Entrevista a Daw Youseah
ONDA CERO REUS, DIMARTS 4 DE SETEMBRE A LES 10.00 H.
-
Daw Youseah Yousah Yousyh i Malé és un periodista polític que ha format una Plataforma anomenada Tarragona 2013 i té intenció de presentar-se a les eleccions municipals. Ara, a setembre, vol obrir una seu del partit a Reus, anomenat Reus 2013. Senyor Youseah, d'on va venir la idea?Bon dia, la idea va venir quan vam anar a Reus i vam veure que allò era un niu de rates, el nostre instint salvador i defensor ens va fer crear la plataforma a Reus.
- Per qui està encapçalada aquesta plataforma? Vull dir, qui hi ha darrere tot això, a part de vostè?
Miquel Mas i Puig i Youseah Al-Mahá (el meu pare patern) i jo mateix.
- El seu pare era un falangista que el van expulsar de la Falange per moro a 1984, no?
En efecte però el meu partit no és racista, vosté ho és?
- Evidentment no. A Camp-Clar hi ha un membre del seu partit que ha causat furor a tot Tarragona. Estic parlant, òbviament, de José Urango Matamoros, el noi feixista que s'ha afiliat a la seva plataforma. No tindrà res a veure amb Reus 2013?
No, els encarregats destinats a Reus ja els hi he nombrat. El meu amic José Urango s'encarrega dels barris i és bastant crític però tot i ser jove té un gran esperit conservador i això es fa valorar molt.
José Urango Matamoros en cap moment ha pensat matar al meu pare, com ha dit vostè era moro, jejeje.....
- Rebran el suport d'alguna entitat que estigui disposada a subvencionar la Plataforma?
Si, a Reus el Bar Póker. Li recomano que vagi a prendre unes copetes, l'atendran molt bé...
- El seu programa a Tarragona pretenia construir un segon Palau de Fires i Congressos. Per analogia, també es farà aquest Palau a Reus?
No precisament, hem pensat que podríem fer la fira del porc dins del Teatre Bartrina, així ens estalviaríem diners.
- Reus és una ciutat amb molt bones infrastructures: carreteres, aeroport, línies de ferrocarril, línies de bus... És obvi que només li falta un port. El faran?
Un port no, però sí un riu que transportés una part dels vaixells de guerra que hi han al port de Tarragona i de passada les manifestacions les farien a Reus, jejejeje...
- S'ha comentat molt la idea del consorci del Camp. No ha pensat que si el seu partit guanyés a Tarragona, Reus i es presentés a Valls obtenint victòria seria l'amo del Camp de Tarragona, per dir-ho així? Suposant que vostè és alcalde a Tarragona i a Reus, què faria per cohesionar ambdues ciutats?
El consorci del Camp és una sociatada més de l'alcalde Pérez. La capitalitat de Tarragona té prioritat encara que això no té res a veure amb Reus. Reus pot progressar sense el consorci del camp. Cal especificar que si això es fes es canviaria el nom per el de consorci Daw Youseah.
- Si Miquel Mas fos alcalde de Reus, a què donaria prioritat per a la intervenció del consistori?
La construcció del riu artificial
- Per on passaria aquest riu?
Pel que és actualment el Passeig Sunyer. El riu acabaria a Cambrils. El desnivell és escàs, per tant serà fàcil pels vaixells poder desplaçar-se d'un lloc a l'altre.
- Ja que tindrem riu, construïrà platges, port esportiu o un altre Fortí de la Reina com el de Tarragona?
Farem Port Esportiu i Platja. La idea del Fortí també m'agrada i la tenim en ment. Segurament serà factible.
- Construiran mesquites per als musulmans?
Si. Hi ha molts immigrants i es mereixen un lloc on poder reunir-se, resar i, evidentment, ésser controlats amb facilitat. Si mes no, l'hauran de pagar ells.
- Vostè és musulmà?
No. Realment, no ven això d'ésser musulmà.
- Vostè va treballar durant 3 anys al diari AVUI i va estar militant a CIU fins al punt de col.laborar en la seva campanya electoral. Si mes no, ara sembla que el seu partit segueix línies més de dretes i amb una certa afinitat al PP. A què es deu aquest canvi?
Avui dia hi ha molts més fatxes i convé tenir més vots. A més, l'edat també influeix en les idees...
- Per últim, digui'ns què farà vostè pel patrimoni modernista de Reus.
Conservar les cases modernistes, però també en construïrem de nous, a l'estil Sagrada Família, casa Navàs...
Si al segle passat ho feien, per què no ara?
-Pels diners, potser?
Dels impostos. I a qui no li agradi, que no ens voti.
- Ja per acabar, quins són els projectes a llarg plaç de Reus 2013?
Construir 2 aeroports més. Demanarem subvencions a la Generalitat i al Govern Central. També pagaran una part els ciutadans i l'altra el Bar Póker.
- Moltes gràcies, senyor Daw Youseah, per assistir a l'entrevista d'ONDA CERO Reus i molt bon dia.
De res.