EROS I THÀNATOS

 

Per Sico Fons

 

Per què a un breu moment de plaer, indefectiblement, sempre ha de seguir una llarga eternitat de dolor? Per què sempre hem de pagar la felicitat tan carament? Ho dic perquè (agafeu cadira perquè promet enrotllar-me bona cosa) a mi m'agrada molt prendre el bany a la mar, nedar i xipollar per l'aigua com un xiquet i gaudir-ne. Però com que sóc prou blanquinós de pell, ho faig de bon matí -cap a les huit o abans-, perquè aleshores hi ha poca gent i, sobretot, perquè el sol és encara inofensiu i pacífic, lluny encara de la cruel ferotgia que el caracteritza cap al migdia.

 

Però vet aquí que avui tenia un dinarot familiar vora ones. Una cosina que posseeix una caseta en un recòndit indret de la platja (no us pense dir el lloc exacte) on, misteriosament, encara no han arribat els constructors depredadors i rapinyaires (mal vent se'ls enduga) per a construir els seus bruts i impúdics gratacels. 

 

Bo, doncs com anava dient (ja us he avisat que açò anava per a llarg), jo, que he arribat a tan idíl·lic lloc i m'he vist l'extensa platja de blanquíssima arena, amb els seus muntanyars feréstecs, les seues  gavines volant lliures com els núvols i el suau vent de garbí tot acariciant la meua pell d'una manera gairebé obscena, no ho he pogut evitar -ni tampoc he volgut- ; m'he despullat a cuita-corrents i m'hi he llançat veloç i xiroi en busca del líquid element. Quina glòria, tu! Xop, xop, que feia el meu cos en xocar contra les plaents ones mediterrànies. El sol brillava alt i potent. Però no m'importava; l'aigua del mar m'embolcallava d'una manera tan plasent!

 

En acabant han arribat un cosí meu i uns amics muntats en una barca a motor i m'han escridassat: "Ei, superSico que fas tu tot sol ací? Pareixes un got d'orxata! Vine-te'n, puja a la barca que anem a passejar". I jo que me n'he pujat i m'he disposat a fruir d'un volt marí. Quin goig! M'ho he passat tan bé! I el pilot de l'embarcació que tirava cap a dins, cap a dins, mar endins. I la costa que ja quasi no s'hi veia. Caram! Un poc més i arribem a Eivissa. Però ha valgut la pena. Era conscient que havia comès un error. No duia camisa ni res que em protegira del sol. I clar, per dalt el sol mossegant-te les espatlles i per baix l'aigua reflectint els raigs del mateix sol...  Malament! Ja us ho podeu imaginar. Però un dia és un dia.

 

M'ho he passat molt bé, i després ha vingut la Paella familiar, la disbauxa orgiàstica i tot això; però ara -i d'ací parteix tota aquesta

llarga disquisició- he de pagar tanta joia; perquè ara reste davant de l'ordinador amb la pell de tot el meu cos d'un roig cridaner i cremant-me com si estigués en flama. Ai, com em crema! Semble una tomaca, un pebre, un pollastre rostit.  He gaudit i no me'n penedesc. Però jo em pregunte per què sempre hem de pagar la felicitat amb el dolor. És sempre així? Formarà açò part d'una

mena de pacte tàcit amb els déus? "Vols ser feliç? Molt bé, per vint-i-quatre hores d'intensa felicitat hauràs de pagar...  a veure, avui em sent generós... Hauràs de pagar una setmaneta de dolor i horror. Aprofita-te'n estem de rebaixes". Vosaltres (si és que encara queda algú despert després de tanta xerrameca) m'ho podeu dir?

                                                   

 

Hosted by www.Geocities.ws

1