Steunbetuigingen

 

Ik krijg hartverwarmende reacties van mensen die op mijn website zijn geweest of mijn gedichten elders hebben gelezen. Ze hebben me ontroerd, geraakt en geven me het gevoel dat ik er toch niet alleen voor sta. Bedankt! Dat sleept mij er doorheen op die momenten dat ik het even niet meer zie zitten. Hier is een verkorte bloemlezing van die reacties.

 

"Dank je voor het gedicht Stilte. Ik kan eindelijk huilen...da's al 6 maanden niet gelukt en wel hard nodig." 29 Juni 2003

Over datzelfde gedicht: "Ik word hier STIL van. Bedankt" 29 Juli 2003

"Jij weet niet waarom je er bent, ik wel, je hebt een warm hart en iemand die dit kan schrijven en niet alleen IK BEN ER maar ook je andere gedichten/verhalen heeft veel te bieden aan de medemens. Het is jammer dat je dit niet? in je onmiddellijke omgeving merkt. Ik vind troost in jouw gedichten en hopelijk is dat dan weer een troost voor jou." 29 Juli 2003

"Lieve Arie, Ik wil en zal er voor je zijn tot je het gevecht gewonnen hebt!" Augustus 2003

"Ik wens je heel veel succes met het gevecht tegen de instanties terwijl je ook depressief bent. Het getuigt van veel doorzettingsvermogen en kracht om toch zo door te knokken, en ik vraag mij af of ik dat kan.
Hoe dan ook, heel veel sterkte de komende dagen.... probeer je niet te gek te laten maken. Doe het voor jezelf, je kinderen en voor de dingen die je hopelijk nog allemaal te wachten staan!" 16 September 2003

"Oh Arie zie je het dan niet? Alleen de allersterksten kunnen blijven leven. Alleen de allersterksten vechten terug. Iemand die dit niet aan kan, heeft het al opgegeven. Je behoort tot de sterksten, wat je lichaam je ook verteld, wat je geest je ook wil laten voelen. ..... Alleen jij kunt dat. Je knokt voor je betere toekomst. Zeg eens eerlijk, hoeveel mensen ken jij die, in jouw situatie, nog een toekomstdroom hebben? Die weten dat, als ze weer sterker zijn, wat voor baan ze willen. Alleen jij kunt dat. .... Ik heb bewondering voor je, in je vechtlust, in je toekomstbeeld." 1 Oktober 2003

"Ik ben trots op Arie!!
Ik ben trots dat je steeds weer verder knokt!!!
Ik ben trots dat Arie denkt dat als ik het kan hij het ook kan!!!
Ik ben trots op jou en dat mag je weten ook!!!!" 1 Oktober 2003

"Ik heb in grote lijnen je verhaal gelezen, niet alles want ik werd er verdrietig van. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.... We hebben samen veel meegemaakt tijdens de Maluku tragedie en heb tijdens deze periode veel bewondering voor je gekregen (en dat heb ik nog steeds!!!!). Een vriend/strijder voor mensenrechten die nu zelf op moet komen voor zijn eigen rechten...hoe wrang is de wereld!!! Ik zal je nu dan ook niet vermoeien met one liners inzake de zware periode die je nu doormaakt. Ben echter wel geschrokken van je verhaal en de situatie waarin je je nu bevindt." 16 Oktober 2003

"Alleerst wil ik zeggen dat ik ontzettend met u mee leef en dat uw verhaal mij ontzettend heeft aangegrepen op de een of andere manier. Ik ben 13 jaar en zit in de 2de van de middelbare school. Voor het vak Nederlands moeten we een gedicht voorlezen wat je mooi vindt. Na wat rondsurfen op een paar sites kwam ik op uw site terecht en heb u verhaal gelezen. Het greep mij erg aan! Dus ik heb besloten om 2 gedichten voor te lezen van u: Ik ben er en Moe. Deze gedichten vond ik ontzettend mooi!!" 13 November 2003

"Ik heb je verhaal gelezen op je website en ik moet je zeggen dat de haren me overeind gingen staan. Onbegrijpelijk hoeveel onbegrip en teleurstelling je hebt meegemaakt. Vooral de manier hoe je ex-vrouw reageerde is verbijsterend in mijn ogen. Wees maar blij dat je van haar af bent want aan zo'n persoon heb je in jouw situatie helemaal niets. Ergens op je site beschrijf je een moment in je leven waarop je langs De Rijn staat en het uitschreeuwt van ellende. Je zegt daar dat wonderen niet bestaan, maar daar ben ik het toch niet helemaal mee eens want ik vind het persoonlijk een groot wonder dat je je ondanks alles nog staande weet te houden.Ik neem m'n petje voor je af en ik zeg je uit de grond van m'n hart dat je ongelofelijk trots mag zijn op je standvastigheid en je doorzettingsvermogen!! Ik herkende bovendien veel in je verhaal over mijzelf. Ook ik heb mij lange tijd in een macho-cultuur vriendengroep begeven waarin ik eigenlijk niet thuishoorde, maar mee ben omgegaan omdat dat nou eenmaal zo tot stand kwam.Ik denk dat je gewoon de pech hebt gehad de verkeerde mensen te hebben getroffen op het verkeerde moment." 16 November 2003

