DIARI EL PODER
Tarragona,
diumenge 21 de juliol de 2002
Entrevista a
Abelardo Maria Arrufat, vice-president de l’Aliança Youseah, amb motiu del I
Aniversari de la Fundació de l’Aliança Youseah.
PERIODISTA: Sr. Arrufat, benvingut al programa
ARRUFAT: Gràcies, gràcies, és un plaer poder venir aquí avui.
P: No podem fer altra cosa que felicitar-lo, sr. Arrufat, per aquest primer aniversari. Com valora vostè els primers 12 mesos?
A: Bueno, això és molt difícil de dir, ja que el nostre projecte requereix molt d’esforç i molt de treball, i sempre sembla que ens falti alguna cosa, que mai podem dir: “ara ho tenim tot fet”, ja que el nostre projecte requereix constant esforç. Ara bé, un any després la ciutadania comença a estar assabentada del que volem fer. Ja comença a haver més gent il.lusionada amb el projecte. Pregunta per Tarragona: “¿Què és l’Aliança Youseah?” i cada cop més gent sap la resposta.
P: Quins mètodes de difusió empren vostès, si és
que cada cop més gent els coneix?
A: Bé, nosaltres veiem en internet un recurs molt
útil i un espai de llibertat d’informació. L’Aliança des de sempre hi ha vist
sortida i això té els seus fruits. En primer lloc, partim de tenir una pàgina
web que actualitzem i millorem per a proporcionar al ciutadà una informació que
es mereix. En segon lloc, participem en diferents fòrums de discussió d’àmbit
tarragoní, com són l’Àgora, del diari El Balcó (www.elbalco.com) i les llistes de Tinet (www.fut.es).
A ambdós llocs la nostra proposta ha estat molt ben acollida, i com era
d’esperar hi ha hagut crítiques, però també ens ajuden a millorar.
P: Hi ha un tercer mètode?
A: Sí, hi ha un tercer mètode. Mitjançant el correu electrònic, ens hem
posat en contacte amb la que considerem una elit intel.lectual de la ciutat,
per a facilitar-los informació a la qual hi tenen dret. Com sol passar hi ha
hagut queixes, que consideraven que aquest no era el millor mètode de
propaganda, i fins i tot hi ha hagut sectors que ens han acusat de pirateria i
no sé quantes coses més.
P: Bé, el que podria passar és que els acusessin d’haver enviat spam, és a dir, correu no desitjat.
A: Sí, però això no és així. Dir que nosaltres hem
enviat “spam” és una aberració i una infàmia, i dir que hem emprat la pirateria
encara més. “Spam” és enviar un missatge a milers de persones amb finalitats
comercials o polítiques. Nosaltres ni hem enviat a milers de persones, només a
grups reduïts. Les nostres finalitats no són comercials, lògicament. I una
altra cosa: tampoc són propagandístiques. Nosaltres donem una informació que
pot agradar o no. No pretenem persuadir ni instar a la gent a que dipositi la
papereta a favor nostre, sinó només dir que nosaltres existim i que si ells
volen poden col.laborar amb nosaltres. Estem disposats a que la gent ens ajudi,
i a que els ciutadans facin suggeriments, propostes o fins i tot que s’afiliin
i formin part de la nostra institució que en cap cas té el més mínim ànim de
lucre.
P: Hi ha hagut gent que hagi volgut col.laborar
amb vostès?
A: Certament ha estat així. La participació
ciutadana és una nova forma d’entendre la política municipal que sens dubte ha
de donar resultats. Com ja saben, des de Nadal que vam voler reformar la
plataforma i donar-li nous aires, hem millorat molt. Vam començar amb la
incorporació de Delmiro de Fernando a les nostres files, un destacat poeta i
filòsof que ha ajudat moltíssim a la plataforma.
P: Hi ha més gent de renom que hagi entrat a l’Aliança?
A: Doncs sí. Un prestigiós arquitecte, el senyor Joan
Batet; i un il.lustre neuròleg, el dr. Deulofeu Capdevila. Volem tècnics, volem
gent instruïda. Si volem algú que es responsabilitzi de departaments com
urbanisme, sanitat, educació, etc. necessitem experts que se n’encarreguin.
