Kysymyksiä ja joitakin vastauksia.
koko nimi? Aili Edith Nyman
syntymäaika? 3.7. 1988
syntymäpaikka? Helsinki, Naistenklinikka
koulut? Ensin olin Munkkiniemen ala-asteella kaksi vuotta ja sen jälkeen olen ollut sykissä.
perhe? Isä ('56), äiti('57), isoveli('83) ja -sisko('85), koira('94).
päihteet? I say no to hard drugs. ;)
pituus? ~160cm
paino? Varmaan 50-60kg.
silmät? Siniharmaat tms.
hiukset? Kellertävän vaaleat.
käsi? Oikea. (tosin kun pistän kädet ristiin, päällimmäisenä on vasen peukalo eli käytän tasavertaisesti molempia isoaivojani ;)
rusketus? ? Ei mulla sellasta oo.
vaatteet? Mulla on liikaa vaatteita.
yleisin kiputila? Varpaaseen sattuu tai selkään.
paras juoma? mm. kokis, jäätee, lidlin appelsiinimehu
lempiväri? Vaaleat värit, erityisesti vaaleanpunanen
lempiruoka? Vasikka sitruunakastikkeessa. Muutenkin tykkään eniten lehmäperäisistä ruuista mutta muutkin eläimet toimivat varsin hyvin.
lempihedelmä? Sitruuna. Se on vähän kun minä; hapan ja pyöreähkö, mutta ah! niin ihana.
lempimaa? Suomi
ihannemies? öö... Ari? :D
mietelause? Ce n'est rien donner aux hommes que de ne pas se donner soi-même.
tyyli? Mä olen kai aika tyylikäs.
luonne? Se riippuu jonkun verran seurasta ja ympäristöstä sekä vuorokaudenajasta.
kännykkä? 3310, siinä on Coca-cola-kuoret :) Joudun kyllä kohta hankkimaan uuden kun toi on mulla nyt neljättä vuotta ja alkaa vähän irtisanoutua..
mikä eläin olisit? Laiskiainen. Se on aivan selkeästi luomakunnan kruunu, jos ihmistä ei lasketa
mihin uskontoon kuulut? Kristitty olen ja kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon
uskotko Jumalaan? Joo.
uskotko Jeesukseen? Toki.
uskotko luomiskertomukseen? Lähes.
uskotko kohtaloon? En mutta haluisin uskoa.
suosikkiasiat kesässä? Kesäloma
suosikkiasiat syksyssä? Syysloma
suosikkiasiat talvessa? Joululoma
suosikkiasiat keväässä? Hiihtoloma
addiktiot? Ruoka, kahvi..
eniten haluaisit? Olla prinsessa. Tai ainaki muiden mielestä kiva.
painajaiset? Mä en oikeastaan näe painajaisia. Oon nähny ehkä kaksi tai kolme painajaista elämäni aikana.
huonoin fiilis? No niitä riittää.. Ehkä se kun on hävittäny jotain.
paras fiilis? Ku löytää sellasen mitä on hävittäny.
kuulakärki- vai lyijykynä? Lyijykynä, koska sitä voi kumittaa. Tosin kuulakärkikynällä on mukavampaa kirjoittaa
paras alkoholijuoma? Viru Valge sekotettuna johonkin raikkaaseen.. Ja on niitä muitakin hyviä, mutta pahin on kyllä ehdottomasti vanilja-koskenkorva. Ykkösristeilyllä tuli sitä otettua ENKÄ OTA TOISTE.
mitä on seinilläsi? Neljä kehystettyä valokuvaa, kello.
mitä sinä haluat elämältä? Tasapainoisuutta ja mielenrauhaa. Olla onnellinen. Olla prinsessa.
toivotko kuolevasi? kyllä mä varmaankin jonain päivänä haluan, mutta nyt mulla on vielä vähän liikaa elämää edessä että kuolisin vielä.
millainen ajatusmaailma sinulla on? Naiivi.
mitä asiaa sinä vihaat? En mä vihaa oikeastaan mitään. Tai ehkä epäoikeudenmukaisuutta.
elämäsi tarkoitus? Rakastaa ja tulla rakastetuksi :D Tai tulla prinsessaksi :D
mikä on nukkumaanmenoaikasi? Pyrin siihen että se olis 22-22.30
uskotko rakkauteen ensisilmäyksellä? En.
mitä rakkaus edes on? Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaikessa kärsii.
Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
Kun olin lapsi, minä puhuin kun lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Mutta nyt kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo ja rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
(1. Kor: 13)
mihin tuhlaat rahaa? Vaatteisiin, karkkiin, jäätelöön, kebabiin, kenkiin, meikkeihin,
paras aika vuorokaudesta? Kesällä koko päivä, muuten yö kun voi nukkua.
ikävin aika vuorokaudesta? Aamu, jos täytyy herätä ajoissa.
olisitko mieluummin kuuro vai sokea? mykkä
jos voisit vaihtaa nimesi, miksi sen vaihtaisit? Mun mielestä Lilja on tosi kaunis nimi mutta se ei sopis mulle.. Niin että mä annan sen sitten mun lapselle. Ekasta lapsesta tulee Lilja Aurora, jos se on tyttö.
mikä on vaikeinta aikuistumisessa? Jaah.. en mä oikeastaan tiedosta aikuistuvani.
miellyttäviä sanoja? Sellaiset, jotka tuntuu kivalta suussa. Soljua ja lilja. Lj-yhdistemät, paitsi Ljublijana.
huonoin puolesi? Mä oon ärsyttävä ja herkästi suuttuva, ja osittain pitkävihainen. Ja sanon ilkeitä asioita.
[[<---]]