"Ik ben weer es op je site geweest en ik zag dat je nog steeds aan het vechten bent tegen de instanties. Ik hoop van harte dat dat zo snel mogelijk achter de rug is voor je zodat je eindelijk es verder kan met je leven en het gevecht aan kan gaan tegen je depressie.Ik weet uit ervaring wat het is om depressief te zijn en daarom bewonder ik des te meer je kracht.Als ik toendertijd mee moest maken wat jij allemaal meemaakt, was ik er vast en zeker aan onderdoor gegaan." 21 November 2003

"Na het lezen van je verhaal bleef bij mij een indruk achter van diepe verbazing over hetgeen je allemaal hebt meegemaakt, de tegenwerking en het onbegrip dat je tegenkwam op je pad maar vooral van de Kracht die in je leeft. je gevecht tegen je werkgever, voor erkenning van je ziekte en de instanties, die je je recht op inkomen ontnemen." 21 November 2003

"Ik ben 1 van die (vele hoop ik) lezers van jou website. Ik heb vol bewondering jouw website gelezen en las hieruit dat, ondanks alle tegenslagen, een sterke man zijn kop boven water probeert te houden. Arie, ik vind je een dapper man en hoop dat je snel een eigen plek vind en bovenal je kinderen kunt geven wat je wilt." 23 November 2003

"Al wat ik je zeggen wil is......Je bent sterk....sterk in de zin dat je je verslaving achter je hebt gelaten en ook je depressie zul je overwinnen. ..... Ooit zal er voor jou ook weer zonneschijn op je pad komen." 24 November 2003

"Ik ben onder de indruk van jouw verhaal. Als ik dat lees doet dat mijn situatie ineenschrompelen. Aan de andere kant, we weten dat het zo niet werkt.... Ik herken heel erg veel uit jouw gedichten en zie grote overeenkomsten. Ik voel me daarin gesteund!" 17 Januari 2004

"Ik wil je zeggen dat ik werkelijk onvoorstelbaar trots op je ben, dat woorden niet uit kunnen drukken hoe diep mijn gevoel voor jou zit, dat ik mag hopen ooit in de buurt te komen van jouw manier van met mensen om te gaan, dat ik de dag dat ik je leerde kennen nooit meer zal vergeten en dat jouw hart weliswaar vol littekens zit, maar dat ik een mooier hart nog nooit gezien heb" 1 Februari 2004

"Alleen al het feit dat je je verhaal open en bloot neerzet, te lezen voor iedereen, getuigt al van veel moed." 24 Maart 2004

"Jemig, wat een verhaal zeg, ik heb het in etappes doorgelezen en moet eerlijk zeggen dat het me wel raakt. Wat een kl*te instellingen allemaal zeg. Dat je gewoon niet krijgt waar je recht op hebt. ..... Verder wil ik nog even kwijt dat ik ontzettend veel ontzag voor je heb. Hoe jij steeds weer de moed vindt om overal voor te vechten, hoe moeilijk het ook is en hoeveel tegenwerking je ook krijgt. Dat bewonder ik echt enorm!!!"

Iemand heeft dit op Marktplaats gezet WOW! Nu heb ik het even te kwaad ...

"Vanmorgen je verhaal op Marktplaats gelezen en ben erg onder de indruk geraakt. Helemaal omdat ik gisteren een boek van de bieb heb gehaald DEPRESSIE gids voor familieleden, geschreven door Pim Cuypers. Ik wens je HEEL VEEL kracht en WIJSHEID toe en ik hoop dat uiteindelijk het recht zal zegevieren." 20 Juli 2004

"Ik vind het heel wat, wat ik allemaal gelezen heb, niet te geloven, maar weet dat je een zus hebt met een hart van goud, dan moet jij dat ook wel hebben. Wat een vrouw die ex van je, wees blij dat je er vanaf bent. Hoop op een snelle huisvesting voor je, dat je dromen waar mogen worden.Via Marktplaats ben ik op je site gekomen, onder m'n favorieten geplaatst, wil graag op de hoogte blijven van je belevenissen. Het is niet niks allemaal, en hoop dat er snel betere tijden voor je aanbreken.
Eén ding vraag ik me af , als je je moeder ziet, kan ze je dan nog recht in je ogen kijken? Ik wens je veel Liefde, Wijsheid en Kracht." 20 Juli 2004

