" ELS NOSTRES COMPANYS DE CURSA"

 

 

Entrevista a

Isidro Moreno Jaen

 

"El protagonista és el camí"

 

En aquesta entrevista a Isidro no podem mostrar el seu curriculum en el món de les curses de muntanya. Per a d'ell "la classificació  i les marques són secundàries". "Si es tan important la marca   nosaltres seriem els protagonistes, però realment el protagonista és el camí, la riquesa natural és el camí, la muntanya"

 

"Penyagolosa : gestionar-la"

 

"Cadacú al seu nivell ha d'administrar i gestionar tota la cursa, en el moment que deixes una part sense administrar  pots fallar"

 

"Satisfacció d'arribar"

 

"El camí a Penyagolosa només dóna una satisfacció: arribar", "El temps   i la classificació no és l'objectiu, encara que alguns a la fi recordem més la marca  que la satisfacció d'arribar"

 

"Si vol participar en  Penyagolosa no pots 'disputar' cap cursa  anteriorment."

 

"LA MUNTANYA ÉS LA MUNTANYA"

 

 "La muntanya és la muntanya, i no hem d'anar a patir, hem d'anar a disfrutar-la". "Realment  quàntes vegades hem acabat una cursa i hem dit a conseqüencia del patiment:  No vull tornar a fer aquesta cursa!" (més d'un es sentirà identificat)

Isidro ens convida a "No digues  no vull tornar a fer aquesta cursa". Per aixó Isidro en ensenya aquest consell:

 

El consell

 

"Aprén a gaudir en les curses

i  en els entrenaments"

 

"Per si no queda clar: Què és  disfrutar d'un entrenament?: Disfrutar d'un entrenament és no patir, mirar el paissatge, descobrir nous racons, noves sendes, canviar de recorregut, que el paissatge entre dins teu, "

"Recorda, nosaltres som uns convidats de la muntanya"

 

 

"Me motiva la Copa d'Espanya"

 

"M'agrada participar en la Copa d'Espanya perquè hem dóna el que realment busque: racons nous i diferents, com  he dit vull gaudir de les curses  i  per aixó necessite descobrir nous paissatges"

 

Seguidor d'aquesta secció d'entrevistes

 

"Al llegir l'entrevista de Jaume Balart he quedat bocabadat pensat en tots els paisatges que ha descrit, ens ha fet salivetes per descobrir el seu entorn natural", "farem una proposta al club  per apropar-nos a Caldes de Montbui a la cursa del Farell o la del Pic del Vent

"Gràcies Jaume Balart per la teua aportació!"

Quan parlavem de Jaume Balart  pensavem..."si vols vore'l puja a Pipa"

 

"L'etapa reina:

Volta al terme de Fondeguilla"

 

"La cursa més completa sens dubte és la volta al terme de Fondeguilla, és l'etapa reina, la més completa, la cursa més tècnica del nostre calendari de muntanya"

Reina per excel.lència

 

"L'autèntica cursa 'completa' de muntanya"

 

"Realment, la cursa més tècnica de muntanya"

 

"La cursa de la Pujada a Pipa és una cursa curta i es pot disputar, però no oblideu el consell, disfrutar la muntanya."

 

Gràcies Isidro

 per aquesta estoneta que hem dedicat  a la muntanya, ens tornem a vore en la muntanya, com tu dius som uns convidats de la muntanya.

 

 

 

EL RACÓ DEL CORREDOR DE MUNTAYA

Podeu enviar : Comentaris! Preguntes ? Respostes? Suggerències! Consells per al corredor! Curiositats!

 al meu correu ( Josep Lluis ).

[email protected]

 

NOVETATS...

No entenc :Territori declara  Monument Natural el camí dels pelegrins, hi ha un sector  que ha fet unes pintades en el camí (les he vist en  Penyagolosa'07) tot dient NO  AL MONUMENT NATURAL, ALGÚ M'HO POT EXPLICAR  QUE PASSA?  (Algú que conteste!)

ANTERIOR...

 

SUPER PREGUNTA?

QUÈ VALORA/QUÈ ESPERA/ EL CORREDOR DE MUNTANYA A NIVELL ORGANITZATIU QUAN VA A UNA CARRERA DE MUNTANYA? (Víctor  S.)

RESPOSTA AL TEMA D'ORGANITZACIÓ DE CURSES DE MUNTANYA

A nivell organitzatiu un corredor de muntanya espera una bona organització en l'entrega de dorsals, uns bons avituallaments i suficients i en els punts estratègics (de vegades l'avituallament no està en el Km adient). Finalment un bon avituallament en meta. Personalment  un equip mèdic i  de massagistes és important a l'arribada i moltes dutxes (aigua calenta inclosa) en condicions i amb vestuari gran. La simpatia i atenció correcta de l'equip organitzador en meta, indicant ràpidament classificacions (un bon equip informàtic). Aquestos aspectes són imprescindibles, si acompanya una bona bossa del corredor millor, pero el regal és el menys importat encara que alguns és l'únic valoren. (joe.joe)

 

Perquè peguen un crit els llançadors/res en el moment de culminar l'acció en les proves atlètiques?

Diuen que els ajuda a incrementar la seua força almenys un 10% en el moment del crit (Ignasi Caballé)

CURIOSITAT,

A Kènia, molts xiquets/es recòrren més de 10 km per anar a l'escola. Amb aquest entrenament diari no és sosprenent que de grans siguen difícils de batre en proves atlètiques de fons. (Ignasi Caballé)

LA LIBERTAD VIVE POR AHÍ ARRIBA... (ayacucho_)

...corriendo por ahí arriba, detrás de berto, con la lengua fuera y sudando como pollos, con la plana a nuestros pies, tan cerca y tan lejos de todo, somos libres...la libertad vive por ahí arriba, en algún lugar, y mañana encontraremos el camino bueno...

(Foro) (ayacucho_ , forero super activo)

 

22 de abril 2007. CAMPIONAT ABSOLUT 2007 de curses per muntanya de la Comunitat Valenciana. K25 Serra 2007 Trail de la Calderona.

De verdaderamente duros se pueden calificar los 25'5 kilometros recorridos por las montañas de la Calderona en Serra, con cuatro subidas que sumaban 1.700 m. positivos y sus correspondientes bajadas muy técnicas que dejaron a varios participantes fuera de carrera.

(LAVALLRUNNING)

 

 

LA CURSA NO ÉS LA META, ÉS EL CAMÍ

Josep Lluis Segarra i Font     [email protected]

 

 (Club d'Atletisme la Vall d'Uixó -. Club Castro d'Alfondeguilla)

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1