Thuispagina

Tommy goes ... JaZz
Waiheke Island 20/04/2001


Na al het het rondreizen in al die mooi afgelegen gebieden werd het tijd om eens iets muzikaal te ondernemen. Van één van mijn huisgenoten kreeg ik te horen dat er een groot Jazz festival was op Waiheke Island. De Jazz Hotline gebeld, want er was geen slaapplaats op het eiland meer over.
Kreeg David Paquette (organisator en beroemd Jazz pianist) aan de lijn. Hij herkende mijn nederlandse accent , omdat hij in het verleden wel eens op het Jazz festival van Breda en zelfs in Bergen op Zoom had gespeeld.
Gedurende ons gesprek bleek ene Jaqui Barrett een kamer aangeboden te hebben voor noodgevallen.
En volgens David was ik zo'n noodgeval en zodoende kwam ik terecht in een mooi huis aan een baai met schitterend uitzicht over de zee en Auckland.
Zij is percussioniste en 's avonds was zij (djembee) , James Webster (Maori instruments en zang) , Sambo (didgeridoo) en Paul S. (drums) aan het repeteren voor de vrijdagavond voor het alternatieve concert met lokale bands.

's avonds naar het eerste concert gegaan waar alle internationale muzikanten werden geïntroduceerd; o.a. Charmaine Neville Band , Lillian Boutte, Waso (belgen), Tom Baker , Patrick Artero, Jon-Erik Kellso en George Washingmachine.








Vrijdagavond naar het concert van de lokale (niet-jazz) bands geweest. Er waren verschillende goede muzikanten , o.a. George Gardner , Kara Gordon en Leilani Lewis. Van deze laatste komt binnenkort een single en een album uit. Heb dus het meest van dit concert op digitale video opgenomen. Voor de meeste muzikanten was dit de eerste keer en heb voor hun ook kopieën gemaakt. Was wel een gezellig boel met al de muzikanten die 's morgens langzaam binnen kwamen druppelen om naar de opnames te bekijken. Zaterdag en zondag overdag was er een soort van pass-partout systeem en was het ook druk met dagjes mensen voornamelijk uit Auckland. Zaterdagavond de Paris Swing Orchestra gezien , die een geweldige muzikale show weggaven.

Zondagavond naar gratis concerten van combinaties van boven genoemde muzikanten. Kreeg gratis tickets omdat ik meehielp bij het laatste concert van die dag. Tweede Paasdaag was de 'Last Blast'. Dit betekende alle muzikanten nog eens die zichzelf van hun beste kant lieten zien. Heb hier ook video opnames van gemaakt , met voornamelijk de Fransen.

Al met al was het een unieke ervaring om meegemaakt te hebben en ik heb er heel veel (muziek)vrienden en contacten in de Nieuw Zeelandse Jazz muziek over gehouden. Dus binnenkort zal ik mijn trompet weer ter hand pakken en wie weet volgend jaar ...







Hosted by www.Geocities.ws

1