Claustre i Tossal de la Baltassana, pervivint només l'A.E. Alverna.
Durant els anys 80 van aparèixer a Tarragona tres nous agrupaments: el Xaloc i Vidal i Barraquer dins de MEGSJC, i l'Agrupament Carrasclet dins d'Escoltes Catalans.