RÖPORTAJ-2-


Kurt Loader: Sanırım şöhret sana yaramış. Son albümünde diyorsun ki: “Kazandığım her bir milyon dolar için her bir akrabam bana dava açıyor.” Durum o kadar da kötü mü?

Eminem: O kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Şu aşamada her baskı pozitiftir diye düşünüyorum.

KL: Annenin açtığı dava hala devam ediyor mu?

EM: Evet, hala sürüyor. Ve dava hakkında konuşamamak beni gerçekten deli ediyor.

KL: Ama albümde bu konuda konuşuyorsun...

EM: Haklısın. Fakat albümde kullandığın sanatsal ifade ile alanen söylediğin şeyler arasında fark var. Bir şey söyleyememe ve yorum yapamama durumunda olmam gerçekten çok kötü. Şu an için sessizliğimi koruyorum, çünkü avukatlara k*çımı kurtarmaları için para ödüyorum.

KL: Kim ile evlendiniz mi?

EM: Evet. Kim ve ben artık evliyiz. Bir kızım var. Yani küçük bir aileye sahibim. Ailem ve arkadaşlarımdan oluşan çemberimi korumaya çalışıyorum. Birlikte büyüdüğüm insanlar yani... Çünkü beni sonradan tanıyan insanlar, sadece Eminem’i tanıyor oluyorlar. Marshall hakkında hiç bir bilgileri olmuyor. İşte bu yüzden eski arkadaşları çevremde tutmak istiyorum çünkü onlar benimle gerçekten ilgilenen insanlar.

KL: Ne zaman evlendiniz?

EM: Geçen sene.

KL: Onu gölün dibine gönderdiğin bir albüm yaptıktan sonra,bu evlilik kararı zor oldu mu?

EM: Hayır, hayır. Kesinlikle. Bizim aslında çok eğlenceli bir ilişkimiz var. Sağlıklı olup olmadığını bilmiyorum ama garip bir ilişki diyebilirim. Eğer kişisel hayatımda bir şeyler oluyorsa, bunları yazarak dışa vuruyorum. Kelimeleri insanlara karşı silah olarak kullanabildiğimi düşünüyorum. Eğer Kim, -daha önce de yaptığı gibi- bana bir şeyler yaparsa o konu hakkında ne düşündüğümü yazar ve albümde söylerim.  Bu aslında onunla ilgilendiğimi göstermektir. Eğer senin hakkında bir şarkı yapmışsam sen bene gerçekten bir şey yapmışsındır  ve bu şarkı da gösterir ki seninle gerçekten ilgileniyorum.

KL: Yani bir çeşit sevgiden bahsediyorsun...

EM: Evet. Sevginin çarpık ve hasta bir türü diyebiliriz.

KL: Ama bu son albümünde ‘Kim’ adında bir parça var ki, hayatımda dinlediğim en rahatsız edici şeylerden biri bu parça. Peki Kim bu şarkı hakkında ne düşünüyor?

EM: İlk albümdeki ’97 Bonnie & Clyde’ şarkısını ilk kez duyduğunda, bana “Sen pisliğin tekisin. Deli herifin birisin” der gibiydi. ‘Kim’ şarkısını ilk kez dinlediğinde ise arabada birlikte oturuyorduk. Ona döndüm ve “Bir şey söylemeyecek misin?” diye sordum. Suratıma “Sen delisin. Gerçekten delinin tekisin” gibisinden baktı. Sonuç olarak şarkı sanırım onu biraz incitti. Zaten şarkıyı dinlemek istemiyor. Bilirsiniz, o zamanlar öyle hissediyordum.

Aslında böyle şarkılar yapmamın altında yatan asıl neden onunla yaşadığımız tartışmalardır. Bazen bu şekilde tartışmalarımız oluyor.  Buna bir tür <albümde tartışma> diyebiliriz.

KL: Bazı insanlar senin kadınlarla problemin olduğunu ve terapiye ihtiyacın olduğunu söyleyecekler. Sen böyle bit şeye ihtiyaç duyduğunu hissediyor musun?

EM: Hayır. Bence yaptığım müzik benim terapimdir. Çünkü oturup bir şeyler yazdığım zaman içimdekileri dışa vurmuş oluyorum.(rahatlıyorum...) İnsanler bütün gün deli gibi dolaştığımı düşünüyorlar fakat öyle değil. Günün büyük bir kısmında mutlu bir insanımdır. Saldırganlığımı stüdyoda bırakıyorum. Stüdyodan çıktığım zaman normale dönüyorum.

KL: Sanırım gay’leri seven bir insan da değilsin. Bu hayatındaki bir problem mi?

EM: Bu aslında her şeyin kaynağı. Ben her zaman için savaşçı MC (battle MC) oldum. Eğer bir adamla savaşıyorsanız,  onunla çatışma halindeyseniz, ona söyleyebileceğiniz en alçaltıcı, onur kırıcı söz ib*e (faggot) demek ve erkekliğini elinden almaya çalışmaktır. Ona hanım evladı demek, serseri demek...

