L'INICI  DE  LA  FI

 

Per Sico Fons

 

Ho recorde molt bé, perquè aquell dia era festa i no havia d'anar a treballar. Jo romania encara al llit quan de sobte em vaig despertar.

 

Vaig obrir els ulls i vaig mirar el despertador: les 7 del matí. Encara podia romandre una bona estona fent el gos.  Al meu costat dormia plàcidament Alícia, la meua esposa. Sempre havia envejat la seua capacitat per a dormir de 8 a 10 hores totes d'una tongada.

 

Vaig albirar la finestra i vaig comprovar que la primera claror del dia ja havia fet la seua aparició. Un nou dia.  Aparentment tot era normal, però no sé per què em vaig sentir malament.

 

Vaig tenir com una mena de pressentiment. Alguna cosa no hi rutllava. Em vaig alçar del llit i vaig aguaitar per la finestra.  Al carrer tot semblava normal. Alguns vehicles ja hi circulaven, alguns transeünts ja hi passejaven, un gos pixava un fanal i el sol...  el sol? Què passava amb el sol? Oh, Déu meu! Vaig fer dues o tres passes enrere fins a ensopegar amb el llit. Em vaig dur una mà al front i vaig tancar i obrir els ulls com per a acabar de treure'm el son del cervell.

 

Havia de calmar-me. No calia posar-se nerviós. Sens dubte la meua imaginació m'havia fet una mala passada. Vaig tornar a guaitar per la finestra...  Oh, no! El sol! Ara ja no hi havia dubtes. El sol aquell dia... eixia per l'OEST (!).  Per l'Oest? Quina classe de follia era això?

 

Què estava passant? M'havia tornat boig? Em vaig seure a la vànova del llit i vaig començar a prendre fortes glopades d'aire per veure de calmar-me. La meua muller, aliena a tot allò, seguia dormida amb placidesa.  Havia d'haver alguna explicació científica que ho expliqués. Però per què sentia tant de pànic?

 

Per fi, ja més apaivagat, em vaig vestir i vaig baixar al carrer.  En travessar el llindar de la porta de ma casa, em vaig quedar palplantat enmig de la vorera i vaig contemplar extasiat l'escena. Els edificis, els arbres, els objectes romanien com sempre; amb una angoixant i rutinària indiferència per tot plegat. Però el sol, aquell maleït sol continuava inexorable el seu camí cap a l'Est. La meua paor inicial s'havia convertit en enlluernament, la classe de meravellament que hom sent davant de qualsevol prodigi de la naturalesa.  La gent anava sortint de les seues cases per a contemplar el prodigi. El boca a orella s'escampava amb gran velocitat. Uns ploraven emocionats sense acabar d'escatir el perquè. D'altres reien amb gran eufòria alhora que cridaven com energúmens. Uns pocs s'abraçaven amb tendresa sense deixar de contemplar l'astre rei. Àdhuc n'hi vaig veure que agenollats i amb els braços en creu resaven en veu alta sense acabar d'esbrinar si havien de demanar perdó pels seus pecats o donar les gràcies per allò.  Ningú no sabia què passava, però era evident que en passava una de molt grossa. Amb tot, ignoràvem que allò tot just era l'inici...  l'inici de  la fi.

 

Moltes coses han esdevingut de llavors ençà, però aviat la Humanitat sencera va capir per fi el veritable sentit de tot l'Univers. L'inexorable destí de tots nosaltres.  A hores d'ara, mentre escric aquestes últimes frases coherents, la meua mamà, que va  ressuscitar fa uns anys, em crida frisosa que baixe a sopar perquè ja ha parat taula. Hauré d'anar-hi corrent o el meu papà s'enfadarà. La meua esposa Alícia -encara la recorde-, com que era bastants anys més jove que jo, fa temps que va...  "desnàixer". O "premorir"...  o "prenàixer".  Encara no sé com ho hem de dir això. Tant se val. A mi em queden sis anys de vida. L'únic dubte que tinc, però, és açò següent: què passarà quan el temps arribe al seu inici? Tornarà a començar tot de nou? O serà per fi el final de tot?

Hosted by www.Geocities.ws

1