|
Sultan İkinci Mustafa kuvvetli bir
ilim tahsili yaptı. Tahta geçtiğinin üçüncü günü yapacağı işleri
anlatan bir hatt-i hümayun yayınladı. Yazısında: "Zevk,
sefa ve rahatı kendimize haram eylemişizdir." diyordu. Yine
vezirlerinden birine yazmış olduğu yazı şöyledir:
"Bana ağırlık ve hazine lazım değil.
Yerine göre kuru ekmek yerim. Vücudumu din uğruna harcarım. Sıkıntının
her çeşidine sabrederim. Milletime hizmet tamam olmadıkça, seferden dönmem.
Elbette sefere bizzat kendim giderim." |