ISLAM I POLIGÀMIA

 

Per Onofre Querol

 

Prenc la recomanació del meu bon amic del fòrum de lletraferits per fer una petita introducció a la poligàmia. El meu metge m'ha recomanat que provi de fer funcionar el cervell a fi i efecte de retardar els problemes senils. Per altra banda, veig que els seus companys d'esplai, no sé si és per jugar de forma abnegada i constant a la botifarra o per veure els tots els programes de tele, només pensen en gitar-se amb dones que semblen sortides de la pel.lícula "La Rebelión de las Momias", això és, les companyes vídues i jubilades del casal. Veient doncs aquest panorama intel.lectualment decebedor, passo a dir quatre coses sobre la poligàmia i el món àrab.

 

Agrïment: agraeixo al meu company de botifarra Quintiliano Quatrecases i Desamparados l'ajut que m'ha brindat en donar-me

un cop de mà en la preparació de la xerradeta.

 

Orígens:

 

El món animal presenta clarament el concepte tribal de grup reproductor. Ho podem veure en els grups de lleons, de gasel.les, de rens o de zebres. El grup està sempre dominat per un mascle, que és el més gran i el més vell, en el sentit que vell no representa el que tenim ara. Vell en la societat animal indica el que té més experiència i, per tant, el que s'ha alimentat millor i ha muntat les millors femelles. En no tenir que pagar el rebut de la hipoteca, la forma tribal o grupal de reproducció és la més adequada al mascle titular. No podem dir el mateix per a la resta de mascles, que s'han de "buscar la vida", i més si tenim en compte que en el món animal no existeixen gaires mesures socials "d'ajut als mascles desplaçats".

 

Tanmateix ens preguntem el motiu pel qual en la majoria de societats s'esdevé la monogàmia. Bé: rellegint "Tòtem i Tabú" del Sr Freud, llibre que vaig haver de llegir els anys seixanta quan havia d'anar a prendre alguna copa amb els progres d'aquella època i parlar de Marx, Freud i Rosa Luxemburgo, veiem que dins la tribu dominada pel mascle es gesta una revolució. Els mascles que no poden muntar les femelles i han de marxar volen ser "iguals" i imposen per tant, les primeres mesures socials de repartició del sexe: arriben a pactar una dona per cadascun dels mascles (matrimoni clàssic), aniquilant el monopoli del mascle dominant.

 

Heus aquí, però, que en algunes tribus africanes, no se sap per quin motiu, són les mares i els germans de les mares qui ocupen el paper rector en les famílies. Això passa quan els mascles no han vinculat encara la copulació al naixement. Conclusió parcial: el matrimoni monogàmic és fruit de les primeres mesures socialistes. Tanmateix, la cultura sarraïna, més ecològica i arrelada a la natura (mai tan ben dit), parteix de la tribu o horda de simis, mantenint el criteri natural. En ser la monogàmia una distorsió de la natura, el món àrab el corregeix, apropant-lo a la realitat evolutiva darwiniana.

 

Aquesta teoria darwiniana, portada a la societat occidental, diu que el més lògic és poder tenir tantes dones com un es pugui pagar. Això mateix passa amb els cotxes, cases, xalets i ampolles de cava; perquè no es pot aplicar a les dones?

 

Sobre els harems haig de dir que no tinc els suficients coneixements històrics per a fer una mínima exposició digerible i rendible. Crec personalment que l'harem és el corol.lari final sexual en l'acumulació de riqueses. Els goril.les  dominants es conformen en tenir totes les femelles de la regió. La reialesa àrab i altres rics islàmics, poden acumular companyies petrolíferes, cadillacs d'or, alcorans i, conseqüentment, dones.  El fet també de no llegir llibres, només en llegeixen de tant en tant un (i sagrat) fa que puguin dedicar més temps a tenir les dones contentes.

 

Finalment, la poligàmia permet d'aplicar els criteris de gestió de Harward i l'excel.lència en el matrimoni: la competitivitat. Cada dona lluitarà per ser la millor en totes les branques, aconseguint que el mascle únic sigui el más feliç del territori. Altrament, el matrimoni pot basar-se en  l'especialització (Taylorisme) i llavors tenen una dona per a cada àrea familiar: una per als plaers sexuals, una altra per a la reproducció, una altra per a la cuina (amb stage culinari al Bulli i Arzak), una altra per la neteja (que passi la prova del cotó...).

 

Espero, amic meu, que la meva resposta satisfaci les vostres  expectatives.

 

Onofre Querol i Fiblada

[email protected]

membre de l'Aliança Youseah

membre del casal d'avis "Tutankhamon"

membre del cos diplomàtic en excedència

 

1

Hosted by www.Geocities.ws

1