LA GELTRÚ

Ulderich i Guisla

Ulderich i Guisla(Foto: Royuela-Juncadella)

 

L'any 1.972, en plena explosió de la cultura popular a la ciutat, un grup de veïns del barri de la Geltrú, proposa fer uns gegants al barri. A l'hora de triar les figures decidiren crear uns gegants que representessin les figures dels antics feudals del castell de la Geltrú: Ulderich i Guisla.

Els primitius gegants els construïren els propis veïns, cal destacar que els braços i les mans dels gegants originals eren dels antics gegants de la societat humorística "La Cuina Vella" que foren cosntruïts al 1.892, per participar a les festes del carnaval vilanoví. Aquests braços foren trobats al Mas Martí.

Després de diversos mesos de feina, els gegants s'estrenaren durant la festa major de la Geltrú de l'any 1.972, portats per una colla pròpia; a partir d'aquell any també participarien a la festa major de Vilanova.

L'any 1.987 degut a la manca de gent per portar-los els gegants passen a mans de l'ajuntament i la colla de geganters de Vilanova, pren cura d'ells. Degut al seu deteriorament, l'any 1.998 deixen de sortir al carrer, es llavors que es decideix realitzar una nova parella pel barri. S'encarrega la realització a Jordi Grau (Terrassa). Els nous gegants són una rèplica dels antics, fins i tot la clau i l'escut que porta l'Ulderich són elements dels gegants antics. Aquests nous gegants s'estrenaren a principis de l'agost de l'any 2.000, coincidint amb la festa major de Vilanova i la Geltrú.

Anterior___________________________________________________________________________________

: Anar a la pàgina principal

Hosted by www.Geocities.ws

1