Aslında ib*e kelimesi (faggot) bana gay insanları ifade etmiyor. Sadece erkekliğine gölge düşürüyorsunuz. Ona hanım evladı diyorsunuz, ödlek diyorsunuz. Ama gay olduğunu ima etmiyorsunuz veya bunu düşünmüyorsunuz. Albümde bu kelimeyi kullanmaya başladığımda insanlar “Sanırım gay’lere karşısın” demeye başlamıştı. Bunun eğlenceli olduğunu düşünüyorum çünkü gay’lere karşı değilim.

KL: Peki albümünde onlara laf attığın zaman gay’lerin neler hissedebileceklerini anlıyor musun?

EM: Evet. Ayrıca albümün bir yerinde “Rahatla adamım. Ben gay’leri severim” de diyorum. Ortaya bir şey atmak gibi bir şey bu. Gay’lerden nefret mi ediyorum, yoksa onları seviyor muyum? Buna karar vermek size kalmış...

KL: Albüm bana aslında Richard Pryor ve eski Redd Foxx albümlerini hatırlattı. Delice eğlenceli, ve bu eğlencenin kaynağı büyük ölçüde gerçek hayatta gülemeyeceğin şeyler.

EM: Doğru. Öyle şeyler şeyler söylüyorum ki, insanlar önce gülüyor ve sonra diyorki: “İnanamıyorum. Böyle bir şeye güldüğüme göre ondan daha deliyim.” Sonuçta gülüyorsunuz. Bazen ben de oturup bir şeyler yazarken kendi kendime gülüyorum.

KL: Hakkında espri yapamayacağın bir konu yok mu? Columbine(çocuğun okulunu taraması vakası...) olayı hakkında bile yaptın.

EM: Hayır. Eğer bir şey hakkında kendimi güçlü hissediyorsam ve onu düşünüyorsam, söylerim. Birileri için çenemi tutmam gerektiğine inanmıyorum. Bir sanatçının gerçek bir sanatçı olabilmesi için istediği her şeyi, iyi veya kötü, söylemesi gerektiğine inanıyorum.

KL: Will Smith, Britney Spears, Christina Aguilera ve ‘NSYNC ile yüz yüze gelme konusunda endişelenmiyor musun?

EM: Hayır. Aslında dört gözle bekliyorum bile diyebilirim. Neler olacağı hakkında bir fikrim yok. Her şeyden önce, Will Smith’e saygı duyardım. O rap’in her türüne laf attı. ‘Gangsta rap’i eleştirdi, ki bu piyasadaki en etkili müziklerden biridir. Düşüncesini belirttiği için saygı duyuyorum ama herkes onun kadar mutlu değil. Herkes yaşamı onun gördüğü gibi mutlu ve pozitif bir şekilde görmüyor. Eğer o kuşlar, arılar ve çiçekler hakkında rap yapmak istiyorsa,i kuşlar, arılar ve çiçekler hakkında rap yapabilir. Ama başkalarını taciz etmemeli. “Hiç kimse küfür etmemeli. Eğer ben etmiyorsam, kimse etmemeli.” Bu laflarıyla, Dr. Dre ve benim gibi kendini ifade ederken küfür kullanan insanlara karşı bıçak çektiğini hissettim.  Onun kendi çevresinde küfür etmediğine kesinlikle inanmıyorum. Aslında hiç bir zaman küfür etmeyen insan olabileceğine inanmıyorum.

KL: Zavallı, küçük Christina Aguilera hakkında ne söyleyeceksin? (‘The Real Slim Shady’ parçasındaki) oral sex olayı mesela...

EM: Aslına her şeyin başlangıcı, onun MTV’deki ‘What A Girl Wants’ adındaki programıydı. Herkes bana aynı şeyi söylüyordu: “Programında seni ve videonu çekiştirip durdu” gibisinden şeyler... İlk başta inanmamıştım aslında. Benden hoşlandığını düşünüyordum, ya da her neyse... Arkadaşlarımla birlikte programı izlemeye başladık. Favori videolarından biri olarak benimkini seçti. Kıkırdayıp duruyordu. “Ne güzel!Benim videomu seçti” diye düşünüyordum. Daha sonra konuyu evliliğime getirdi. Evlilik haberimin yayılmasını istemiyordum o zamanlar. Olabildiğince gizli tutmaya çalışıyordum. Bu benim özel hayatımdır ve insanlar sadece benim bilmelerini istediğim kadarını bilemeliler.

O benim evli olduğum hakkında bir dedikodu duymuş ve “Evet, o yakışıklı, ama evli de...” diyordu. Ben ise o an “Böyle bir şey söylemedin, değil mi...Seni küçük kaltak...” gibiydim. Sonrasında devam etti: “Onun bebeğinin annesini öldürdüğü bir şarkısı da var, öyle değil mi? Aile içi şiddete ne kadar karşı olduğumu bilirsiniz.” Gibisinden laflar etti. Madem sadece eleştireceksin, neden benim videomu seçtin ki? Keşke benim hakkımda hiç bir şey söylemeseydi.

