Avondliedeken III

        't Is goed in 't eigen hert te kijken
        Nog even vóór het slapen gaan
        Of ik van dageraad tot avond
        Geen enkel hert heb zeer gedaan;

        Of ik geen ogen heb doen schreien,
        Geen weemoed op een wezen lei;
        Of ik aan liefdeloze mensen
        Een woordeke van liefde zei.

        En vind ik in het huis mijns herten,
        Dat ik één droefenis genas,
        Dat ik mijn armen heb gewonden
        Rondom één hoofd dat eenzaam was,

        Dan voel ik, op mijn jonge lippen,
        Die goedheid lijk een avond-zoen.
        't Is goed in 't eigen hert te kijken
        En zó z'n ogen toe te doen.

Alice Nahon
(1896-1933)
"Op zachte Vooizekens" - 1921

Last van slapeloosheid?

    Tel geen schaapjes...
    Praat met de Herder!

TEKSTEN
VERHALEN GEDICHTEN
GEBEDEN HOME NIEUW
Hosted by www.Geocities.ws

1