PERVERSIÓ DE LA DEMOCRÀCIA

Per Sico Fons

Una vegada més el Govern de la Generalitat valenciana ha demostrat la seua gran saviesa i el seu immens valor (perquè se'n necessita molt!); s'ha atrevit a fer allò que d'altres no gosarien ni pensar. Ha aprovat un decret, segons el qual s'exclou els autors nascuts a Catalunya i a les Illes Balears de l'assignatura de llengua i literatura a l'ESO. Així doncs, els nostres estudiants ja no hauran de perdre el temps llegint l'obra de Ramon Llull, Joan Ramis o Llorenç Villalonga -que van tindre la curiosa vel·leïtat de nàixer a les Illes Balears-, o de Ramon Muntaner, Bernat Metge, Jacint Verdaguer, Joan Maragall o Pere Calders -que van cometre l'imperdonable pecat de nàixer al Principat de Catalunya. Ja veus tu! Amb tan bo i fàcil com és nàixer a la nostra terra-. (ja hom decidirà què es fa amb l'anònim autor de "Curial e Güelfa")

El nostre Govern, amb molt bon seny, ha decidit estalviar del pla d' estudis tots aquests estrafolaris escriptors. Naturalment la comunitat científica ha protestat i ha explicat que tal llei és injusta i té poc sentit, però la Conselleria d'Educació ha replicat tot seguit a les nostres dissolutes universitats que què en sabran ells de tals qüestions; que potser ignoren que el PP va obtenir majoria absoluta en les passades eleccions i, per tant, el que ells decideixen va a missa? Que no tenen el suport de la voluntat democràtica del poble valencià?

Precisament hem sabut que el nostre Govern està estudiant seriosament la possibilitat d'aprovar una altra llei, segons la qual la lluna serà considerada a partir d'ara com un satèl·lit quadrat. Perquè clar, després de tants segles de veure-la tota rodona, la gent ja comença a estar-ne una mica farta, no? Així doncs, a partir d'ara la lluna serà quadrada. I quan la comunitat científica -eixos universitaris malfeiners- comence a cridar i a protestar, els nostres governants retrucaran: "Però com goseu oposar-vos a la santa voluntat del poble? Hem estat elegits democràticament i per tant la nostra voluntat és sagrada". I per la mateixa regla de tres, ben prompte seran exclosos de l' assignatura de literatura espanyola (en castellà) tots els escriptors nascuts fora del País Valencià... Perdó, Comunidad Valenciana. Així, fora els Miguel Cervantes, Pío Baroja, Unamuno, Pérez Galdós, García Márquez o Vargas Llosa. Au! Tots a estudiar Guillem de Castro, Azorín o Blasco Ibáñez. Ja era hora que prescindírem dels nascuts fora d'ací.

Per cert, demane jo, tot impertinent: On va nàixer el president de la Generalitat, el Sr. Zaplana?

Hosted by www.Geocities.ws

1