RÖPORTAJ-2-
Kurt Loader: Sanırım şöhret sana yaramış. Son albümünde diyorsun ki: “Kazandığım her bir milyon dolar için her bir akrabam bana dava açıyor.” Durum o kadar da kötü mü?
Eminem:
O kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Şu aşamada her baskı pozitiftir
diye düşünüyorum.
KL:
Annenin açtığı dava hala devam ediyor mu?
EM:
Evet, hala sürüyor. Ve dava hakkında konuşamamak beni gerçekten deli
ediyor.
KL:
Ama albümde bu konuda konuşuyorsun...
EM:
Haklısın. Fakat albümde kullandığın sanatsal ifade ile alanen söylediğin
şeyler arasında fark var. Bir şey söyleyememe ve yorum yapamama durumunda
olmam gerçekten çok kötü. Şu an için sessizliğimi koruyorum, çünkü
avukatlara k*çımı kurtarmaları için para ödüyorum.
KL:
Kim ile evlendiniz mi?
EM: Evet. Kim ve ben artık evliyiz. Bir kızım var. Yani küçük bir aileye sahibim. Ailem ve arkadaşlarımdan oluşan çemberimi korumaya çalışıyorum. Birlikte büyüdüğüm insanlar yani... Çünkü beni sonradan tanıyan insanlar, sadece Eminem’i tanıyor oluyorlar. Marshall hakkında hiç bir bilgileri olmuyor. İşte bu yüzden eski arkadaşları çevremde tutmak istiyorum çünkü onlar benimle gerçekten ilgilenen insanlar.
KL:
Ne zaman evlendiniz?
EM:
Geçen sene.
KL:
Onu gölün dibine gönderdiğin bir albüm yaptıktan sonra,bu evlilik kararı
zor oldu mu?

EM:
Hayır, hayır. Kesinlikle. Bizim aslında çok eğlenceli bir ilişkimiz var.
Sağlıklı olup olmadığını bilmiyorum ama garip bir ilişki diyebilirim. Eğer
kişisel hayatımda bir şeyler oluyorsa, bunları yazarak dışa vuruyorum.
Kelimeleri insanlara karşı silah olarak kullanabildiğimi düşünüyorum. Eğer
Kim, -daha önce de yaptığı gibi- bana bir şeyler yaparsa o konu hakkında
ne düşündüğümü yazar ve albümde söylerim.
Bu aslında onunla ilgilendiğimi göstermektir. Eğer senin hakkında
bir şarkı yapmışsam sen bene gerçekten bir şey yapmışsındır
ve bu şarkı da gösterir ki seninle gerçekten ilgileniyorum.
KL:
Yani bir çeşit sevgiden bahsediyorsun...
EM:
Evet. Sevginin çarpık ve hasta bir türü diyebiliriz.
KL:
Ama bu son albümünde ‘Kim’ adında bir parça var ki, hayatımda dinlediğim
en rahatsız edici şeylerden biri bu parça. Peki Kim bu şarkı hakkında ne düşünüyor?
EM:
İlk albümdeki ’97 Bonnie & Clyde’ şarkısını ilk kez duyduğunda,
bana “Sen pisliğin tekisin. Deli herifin birisin” der gibiydi. ‘Kim’ şarkısını
ilk kez dinlediğinde ise arabada birlikte oturuyorduk. Ona döndüm ve “Bir
şey söylemeyecek misin?” diye sordum. Suratıma “Sen delisin. Gerçekten
delinin tekisin” gibisinden baktı. Sonuç olarak şarkı sanırım onu biraz
incitti. Zaten şarkıyı dinlemek istemiyor. Bilirsiniz, o zamanlar öyle
hissediyordum.
Aslında
böyle şarkılar yapmamın altında yatan asıl neden onunla yaşadığımız
tartışmalardır. Bazen bu şekilde tartışmalarımız oluyor.
Buna bir tür <albümde tartışma> diyebiliriz.
KL:
Bazı insanlar senin kadınlarla problemin olduğunu ve terapiye ihtiyacın olduğunu
söyleyecekler. Sen böyle bit şeye ihtiyaç duyduğunu hissediyor musun?
EM:
Hayır. Bence yaptığım müzik benim terapimdir. Çünkü oturup bir şeyler
yazdığım zaman içimdekileri dışa vurmuş oluyorum.(rahatlıyorum...) İnsanler
bütün gün deli gibi dolaştığımı düşünüyorlar fakat öyle değil. Günün
büyük bir kısmında mutlu bir insanımdır. Saldırganlığımı stüdyoda bırakıyorum.
Stüdyodan çıktığım zaman normale dönüyorum.
KL:
Sanırım gay’leri seven bir insan da değilsin. Bu hayatındaki bir problem
mi?
