Visit YaBB!
  Administratie:: Introductie
Home

Introductie 
Installatie

   Gebruikers     
    Registeren
    In/Uit Loggen
    Profiel
    Berichten plaatsen
    IM (Instant Bericht)
    F.A.Q.

    Moderatie
     Moderator Functies

   Administratie
   Introductie
     Leden Functies
     Forum Functies
     Forum Setup
     F.A.Q.

Valid HTML 4.01!
Valid CSS!

Introductie

Admin Account
Admin Rechten
Administratie Centrum

Dit deel omschrijft de administratieve opties van YaBB. Je dient dit deel alleen te lezen als je zojuist een nieuw YaBB forum hebt gïnstalleerd (of geüpgrade) en je er zeker van bent dat het naar behoren werkt. De volgende instructies zorgen ervoor dat je je board goed kunt instellen en draaiend krijgt!

Admin Account

Je moet als beheerder ingelogd zijn om administratieve functies te kunnen bedienen , dit betekent dus of als het de standaard "admin" gebruikersnaam, of onder de gebruikersnaam die je als hoofdbeheerder eveneens beheerdersrechten hebt toegewezen. Standaard login is
gebruiker: "admin"
wachtwoord: "admin"
Het is ten zeerste aan te raden het hoofd beheerderswachtwoord direct te wijzigen naar een veiliger wachtwoord. En ten overloede, zorg ervoor dat je je nieuwe wachtwoord opschrijft en veilig opbergt.

Admin Rechten

Er zijn vele zaken die een beheerder kan zien, die andere leden (zelfs moderators) niet zien. dit is uiteraard de toegangslink tot het administratie centrum, maar er is nog véél meer! Beheerders kunnen direct een gebruikersprofiel wijzigen (De << modify><Verander> link is zichtbaar als je een gebruikersprofiel bekijkt). Ook kan je, met administrator priviléges direct een ieders berichten wissen of wijzigen! Beheerders zien ALLE privé categorieën op het forum en zien het IP (Internet Protocol) adres van elke gebruiker in zijn/haar berichten. Met deze rechten heeft een beheerder "power" -maar ook- "verantwoordelijkheid". Gebruik je rechten wijs, en wees voorzichtig, je wilt het niet op je geweten hebben om gebruikersaccounts of data per ongeluk of door slordigheid te wissen, en je wilt uiteraard je gebruikers niet boos maken door je "honger naar macht"

Admininistratie Centrum

In het "Admininistratie Centrum" kan je veel functies en configuraties wijzigen van je forum. Nadat je als beheerder bent ingelogd, vindt je een "admin knop" in het top menu wat er bijv. als volgt kan uitzien:

home help zoek perform administrative functions admin profiel notificatie log uit

Klik op de knop "Admin" om het administratieve deel te openen.

Daar aangekomen, kan je heel wat interessante instellingen terug vinden, zoals de   "Leden Functies", "Forum Functies", "Forum Instellingen", en de "Y1G Upgrade" secties. Je zult eveneens een lijst met totalen zien van je Leden, berichten en onderwerpen.

De opties in elke sectie zijn zo goed als vanzelfsprekend. Je kunt beginnen met de eerste link in de  "Y1G Upgrade" sectie. Klik terug in je browser als deze functie klaar is, klik daarna de tweede link in deze sectie. Klik terug in je browser om naar het Administratie Centrum terug te keren. Het is aan te raden om regelmatig (elke één tot twee weken) beide functies een keer te klikken, dit houdt je forum in tip top vorm!