Visit YaBB!
  Administratie:: F.A.Q.
Home

Introductie 
Installatie

   Gebruikers     
    Registeren
    In/Uit Loggen
    Profiel
    Berichten plaatsen
    IM (Instant Bericht)
    F.A.Q.

   Moderatie
     Moderator Functies

   Administratie
     Introductie
     Leden Functies
     Forum Functies
     Forum Setup
       F.A.Q.

Valid HTML 4.01!
Valid CSS!

F.A.Q. (Veel Gestelde Vragen)

Kan er maar één beheerder zijn ?
Hoe kan ik sommige van die fancy opties uitschakelen?
Ok, leden vertellen me dat de nieuwsbalk hun browser stoort!!!
Waarom heeft mijn forum rare kleuren op een browser die geen CSS ondersteund?

Kan er maar één beheerder zijn?

Wel, dat ligt eraan wat je precies bedoeld. Ok, dus je bedoeld, "Is er maar één administrator?" Initieel, als YaBB de eerste keer is geïnstalleerd, is er één standaard account, genaamd "admin". Dit account is de "hoofd" beheerder. Als je op de link klikt om het profiel van een ander lid te wijzigen, dan kun je, als dé Administrator, dit lid toevoegen aan een ledengroep onderin zijn/haar profiel. Eén van de keuzes is "Administrator" of "Beheerder", afhankelijk van het taalpakket. dus dit betekent dat je ieder ander lid een beheerder kan maken! Dit neemt overigens niet jouw status als hoof beheerder weg; het is gewoon een leuke functie, waarmee je je beste vrienden dezelfde priviléges kan geven als die je zelf hebt op je forum! We adviseren je echter wel ZEER SELECTIEF je co-beheerders aan te wijzen, want ze hebben dus toegang tot alle beheersfuncties van je forum. als de hoofdbeheerder is er maar één optie die jij alleen hebt (zelfs de andere admins hebben die niet). In het profiel van een willekeurig lid heb jij als enige in de ledengroep selectie ook een blanco regel als keuze. dit geeft jou als enige de mogelijkheid een lid van al zijn ledengroepen te ontdoen, ook mensen die je al eerder de beheerdersstatus hebt gegeven! Dit is van tijd tot tijd een nuttige optie.

Hoe kan ik sommige van die fancy opties uitschakelen?

Veel van de functies/opties kunnen in het YaBB  "Administratie Centrum"   bestuurd worden of gemodificeerd in Settings.pl.

Ok, leden vertellen me dat de nieuwsbalk hun browser stoort!!!

Je kunt de NewsFader in en uitschakelen in het Admin Center... sommige browsers zijn niet blij met de Java code die in deze nieuwsbalk wordt gebruikt. Als je de newsfader uitschakelt en je wilt toch nieuws op je indexpagina hebben dan dien je de label "<yabb news>" terug te plaatsen in je template.html (in de YaBB directory). Deze label zorgt ervoor dat op elke forumpagina één nieuwsitem wordt vertoond, alleen kan je geen YaBBC (YaBB Bulltin board Code) code meer gebruiken in dit geval.

Waarom heeft mijn forum rare kleuren op een browser die geen CSS ondersteund?

Omdat deze browser geen CSS  (Cascaded Style Sheets) , dienen de kleuren te worden gecontroleerd door de instellingen in Settings.pl. Zorg er dus voor dat de kleuren die in de template.html CSS staan gelijk zijn aan die in Settings.pl. Dit zal niet alle kleurproblemen oplossen, maar het gelijk maken van deze kleurinstellingen aan die van de CSS labels in de template.html zal veel problemen verhelpen.