EM:
Bu aslında her şeyin kaynağı. Ben her zaman için savaşçı MC (battle MC)
oldum. Eğer bir adamla savaşıyorsanız, onunla
çatışma halindeyseniz, ona söyleyebileceğiniz en alçaltıcı, onur kırıcı
söz ib*e (faggot) demek ve erkekliğini elinden almaya çalışmaktır. Ona hanım
evladı demek, serseri demek...
Aslında
ib*e kelimesi (faggot)
bana gay insanları ifade etmiyor. Sadece erkekliğine gölge düşürüyorsunuz.
Ona hanım evladı diyorsunuz, ödlek diyorsunuz. Ama gay olduğunu ima
etmiyorsunuz veya bunu düşünmüyorsunuz. Albümde bu kelimeyi kullanmaya başladığımda
insanlar “Sanırım gay’lere karşısın” demeye başlamıştı. Bunun eğlenceli
olduğunu düşünüyorum çünkü gay’lere karşı değilim.
KL:
Peki albümünde onlara laf attığın zaman gay’lerin neler
hissedebileceklerini anlıyor musun?
EM:
Evet. Ayrıca albümün bir yerinde “Rahatla adamım. Ben gay’leri
severim” de diyorum. Ortaya bir şey atmak gibi bir şey bu. Gay’lerden
nefret mi ediyorum, yoksa onları seviyor muyum? Buna karar vermek size kalmış...
KL:
Albüm bana aslında Richard Pryor ve eski Redd Foxx albümlerini hatırlattı.
Delice eğlenceli, ve bu eğlencenin kaynağı büyük ölçüde gerçek hayatta
gülemeyeceğin şeyler.
EM:
Doğru. Öyle şeyler şeyler söylüyorum ki, insanlar önce gülüyor ve sonra
diyorki: “İnanamıyorum. Böyle bir şeye güldüğüme göre ondan daha
deliyim.” Sonuçta gülüyorsunuz. Bazen ben de oturup bir şeyler yazarken
kendi kendime gülüyorum.
KL:
Hakkında espri yapamayacağın bir konu yok mu? Columbine(çocuğun okulunu
taraması vakası...) olayı hakkında bile yaptın.
EM:
Hayır. Eğer bir şey hakkında kendimi güçlü hissediyorsam ve onu düşünüyorsam,
söylerim. Birileri için çenemi tutmam gerektiğine inanmıyorum. Bir sanatçının
gerçek bir sanatçı olabilmesi için istediği her şeyi, iyi veya kötü, söylemesi
gerektiğine inanıyorum.
KL:
Will Smith, Britney Spears, Christina Aguilera ve ‘NSYNC ile yüz yüze gelme
konusunda endişelenmiyor musun?
EM:
Hayır. Aslında dört gözle bekliyorum bile diyebilirim. Neler olacağı hakkında
bir fikrim yok. Her şeyden önce, Will Smith’e saygı duyardım. O rap’in
her türüne laf attı. ‘Gangsta rap’i eleştirdi, ki bu piyasadaki en
etkili müziklerden biridir. Düşüncesini belirttiği için saygı duyuyorum
ama herkes onun kadar mutlu değil. Herkes yaşamı onun gördüğü gibi mutlu
ve pozitif bir şekilde görmüyor. Eğer o kuşlar, arılar ve çiçekler hakkında
rap yapmak istiyorsa,i kuşlar, arılar ve çiçekler hakkında rap yapabilir.
Ama başkalarını taciz etmemeli. “Hiç kimse küfür etmemeli. Eğer ben
etmiyorsam, kimse etmemeli.” Bu laflarıyla, Dr. Dre ve benim gibi kendini
ifade ederken küfür kullanan insanlara karşı bıçak çektiğini hissettim. Onun
kendi çevresinde küfür etmediğine kesinlikle inanmıyorum. Aslında hiç bir
zaman küfür etmeyen insan olabileceğine inanmıyorum.
KL:
Zavallı, küçük Christina Aguilera hakkında ne söyleyeceksin? (‘The Real
Slim Shady’ parçasındaki) oral sex olayı mesela...
EM:
Aslına her şeyin başlangıcı, onun MTV’deki ‘What A Girl Wants’ adındaki
programıydı. Herkes bana aynı şeyi söylüyordu: “Programında seni ve
videonu çekiştirip durdu” gibisinden şeyler... İlk başta inanmamıştım
aslında. Benden hoşlandığını düşünüyordum, ya da her neyse... Arkadaşlarımla
birlikte programı izlemeye başladık. Favori videolarından biri olarak
benimkini seçti. Kıkırdayıp duruyordu. “Ne güzel!Benim videomu seçti”
diye düşünüyordum. Daha sonra konuyu evliliğime getirdi. Evlilik haberimin
yayılmasını istemiyordum o zamanlar. Olabildiğince gizli tutmaya çalışıyordum.
Bu benim özel hayatımdır ve insanlar sadece benim bilmelerini istediğim
kadarını bilemeliler.
