RÖPORTAJ -5-
KURT LOADER: Dre ile birlikte
yeni bir şeyler yaptınız mı? Yazdığın yeni şeylerden bahsediyorum...Onunla bir
araya geldiniz mi hiç?
EMINEM: D-12’in albümüne 3
parçasıyla katkıda bulundu, ki bu üç şarkı da gerçekten dinlemeye değer. Bunun
dışında pek bir araya gelemedik. D-12, şu andaki önceliğimi oluşturuyor. Önce
D-12’in albümü çıkacak, daha sonrasını ise bilmiyorum. Bizarre (D-12’in
üyelerinden) tam bir karizma. Albüm çıktıktan sonra bazıları onun benden bile
kötü olduğuna inanacaklar. (Gülerek) Konuştuğu şeylerle orada yer alacak.
Mizahi bir albüm olacak aslında. Ama bazılarına öyle gelmeyebilir. Bazı
insanları kızdırabilecek şarkılar olacak albümde.
KL: Senin geçen albümde
sinirlendirdiğin insanların aynıları mı?
EM: Evet, bazıları aynı olabilir.
Albüm şu an bitmiş durumda. Avrupa’dan döndükten sonra son mix’leri de
yapacağız. 14 adet şarkı olacak albümde.
KL: Video’yu çektiniz mi? Onun
işi tamam mı?
EM: Henüz değil. Kafamızda video ile ilgili bir
şeyler oluşturduk ama henüz harekete geçmedik. Önce single’ın bitmesini
bekliyoruz.
KL: Daha farklı bir albüm mü
olacak bu?
EM: Bu albümde sadece eğleniyorum.
KL: ‘Marshall Mathers LP’ gibi
asabi(sinirli, kızgın) bir albüm mü olacak?
EM: Evet, kesinlikle aynı çizgiyi
takip edecek. Benim solo albümüm ve sonraki albümüm gibi bu albüm de bir çok
duygunun birleşimini yansıtacak. Kendi yeni albümüm de içinde bir çok farklı
şarkı bulunan duygu yüklü bir şey olacak. D-12 albümünde, stüdyo kısmı çok
eğlenceliydi; zaten bunu anlayacaksınız. Bu albümde daha az ciddi olan kısmım
yer alacak diyebilirim. Kendi yeni albümümde ise, her şarkının bir amacı ve
göndereceği bir mesajı olacak. Rap yeteneğimi kanıtladığıma inanıyorum; şimdi
de şarkı gibi şarkı yazabildiğimi göstereceğim herkese.
KL: Hapse girme ihtimalin seni
büyük ölçüde etkiliyor mu?
EM: Evet, kesinlikle. Kendi albümümde yer
alacak şeylerden biri de bu zaten. Bu yüzden yeni albümümün duygusal bir albüm
olacağını söylüyorum. Ne kadar ünlü ve başarılı olursan ol, nerelere yükselmiş
olursan ol; böyle bir durumun sürekli kafanı meşgul ediyor olması kadar kötü
bir şey olamaz. Puffy bunu size söyleyecektir.
KL: Hiç geçmişi düşünüp de :
“Eğer sinirlerime biraz daha hakim olabilseydim...” diye düşündüğün oluyor mu?
EM: İçinde bulunduğum durum
kesinlikle pişman olduğum bir şey. Kesinlikle aptalcaydı. O anın kızgınlığıyla
ne yapabilirsiniz ki? Keşke geri alabilsem olanları ama artık olan olmuş...
KL: Sanırım, mahkemeden kötü bir
sonuç çıkarsa ve evden uzaklaşmak zorunda kalırsan, bunun ne kadar kötü bir
şey olacağını düşünüyorsundur, öyle değil mi? Küçük bir kızın var...
EM: Kafamı en çok meşgul eden şey, eğer hapse
girersem ona(kızına) ne söyleyeceğim... Gerçekten, ne diyeceğim? “Baba
kötüydü, üzgünüm. Bir süreliğine gidiyorum.” Gibisinden şeyler mi? Benim
uzaklarda olmama alışıktır; fakat uzun bir zaman için değil. Bir kaç yıllık
bir ayrılığa kesinlikle alışık değil. Sonuçta şimdiye kadar hep 1-2 hafta ayrı
kaldım ondan, ama sonunda mutlaka eve döndüm.
KL: Kızın Hailie senin kim
olduğunu biliyor mu? Yani her şeyin tam anlamıyla farkında mı?
EM: Evet, kesinlikle. Şu an 5 yaşında, ve
yaşına göre çok zeki. Kardeşimin 8 yaşındaki kızı da bizimle birlikte yaşıyor,
ve Hailie ondan çok şey öğreniyor. Küçücük bir kızın bu kadar kısa bir zamanda
nasıl bir zeka küpü haline geldiğini görmek, bir açıdan korkutucu. İnsanlar
her zaman bana, kızımın kendi şarkılarımı dinleyip dinlemediğini soruyorlar. O
daha küçükken, vevet, dinlerdi. Ama artık bütün kelimeleri anlamaya başladı.
Özellikle yeni şarkılarımı dinlemesini istemiyorum. Çünkü onları dinlediğinde
yanlış bir fikre kapılmasını istemiyorum. Yaşı dolayısıyla sözleri nasıl
alması gerektiğini bilmiyor.
KL: Hangi kelimeleri duymasını
istemiyorsun?
EM: Sadece kelimeler değil. Sesimdeki kızgınlığı duymasını da istemiyorum. Böyle şeyleri onun yanında yapmıyorum. Bu yaşta ilgilenmesi gereken tek şeyin oyun oynamak olduğunu düşünüyorum.
www.
eminem-tr.
com
www.
eminem-tr.
com
