...:::
DORT LASTiK
:::...
DORT LASTiK
Kendi halinde yasayip giden yasli bir adamcagiz... Bir karisi, bir de
külüstür kamyoneti var. sehir icinde yük tasiyor, kazandigi üc-bes kurusla
gecinmeye calisiyorlar.
Kamyonetini yenilemek bir yana, dogru dürüst bakimini bile
yaptiramiyor."Bari lastikleri yenileyebilseydik" dedigi bir zamanda,
kadina bir miktar miras kaliyor.
Yanlis olmasin, 30 milyon civarinda; hani o gecenlerde bahsettigim paranin
para oldugu zamanda. Rakamda yaniliyor olabilirim, belki de 30 bin lira. O
parayla dört lastigi de yenilemek mümkün. Kadin, parayi esine veriyor
lastik almasi icin.
Adam yolda giderken, genc yasta dul kalmis olan, önceden tanidigi bir
kadina rastliyor.Hal hatir sorduktan sonra, iki cocuguyla perisan bir
durumda oldugunu anlatan o genc kadina elindeki bütün parayi veriyor adam.
"Al kizim" diyor, "senin ihtiyacin benden daha fazla."
caresiz kadincagizin nasil sevindigini tahmin edersiniz. Bin türlü dua
ediyor soför amcaya.
soför amca, aksama eve dönünce esi soruyor :
"Aldin mi lastikleri ?"
Adam ne desin...
- Almadim.
- Neden?
- Lastik yokmus.
Bastan söylemeyi unuttum, bu tontoncuklar, Anadolu'nun ufak bir sehrinde
yasiyorlar. Yani lastigin bulunmamasi normal sayilabilir.
- İyi madem... Parayi ne yaptin? Kaybetmedin ya!..
- Yok canim... Para seyde, lastikcide. Gelince verecek.
Ondan sonra, kadin her aksam ayni soruyu soruyor, adam ayni cevabi veriyor
:
- Gelmis mi lastikler?
- Gelmemis.
- Gelmis mi?
- Gelmemis.
Derken, o meshur "Körfez Krizi" patlak veriyor. Adam artik her aksam ayni
yalani söylemekten usanmis, eve gittiginde diyor ki :
- Hanim, bizim lastikler yurt disindan gelecekti. İste simdi
gelmesi imkansiz.
- Neden?
- Malûm iste, Körfez Krizi cikti ya...
Kadincagiz günlerce, aylarca dua ediyor,
"su Körfez savasi bir an önce bitsin de bizim adam, arabanin tekerlerini
yenilesin" diye.
soför amca kabak lastiklerle yoluna devam ediyor. Günün birinde savasin
bittigi ilan ediliyor.
Artik adam da söyledigi yalanin agirligi altinda iyice ezildigini
farkederek,
"Bu aksam eve gidince dogrusunu aciklayacagim" diye geciriyor icinden, "ne
olursa olsun, kiyamet mi kopar?"
O kararlilikla eve gittiginde,
"Hanim, hani su bizim lastik meselesi vardi ya..." diye söze baslamak
üzereyken,
Esi "Hah tamam" diyor,
- Biliyorum.
- Neyi biliyorsun?
- Gelmis, gelmis.
- Ne gelmis?
- Lastikler.
- Ne lastigi yahu?
- Arabanin...
- Nerden biliyorsun?
- Canim, senin lastikci geldi.
- Benim lastikci mi?
- Evet, iste su karti birakti bugün. Muhakkak yarin gelsin alsin
lastikleri dedi.
- Allah Allah!..
Adam saskinliktan ne diyecegini bilemiyor. Yemegini yiyor, namazini
kiliyor,yatiyor ama uyku ne mümkün? Sabahi zor ediyor. Erkenden kalkip
elinde kart,lastikcinin kapisina dikiliyor.
Lastikci,
"Nerdesiniz beyim?" diye söze basliyor, "Allah askina gelin alin su
lastiklerinizi !"
soför amcamiz "Bu neyin nesi?" diye israrla sorunca, lastikci meselenin
aslini anlatiyor.
- Gecenlerde rüyamda Efendimiz'i gördüm. "Filanca adama git, ona dört
lastik ver." buyurdu. Ben de hayirdir insallah dedim ama, sonra rüyadir bu
deyip pek önemsemedim. Ne ettigimi farkedemedim... Cahillik iste,
bagislayin.Hayatim altüst oldu. Evvelki gece tekrar gördüm. Beni bir
azarladi ki sormayin.Bana söyle söylendi :
"Senin kurtulusun o adama verecegin dört lastikte..."
"Ne olur, su lastikleri alin da kurtarin beni."
| |