O
benim evli olduğum hakkında bir dedikodu duymuş ve “Evet, o yakışıklı,
ama evli de...” diyordu. Ben ise o an “Böyle bir şey söylemedin, değil
mi...Seni küçük kaltak...” gibiydim. Sonrasında devam etti: “Onun bebeğinin
annesini öldürdüğü bir şarkısı da var, öyle değil mi? Aile içi şiddete
ne kadar karşı olduğumu bilirsiniz.” Gibisinden laflar etti. Madem sadece
eleştireceksin, neden benim videomu seçtin ki? Keşke benim hakkımda hiç bir
şey söylemeseydi.
Sonuçta
sadece bir dedikodu duymuştu. Benim evli olup olmadığımı bilmiyordu. Sadece
bir dedikodu duydu ve milyonlarca kişinin önünde bunlardan bahsetti.
“Pekala” dedim, “Evet, evliyim. Tamam, öyle olsun. Sen benim hakkımda
bir şeyler söyledin, ben de senin hakkında duyduğum dedikodulardan bahsedeceğim.”
KL:
Evlilik yaşamın nasıl gidiyor?
EM:
İyi gidiyor. Elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Babam gibi olmak
istemiyorum. Kızımın attığı her adımda orada olmak istiyorum. Okula başladığı
gün orada olmak istiyorum. Benim babamın bana yaşatmadığı her şeyi ben kızıma
yaşatmak istiyorum.
KL:
Hailie (Em’in küçük kızı) Eminem’in kim olduğunu biliyor mu? Slim
Shady’nin ve daha bir çok şeyin farkında mı?
EM:
Evet. Dört yaşına girdi. Öğrenmeye başlıyor. Çok zeki bir çocuk. Mesela
eğer markete bir şeyler almaya gideceksek, “Baba, şapkanı takmalısın,
yoksa herkes senden imza isteyecek.” diyor. Belki geçen sene bazı şeylerin
farkında değildi ama artık çoğu şeyi kavradı.
KL:
Hailie’ye yakında bazı şeyleri açıklamak zorunda kalacaksın. Bu konu
hakkında endişelerin var mı?
EM:
Evet, tabii ki ona belli bazı şeyleri açıklamam gerekecek. En azından, ona
açıklama yapmak için orada olacağım, onu yönlendireceğim. Doğruyu ve
yanlışı ayırt edebiliyor. Benim müziğimi dinliyor. Küfürlü kısımları
da duyuyor. Müziğimi, kışkırtıcı ya da yanlış olup olmadığını tamamıyla
anladığını zannetmiyorum. Ama duyduğu küfürleri tekrar etmemesi gerektiğinin
farkında. Kim ve ben ona bize hiç bir zaman öğretilmeyen şeyleri öğretiyoruz.
KL:
Bu albümden single çıkarma olayın nasıl olacak? Radyoda parçaların çalması
için stüdyoya girip şarkı sözleri üzerinde biraz çalışma yapmak zorunda
kalacaksın.
EM:
MTV’de videoların dönmesi için daha önce de yaptığımız gibi bir
<temizleme> operasyonuna gitmemiz
gerekecek.
Bunu yapmaktan nefret ediyorum, çünkü bu şarkıda vermek istediğim etkiyi
son derece azaltıyor. Şarkı sözlerini
<hafifletme> işine gelince, onları çok gülünç hale getiriyorum. Eğlenceli
ve komik olarak kalmalarını sağlamaya çalışıyorum.
KL:
Albüm hakkındaki en güzel şeylerden biri de şu: Bu albüm diğer pop albümleri
gibi her yerde duyabileceğiniz türden bir albüm değil. Biraz çabalamanız
gerekecek. Radyolarda ise şarkıların küçük bir kısmı, sansürlü olarak
çalınacak. Albümü gidip satın almak zorunda kalacaksınız. Albümünü
dinlediğimde en çok hoşuma giden söz: “Eğer gerçekten insanlar hakkında
şarkı yazdıktan sonra dışarı çıkıp onları öldürdüğüme inanıyorsanız,
sizi öldüreceğim” oldu. Albümdeki en iyi söz bu bence.
EM:
Aslında orada “Aptalsınız. Söylediğim her şeye inanıyorsunuz.”
Diyor...
KL:
Bugünlerde etrafının güzel kadınlarla çevrildiğinin farkında mısın?
EM:
Etrafımın daha çok genç kızlarla çevrildiğini görüyorum ki, bu beni çok
şaşırtıyor.
KL:
Neden?
EM:
Kadınlar hakkında söylediğim o kadar şey yüzünden.
KL:
(gülerek...)Haklısın.
EM:
Kızların olayını anlamak zor. Onları ne kadar taciz edersen, seni o kadar
çok istiyorlar. Eğer onları önemsiyormuş gibi davranırsan, seni
istemiyorlar. Ancak onları hiç bir zaman önemsemiyormuş gibi davrandığında
seni seviyorlar. Bunu hiç bir zaman anlayamadım.
www.
eminem-tr.
com
www.
eminem-tr.
com