"Ik heb net je verhaal en een groot deel van je logboek gelezen. Er is respect onstaan voor je doorgaan. De maatschappij weet je aardig te vernederen. Na zelf verschillende dingen meegemaakt te hebben wens ik jou hetzelfde gevoel toe als ik ontwikkeld heb .. Laat je door niemand gek maken of de mindere voelen. Blijf vechten voor je recht en weet het van je af te gooien als het nodig is voor je gezondheid. Er bekroop me een sterk gevoel van onmacht over hoe je het alleen hebt moeten doen en neem me niet kwalijk wat een onmens is je ex geworden. Vooral dat met kerstmis. Als ik je gekend had had ik je uitgenodigd. Geen wonder dat je in deze situatie altijd moe bent. Hopend gauw goede dingen, die je overkomen, te lezen wens ik je het allerbeste" 20 Juli 2004

"Afschuwelijk wat jou allemaal is overkomen, het is gewoon onvoorstelbaar. Ik hoop dat uiteindelijk het allemaal goed komt voor jou. Veel sterkte..." 21 Juli 2004

"Ik heb je hele verhaal gelezen. Gejankt heb ik! Ook omdat ik mijzelf er in herken .:-( Daarom vanuit Wormerveer; een virtuele knuffel! Hoop dat er voor jou ook nog iets goeds in het leven is weggelegd....." 22 Juli 2004

"Het is zeer moeilijk met een depressie om te gaan, ik weet het ook... maar ik bewonder je vechtlust en moed om door te gaan! Hopelijk vind je snel goed werk en mss nog een vriendin ;):) Veel Sterkte" 3 Augustus 2004

"Ik heb je logboek gelezen en daar schrok ik toch erg van. Wat ben je vreselijk gepest en alsmaar dat gezeik over een pasje en formulieren en formulieren en bandjes en enzovoort. Het is gewoon te gek voor woorden, wat moet jij toch sterk zijn dat je dat allemaal doorstaan hebt!! Ik vind het een schande dat het zo gaat, en dat je niet gewoon de plek krijgt om eens goed bij te komen en geholpen wordt om een beetje een menswaardig bestaan op te bouwen. Het is ook een lullig gevoel dat ik niks voor je kan doen, alleen maar voor je hopen dat het snel beter gaat en dat die rotinstanties je eens als mens gaan zien.Die korting waar ze mee dreigen is ook ongelooflijk onmenselijk. Toch moet je doorzetten, je bent al zolang bezig en met zo'n kracht dat het best goed gaat komen!! Ik lees je logboek nog een keer en leef met je mee, Alle sterkte en goede wens ik je toe, met oprechte groeten." 1 April 2005

"Ik wens je sterkte en vind het knap dat je zo sterk blijft vechten." 2 April 2005

"Ik ben begonnen aan je verhaal. Maar ik wordt er gewoon hondsberoerd van. Wat een jaren en wat een getouw trek om aan je geld te komen en dan nog zo'n wervelwind als ex. Geef het je te doen. Ik heb totaal geen klachten over UWV. Althans mijn uitkering was ook weleens stop gezet maar binnen een dag werd terug gedraaid. Dus niet om over te klagen. Ik moet er niet aan denken hoe jouw situatie is. Zou mijn depressie niet goed doen. Ik wens je dan ook veel sterkte" 2 April 2004

"Verbijsterd je verhaal gelezen, ik heb namelijk dezelfde werkgever en ook een depressie. Maar (nog) niet zulke problemen. Ik heb er geen woorden voor, en wil je heel veel sterkte wensen." 5 April 2005

"Goh, wat een verhaal zeg... Uit mijn (directe) omgeving weet ik hoe zwaar een depressie is en ik vind het heel erg moedig van je dat zo hard knokt en toch weer toekomstplannen maakt. Ik kan je nou niet zo even van advies dienen, helaas. Maar ik wil je wel heel veel sterkte en vooral veel succes wensen. Laat je ook weten hoe het verder gaat?" 5 April 2005

"Ook een vechter Arie? Ik ben al sinds 1998 in gevecht met uwv en ik heb met uwv-goes niets dan ellende gehad. Heb een burn-out opgelopen bij mijn vorige werkgever en ben daar met een conflict weggegaan." 5 April 2005

"Lang leve de Nederlandse wetten. Ik weet dus heel zeker hoe jij je voelt en leef ook met je mee. Ook een werknemer die diep teleurgesteld is in de maatschappij" 25 April 2005

"For what it's worth: sterkte.." 6 Juli 2005

"Je kent me helemaal niet en het voelt raar om zo out of the blue je te mailen. Weet dat ik vanmiddag per toeval op je site kwam en dat ik met tranen in m'n ogen een aantal van je gedichten heb gelezen.Dank je voor al dat moois en ontroerends dat alleen lijkt te kunnen ontstaan als je je gevangen voelt in verdriet en leegte." 25 oktober 2006

Terug naar Inhoud van deze Site

Copyright © 2003 - 2006 depress1999

Hosted by www.Geocities.ws

1