|
" ELS NOSTRES COMPANYS DE CURSA"
Entrevista a José María Valladolid Rodríguez Club d'Atletisme la Vall d'Uixó
Penja la bici Són molt els que passen de la competició de ciclisme a la cursa a peu. José María és un d'ells.
Super Valladolid En la bicicleta afirma "he aconseguit 4 campionat d'Espanya per adaptats". Valladolid ha competit en diferents modalitats del ciclisme adaptad, s'ha consagrat campió " tant en fons de carretera com en contrarrellotge"
Super paraolímpic Ara a com a corredor a peu, també en el OPEN del campionat autonòmic de l'ONCE , ens conta " he guanyat el campionat autonòmic paraolímpic en al,cursa de 5.000 metres"
Muntanya o asfalt? Valladolid combina la muntanya i l'asfalt. "Entrene una vegada a la setmana muntanya, participe en la Copa de la Comunitat Valenciana de muntanya i el el circuit de muntanya de la Diputació de Castelló"; i continúa "També faig asfalt però és a partir de juny quan comence a participar en totes les carreres curtes d'estiu"
"M'agrada la campetició" "Sincerament", assegura, "m'agrada la competició, sóc competidor setmanal, entre setmana entrene tres dies per tornar a poder competir el cap de setmana"
"La competició m'ajuda a mantindre un equilibri" Són clares i sinceres les seues paraules, "El tindre competicició cap de setmana m'ajuda a cuidarme , a mantindre un equilibri , he canviat la manera de viure el temps lliure, he canviat l'ambient contaminat pel repirar".
La muntanya ens fa lliures De la muntanya opina, "La muntanya, és un hobbie, és una passada, NO avorreix, ens fa lliures"
"Sóc un corredor explossiu" Valladolid és un corredor que no controla els impulsos, "M'agrada competir moltes curses, eixir molt fort , de vegades no controle el ritme carrera, per aixó m'agraden molt les curses dures però curtes"
Les curses de muntanya que més valora Diu que "No estic preparat per a la Volta al Terme de Fondeguilla", continúa, "Però han sigut curses autèntiques l'autonòmica de l'any passat de Fondeguilla, Pipa i la Tardor"
Valora la samarreta de Pipa '07 "Enguany en Pipa he fet 1hora 15' 14", (lloc 30) però la camiseta que han regalat ha estat un bon detall. Són camissetes que segur que les gastem tot l'estiu"
El consell Una vegada més ens aconsellen "No al sobreentrenament, cal aprendre a descansar" Encara que afirma " cal fer qualitat recuperant en qualitat"
És important...
Arribar descansat a la competició
No menjar molt la nit anterior a la competició
No passar-se en les begudes alcohòliques la nit abans a la competició
Queda amb algú per anar a la competició (dialogar, anar en companyia distreu del nerviossisme de la competició)
Arriba prompte a pel dorsal, cal estirar i vore als companys de cursa
... I com a dit Valladorlid arriba descansat a la competició
LA CURSA NO ÉS LA META, ÉS EL CAMÍ Per Josep Lluis Segarra i Font (Club d'Atletisme la Vall d'Uixó -. Club Castro d'Alfondeguilla)
|