Crater Lake met den Boutsen - Page 1 of 3
The Color of Blue
Eindelijk nog eens nieuws uit Portland ! Wel, den Boutsen is op bezoek geweest !
Koen Boutsen is een ex-collega van op het Sportkot, Cathy is zijn vriendin die ik ook al kende van in Leuven en van op skireis. Koen en Cathy hebben een rondreis van 3 weken gedaan in Canada, Oregon en Washington. Na Simon en Sabine vorig jaar, en dan het blitzbezoekje van Hans Bruiyninckx, de derde keer bezoek uit Belgie dus. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat we 3 weken samen zouden rondtoeren�spijtig genoeg kon dit niet doorgaan omdat we in het labo volop bezig zijn met experimenten en ik dus geen 3 weken weg kan. Heel spijtig, maar de experimenten konden niet stilgelegd worden.
Voor mij geen 3 weken rondreis�maar dan toch 4 dagen ! Vier dagen zijn we samen op stap geweest naar Crater Lake National Park. Koen en Cathy vlogen naar Vancouver in Canada en zijn daar met een huurauto, een Chevy Malibu, hun rondreis begonnen. Na 4 dagen toeren in Washington arriveerden ze donderdagavond (26 juli) in Portland. Vrijdagmorgen zijn we samen richting Crater lake vetrokken. Het meer ligt in het zuiden van de staat Oregon, op een 450 km van Portland. Crater Lake is een prachtig superblauw meer in de krater van een vulkaan. Zeker de meest blauwe paginas ooit op m'n website. De volledige rand, de rim, van de vulkaan is intact en er is een weg op aangelegd, de volledige rondrit is een kilometer of 45, een deel was echter nog afgesloten omwille van de sneeuw die er nog lag. Jawel, sneeuw in juli, best fotogeniek.
Klik hier voor fotos van Koen en Cathy at Greenbrier en voor een boel leuke fotos van Koen en Cathy als fotomodel.
![]() |
... | ![]() |
| Op weg langs de Umpqua River waar zalmen van een halve meter uit het water springen. | Op de rand van de vulkaan, in het midden rijst nog een kegeltje lava uit het water. | |
![]() |
... | ![]() |
| Blauw, groen, wit, de sneeuw zorgt voor een fotogenieke finishing touch. | Hot, hot, hot is het hier...straks gaan we daar beneden zwemmen ! | |
![]() |
... | ![]() |
| Dit had even goed in een Disney sprookje kunnen zijn... | Ja ik had 500 fotos dus het was moeilijk kiezen ! | |
![]() |
... | ![]() |
| De lange mouwen wel degelijk niet voor de kou maar voor de muggen ! En verdomme ze staken hard. | Ikke nog altijd in tanktop, Koen nog altijd met knie in tape, Cathy voor het eerst in het rood ! | |
![]() |
... | ![]() |
| De chipmonk, we noemden hem Malvin, leek ons wel overal te volgen. Malvin poseert aan Crater Lake. | Malvin aan tafel op de campsite...Ik ga deze opsturen naar Coca Cola ! | |