Sonuçta sadece bir dedikodu duymuştu. Benim evli olup olmadığımı bilmiyordu. Sadece bir dedikodu duydu ve milyonlarca kişinin önünde bunlardan bahsetti. “Pekala” dedim, “Evet, evliyim. Tamam, öyle olsun. Sen benim hakkımda bir şeyler söyledin, ben de senin hakkında duyduğum dedikodulardan bahsedeceğim.”

KL: Evlilik yaşamın nasıl gidiyor?

EM: İyi gidiyor. Elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Babam gibi olmak istemiyorum. Kızımın attığı her adımda orada olmak istiyorum. Okula başladığı gün orada olmak istiyorum. Benim babamın bana yaşatmadığı her şeyi ben kızıma yaşatmak istiyorum.

KL: Hailie (Em’in küçük kızı) Eminem’in kim olduğunu biliyor mu? Slim Shady’nin ve daha bir çok şeyin farkında mı?

EM: Evet. Dört yaşına girdi. Öğrenmeye başlıyor. Çok zeki bir çocuk. Mesela eğer markete bir şeyler almaya gideceksek, “Baba, şapkanı takmalısın, yoksa herkes senden imza isteyecek.” diyor. Belki geçen sene bazı şeylerin farkında değildi ama artık çoğu şeyi kavradı.

KL: Hailie’ye yakında bazı şeyleri açıklamak zorunda kalacaksın. Bu konu hakkında endişelerin var mı?

EM: Evet, tabii ki ona belli bazı şeyleri açıklamam gerekecek. En azından, ona açıklama yapmak için orada olacağım, onu yönlendireceğim. Doğruyu ve yanlışı ayırt edebiliyor. Benim müziğimi dinliyor. Küfürlü kısımları da duyuyor. Müziğimi, kışkırtıcı ya da yanlış olup olmadığını tamamıyla anladığını zannetmiyorum. Ama duyduğu küfürleri tekrar etmemesi gerektiğinin farkında. Kim ve ben ona bize hiç bir zaman öğretilmeyen şeyleri öğretiyoruz.

KL: Bu albümden single çıkarma olayın nasıl olacak? Radyoda parçaların çalması için stüdyoya girip şarkı sözleri üzerinde biraz çalışma yapmak zorunda kalacaksın.

EM: MTV’de videoların dönmesi için daha önce de yaptığımız gibi bir <temizleme> operasyonuna gitmemiz  gerekecek. Bunu yapmaktan nefret ediyorum, çünkü bu şarkıda vermek istediğim etkiyi son derece azaltıyor.  Şarkı sözlerini <hafifletme> işine gelince, onları çok gülünç hale getiriyorum. Eğlenceli ve komik olarak kalmalarını sağlamaya çalışıyorum.

KL: Albüm hakkındaki en güzel şeylerden biri de şu: Bu albüm diğer pop albümleri gibi her yerde duyabileceğiniz türden bir albüm değil. Biraz çabalamanız gerekecek. Radyolarda ise şarkıların küçük bir kısmı, sansürlü olarak çalınacak. Albümü gidip satın almak zorunda kalacaksınız. Albümünü dinlediğimde en çok hoşuma giden söz: “Eğer gerçekten insanlar hakkında şarkı yazdıktan sonra dışarı çıkıp onları öldürdüğüme inanıyorsanız, sizi öldüreceğim” oldu. Albümdeki en iyi söz bu bence.

EM: Aslında orada “Aptalsınız. Söylediğim her şeye inanıyorsunuz.” Diyor...

KL: Bugünlerde etrafının güzel kadınlarla çevrildiğinin farkında mısın?

EM: Etrafımın daha çok genç kızlarla çevrildiğini görüyorum ki, bu beni çok şaşırtıyor.

KL: Neden?

EM: Kadınlar hakkında söylediğim o kadar şey yüzünden.

KL: (gülerek...)Haklısın.

EM: Kızların olayını anlamak zor. Onları ne kadar taciz edersen, seni o kadar çok istiyorlar. Eğer onları önemsiyormuş gibi davranırsan, seni istemiyorlar. Ancak onları hiç bir zaman önemsemiyormuş gibi davrandığında seni seviyorlar. Bunu hiç bir zaman anlayamadım.


www.

eminem-tr.

com

AnaSayfa

Haberler

Biyografi

Diskografi

Resimler

Düşmanlar

Dövmeler

Alıntılar

Şarkı Sözleri

Interaktif

Multimedia

Extralar

www.

eminem-tr.

com

Röportajlar

Türk Medyası

Defteri

Ödüller

Cep-Melodi

Cep-Logo

Turne

Anket

Em-Kart

ICQ-List

Linkler

Webmaster

 

 

 

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1