ANASAYFA
...::: BIRAKIN ÇOĞU ZAMAN BAŞKALARI HAKLI OLSUN :::...
BIRAKIN ÇOĞU ZAMAN BAŞKALARI HAKLI OLSUN

Kendinize sormaniz gereken en onemli sorulardan biri de " Hakli olmak mi istiyorum, yoksa, mutlu olmak mi?" Cogu zaman ikisi de mumkun degildir. Hakli olmak ve iddialarimizi savunmak hem muazzam miktarda zihinsel enerji tuketir hemde yasantimizdaki insanlarla aramizda mesafe yaratir .Hakli cikma ihtiyaci, ya da baskasinin hatali oldugunu kanitlama arzusu, cevremizdeki insanlari surekli savunmada olmaya yoneltecegi gibi bizi de baski altinda tutar.Buna ragmen cogumuz kendi dogrularimizi , baskalarinin yanlislarini kabul ettirmeye calisarak zaman ve enerji tuketiriz. Bircok insan farkinda olarak yada olmayarak baskalarina hatali olduklarini kanitlarsa, onlarin bunu minnetterlikla karsilayacagini yada en azindan bir seyler ogreneceklerini sanir. Bu cok yanlis bir inanctir!

Bir dusunun: Bugune dek hic haksiz oldugunuz soylendi ve siz bunu soyleyen kisiye " sen haklisin ; bana haksiz oldugumu gosterdigin icin cok tesekkur ederim" dediniz mi? Yada ;tanidiginiz bir kimse hatasini duzeltiginiz veya , hakli ciktiginiz icin size tesekkur etti mi? Birakin tesekuru, bunu hic kabul etti mi? Elbette etmemistir.Isyn gercegi sudur: Hepimiz one surdugumuz savlara baskalarinin saygi gosterilmesini ve bunlarin anlasilmasini isteriz. Insanlarin en buyuk arzularindan biri, baskalari tarafindan dikkatle dinlenmektir.

Ve dinlemeyi bilenler herkes tarafindan en cok saygi ve sevgiyi gorurler. Karsilarindaki insani ikide bir duzeltme aliskanligi olanlarsa , pek sevilmezler ve herkes onlardan kacinmaya bakar.

Butun bunlar, hakli cikmak hicbir zaman uygun degildir, anlamina gelmez; insanin gercekten hakli cikmasini istedigi durumlarda vardir. Irkci bir yorumla karsilastiginiz zaman oldugu gibi , hic bir odun vermek istemeyebileceginiz ilkeler olabilir. Burada dusunduklerinizi acikca soylemek onemlidir. Ama cogu zaman insanin egosu one cikar ve kavgasiz gecebilecek bir konusmanin niteligini bozar. Bu, ille de hakli cikma isteginden ve ihtiyacindan kaynaklanir.

Daha sevecen olmanin en guzel yolu, hakli cikmanin zevkini ve suksesinin baskalarina birakmaktadir. Duzeltme huyunu birakin. Bu huydan vazgecmek ne kadar zor gelse de emin olun cabaniza degecektir.

Birisi size " Bence en onemli sey.............." diye basladiginda, hemen onun sozunu kesip " Hayir daha onemlisi sudur......." veya , buna benzer yuzlerce sesli sozlu onerme duzeltme yapmak yerine, birakin karsinizdaki insanin yorumu oyle kalsin. Boylece cevrenizdeki insanlar size karsi daha az savurgan , daha cok sevgi dolu olacak , nedenini tam olarak anlamasalar bile , size karsi tahminlerinizin otesinde bir begeni duyacaktir.Siz de, onlarin mutluluguna tanik olup buna katilmanin bir ego catismasindan cok daha tatmin edici oldugunu kesfedeceksiniz.

En temel ilkelerinizden ve yureginizde bicimlenen fikirlerden odun vermeniz sart degildir, ama bugunden baslayin ve birakin cogu zaman da "BASKALARI HAKLI OLUVERSIN"

Close Window
Hosted by www.Geocities.ws

1