RÖPORTAJ -6-


Üç tane Grammy kazandın ama sahne arkasındasın. Yılın Albümü ödülü konusunda pek de dürüst davranmadılar gerçekten. ‘Steely Dan’ ismini duyduğunda neler hissediyorsun?

[Kahkahalar]

Bunu daha önce duymuş muydun? Steely Dan ismini?

Küçükken duymuştum. Büyeceğimi ve onların beni yeneceğini tahmin etmemiştim. Aslında buraya ödülleri toplamaya gelmedim. Bir etki yaratmaya geldim, bir şeyleri göstermeye ve bazılarını sinirlendirmeye...

Ne göstermeye çalıştın?

Aslında belirtmeye çalıştığım-duyuldu. Elton ile söyleyeceğimi gizlemeye çalışmıştık ama dedikodular o kadar büyüdü ki, artık bu bir sürpriz değildi. Sahnede ikimizin birlikte görülmesi bence en büyük etkiydi.

Nasıl bir araya geldiniz? Sen ve Elton John? Onun geçen sene ne dediğini biliyor muydun, senin albümünü çok sevdiğini?

Evet. Röportajlar yapıyordum, ve İngiltere’de benimle röportaj yapanlar sözü oraya getiriyorlardı, “Elton John ve senin hakkında söyledikleri konusunda ne düşünüyorsun?” gibisinden sorular geliyordu. “Gerçekten de öyle mi?” diyordum. Daha sonra haberleri okuyunca gördüm ki, cidden benim tarafımdaydı ve bu çok hoşuma gitti. Gay olduğunu bilmiyordum, kişisel yaşamı hakkında hiçbir şey bilmiyordum, ve umurumda da değildi. Ama bilirsiniz, onun gay olması ve beni koruması, bu başlı başına güzel bir şey.

Elton ile karşılaştığınızda neler oldu? Sanırım pazartesi günüydü?

Evet, prova yaptığımız gündü.

"Benim yapacağım bu" dedi mi?

Hayır, bunu aslında tartışmadık bile. "N'aber"leştik, ona medyada çıkan demeçleri için teşekkür ettim, ve aşağıya provaya indik. O piyanosunu çaldı ve söylemeye başladı, daha sonra ben girdim, ve bu kadar.

Planlanan bir mesaj var mıydı? Yani; sen ve Elton John, bir gay, ikiniz birlikte? Demek istediğim, bir şeyler söylemeye çalışıyor muydunuz?

Albüm çıktığından beri herkesin sorduğu soru, ki bunu ilk olarak bir röportajda sen sormuştun; benim homofobik olup olmadığım. Bütün bunlar "My Name Is" şarkısının orijinal versiyonundan kaynaklanıyor. O şarkıdaki sözlerimle alakalı bir şeyler söylemiştin. Bu sözler zaten sonunda değişmek zorunda kaldı, çünkü sample'ını kullandığımız adam şu anda Güney Amerika'da yaşayan bir gaydi. O sample'ı kullanmayı çok istiyordum ve bunu yapabilmek için sözlerin bazı kısımlarını değiştirmek zorunda kaldım. ("Lisedeki öğretmen" ile alakalı yerler) Bence bu berat bir şeydi, ne varki sonuçta o sample'ı istiyorduk. Daha sonra, sen sordun, ve daha bir çok röportajda aynı soru soruldu: "Ben homofobik miyim?" Ama ben gerçekten de sorunun nereden çıktığını hiç anlamadım. 

Bu noktada, albüm çıkalı uzun bir sene geçti. Ne zaman insanların bu kültür hakkında sinirlendiği bir durum ortaya çıksa senin ismin ortaya atılır oldu. Bundan yorulmadın mı? Bu kötü rap mi? Yoksa gay savunucularının "faggot" kelimesinin "nigga" kelimesi gibi olduğunu ileri sürmelerine inanıyor musun?

Hayır, öyle değil.

Böyle düşünmüyor musun?

Hayır. Bu kelime başka parçalarda da sıkça geçiyor ve kullanım amacı karşındakini aşağılamaktan başka bir şey değil. Bu karşındakinin gay olduğu anlamına gelmez. 

Bu gelecek albümde dikkat edeceğin bir konu olacak mı? Yoksa bunlarla ilgili söylemek zorunda olduğun her şeyi söyledin mi?

Kalemimle oturduğumda sanırım bunu biliyor olacağım.  Fakat bu son albümüm açısından bakılacak olursa, albümde anneme tecavüz ettim, Dre'yi öldürdüm, daha pek çok boktan laf ettim ama tek konuşulan şey bu gay saçmalığı. 

On sene kadar önce Guns'n Roses'tan Axl Rose bir şarkıda şöyle diyordu: "Polisler ve zenciler(Polices and Niggas) Yolumdan çekilin"

Hatırlıyorum.

Ve Rose dedi ki: "Benim için <Nigga> kelimesi <Siyah insan> anlamına gelmiyor." Sonuçta özür dilemek zorunda kaldı. Demek istediğim <Nigga> kelimesinin özel bir anlamı var.

Bu çok farklı bir kategori. Ben Axl Rose için konuşamam. Hayatı ve nasıl yetiştirildiği hakkında hiç bir bilgim yok. Ama ben, tabii ki, bu artık bir sır değil. Hayatım, yetiştirilişim her zaman göz önünde. İnsanlar nasıl büyüdüğümü biliyorlar. Siyah müziği yapıyorum ve ne kadar büyürsem büyüyeyim bundan kaçış yok. Benim geldiğim yer ve yaptığım iş budur, bunu reddetmeyeceğim. Sonuç olarak bu benim kullanmayı tercih edeceğim bir kelime değil. 

8 milyon albüm satıp da hala sinirli olmak mümkün mü? Gerçekten sinirli olmak?

Tabii ki mümkün. "8 milyon albüm sattım, büyük para kazandım, ünlü oldum artık tatmin olmalıyım" şeklinde düşünmüyorum. Bu para ile alakalı olan bir şey değil. Müzik ile alakalı. 100 milyon albüm satsam da, dünyadaki bütün paraya sahip olsam da seve seve şu anda yapmakta olduğumu yaparım. Ne olursa olsun bu işi bırakmam, başarılı da olsam, büyük başarısızlığa da uğrasam müziği hiç bir zaman bırakmayacağım. 

Biraz da Grammy Ödül Töreninden bahsedelim. Sana nasıl davrandılar orada? Christina Aguilera oradaydı, Carson Daly oradaydı. 'NSYNC oradaydı. Neler oldu?

[röportajın geri kalan kısmı çok yakında burada]

www.

eminem-tr.

com

AnaSayfa

Haberler

Biyografi

Diskografi

Resimler

Düşmanlar

Dövmeler

Alıntılar

Şarkı Sözleri

Interaktif

Multimedia

Extralar

www.

eminem-tr.

com

Röportajlar

Türk Medyası

Defteri

Ödüller

Cep-Melodi

Cep-Logo

Turne

Anket

Em-Kart

ICQ-List

Linkler

Webmaster

 

 

 

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1