...:::
BIRAKIN ÇOĞU ZAMAN BAŞKALARI HAKLI OLSUN
:::...
BIRAKIN ÇOĞU ZAMAN BAŞKALARI HAKLI OLSUN
Kendinize sormaniz gereken en onemli sorulardan biri de " Hakli olmak mi
istiyorum, yoksa, mutlu olmak mi?" Cogu zaman ikisi de mumkun
degildir. Hakli olmak ve iddialarimizi savunmak hem muazzam miktarda
zihinsel enerji tuketir hemde yasantimizdaki insanlarla aramizda mesafe
yaratir .Hakli cikma ihtiyaci, ya da baskasinin hatali oldugunu kanitlama
arzusu, cevremizdeki insanlari surekli savunmada olmaya yoneltecegi
gibi bizi de baski altinda tutar.Buna ragmen cogumuz kendi dogrularimizi ,
baskalarinin yanlislarini kabul ettirmeye calisarak zaman ve enerji
tuketiriz. Bircok insan farkinda olarak yada olmayarak baskalarina hatali
olduklarini kanitlarsa, onlarin bunu minnetterlikla karsilayacagini yada en
azindan bir seyler ogreneceklerini sanir. Bu cok yanlis bir inanctir!
Bir dusunun: Bugune dek hic haksiz oldugunuz soylendi ve siz bunu soyleyen
kisiye " sen haklisin ; bana haksiz oldugumu gosterdigin icin cok
tesekkur ederim" dediniz mi? Yada ;tanidiginiz bir kimse hatasini
duzeltiginiz veya , hakli ciktiginiz icin size tesekkur etti mi? Birakin tesekuru,
bunu hic kabul etti mi? Elbette etmemistir.Isyn gercegi sudur: Hepimiz one
surdugumuz savlara baskalarinin saygi gosterilmesini ve bunlarin
anlasilmasini isteriz. Insanlarin en buyuk arzularindan biri, baskalari
tarafindan dikkatle dinlenmektir.
Ve dinlemeyi bilenler herkes tarafindan en cok saygi ve sevgiyi gorurler.
Karsilarindaki insani ikide bir duzeltme aliskanligi olanlarsa , pek
sevilmezler ve herkes onlardan kacinmaya bakar.
Butun bunlar, hakli cikmak hicbir zaman uygun degildir, anlamina gelmez;
insanin gercekten hakli cikmasini istedigi durumlarda vardir. Irkci bir
yorumla karsilastiginiz zaman oldugu gibi , hic bir odun vermek
istemeyebileceginiz ilkeler olabilir. Burada dusunduklerinizi acikca
soylemek onemlidir. Ama cogu zaman insanin egosu one cikar ve kavgasiz
gecebilecek bir konusmanin niteligini bozar. Bu, ille de hakli cikma isteginden
ve ihtiyacindan kaynaklanir.
Daha sevecen olmanin en guzel yolu, hakli cikmanin zevkini ve suksesinin
baskalarina birakmaktadir. Duzeltme huyunu birakin. Bu huydan
vazgecmek ne kadar zor gelse de emin olun cabaniza degecektir.
Birisi size " Bence en onemli sey.............." diye basladiginda, hemen onun
sozunu kesip " Hayir daha onemlisi sudur......." veya , buna benzer yuzlerce
sesli sozlu onerme duzeltme yapmak yerine, birakin karsinizdaki
insanin yorumu oyle kalsin. Boylece cevrenizdeki insanlar size karsi daha az
savurgan , daha cok sevgi dolu olacak , nedenini tam olarak anlamasalar bile ,
size karsi tahminlerinizin otesinde bir begeni duyacaktir.Siz de, onlarin
mutluluguna tanik olup buna katilmanin bir ego catismasindan cok daha
tatmin edici oldugunu kesfedeceksiniz.
En temel ilkelerinizden ve yureginizde bicimlenen fikirlerden odun vermeniz
sart degildir, ama bugunden baslayin ve birakin cogu zaman da
"BASKALARI HAKLI OLUVERSIN"
| |