Ells són gent amb coneixements que sens dubte ens portaran a bon port.
P: El sr. Joan Batet és un convergent declarat. Això quadra amb les seves idees?
A: Això no quadra amb les idees del líder i dels
alts càrrecs de l’Aliança, però el sr. Batet pot seguir aspirant a aportar la
seva saviesa al nostre projecte, cosa que està disposat a fer. Potser el
nacionalisme no encaixa en el model ideològic que ha seguit i segueix l’Aliança
Youseah com és la filosofia del gandienc Juan Borràs, destacat assagista de
Guia-Activ (www.guia-activ.com).
Ara bé, l’Aliança és un moviment liberal i tolerant. El sr. Batet és un home d’ordre,
capitalista i intel.ligent, doncs ja té els requisits per entrar. Hi ha gent que
es pensa que som feixistes, i no és veritat, som dialogants i oberts. Fins i
tot tenim un francmaçó a les nostres files, el sr. Onofre Querol, i no passa
res ja que ell és un expert diplomàtic que podrà aportar-nos el seu coneixement
en matèria d’afers estrangers. És un home d’ordre i capitalista, ja és
suficient.
P: És veritat que vostè és de l’OPUS, sr. Arrufat?
A: Doncs sí, senyor. I no me n’avergonyeixo de
dir-ho, al contrari. Hi ha molt mala fama de l’OPUS. I, com sol passar, qui
pitjor parla de l’OPUS és qui menys el coneix. Jo crec que no hi ha millor
manera d’entendre la fe que a través del treball, la constància, el sacrifici i
l’abnegació, i Escrivà de Balaguer ens ha deixat una gran obra. També en
Delmiro és de l’OPUS, no passa res, a veure si traiem ja els fantasmes sobre
això.
P: L’Aliança Youseah és confessada de l’OPUS? Son un moviment de dretes?
A: L’Aliança Youseah no és de l’OPUS, encara que
hi hagi membres influents que ho siguin. Pensi que en nostre suprem líder, Déu
el guard, en Daw Youseah, és d’origen musulmà. Jo sóc de l’OPUS, però també hi
ha francmaçons. A dir veritat, no hi ha una fe definida al nostre moviment.
P: I respecte a la dreta?
A: A veure una cosa, vostè pregunta si som de
dretes per saber si som feixistes.
P: Bé, de fet...
A: No, de fet, res. Som un grup de dretes, però
entenent com a dreta un moviment capitalista liberal, allunyat del marxisme, el
leninisme i tota classe de socialisme boltxevic, stalinista o obrer espanyol.
Creiem en la llibertat i l’ordre. Ara bé, NO som feixistes, en cap moment. Com
ho seríem si el líder és moro? No, no, això no té cap lògica. Vostès confonen
liberalisme amb feixisme, que són dues coses diferents. El feixisme és com un
comunisme blanc...
P: D’acord, doncs li agraïm aquesta precisió, sr. Arrufat.
A: No, no m’heu d’agraïr res, només heu de
distingir els conceptes. I tenir les idees clares. Si no, el mal ús del
llenguatge ens pot fer una mala passada.
P: Molt bé, molt bé. Ara parli’m dels seus
projectes.
A: A veure, els nostres projectes. Tenim un
programa electoral, on pensem fer alguns canvis urbans. També pensem crear un
canal de televisió públic, el Pla Educatiu Basat en la Reinstauració Orgànica
del Treball Sistemàtic (PEBROTS), una Expo Universal 2013 a Tarragona, un tren
d’alta velocitat Tarragona-Constantí, aeroport local, redinamització del circ,
reconstrucció del Fortí de la Reina... Un munt de coses que es poden consultar
a la plana web. Ara, el dr. Deulofeu està elaborant un pla mèdic molt útil pel
futur. Aviat, però, els tarragonins n’estaran al corrent amb tots els ets i
uts.
P: Molt bé, doncs, sr. Arrufat, li agraïm que hagi col.laborat amb el nostre diari i li desitgem la millor sort en el seu projecte. Aviat entrevistarem al líder de tot això, el sr. Daw Youseah Yousah Yousyh i Malé.