...::: ÇAY MI KAHVE Mİ?
:::...
Çay mı Kahve mi?
Çay sefkattir, dostluktur, güvendir. Kahve ise sevismektir, iliskidir,heyecandir...
Çay ne kadar disa dönük ise, kahve de gitgide o kadar
içe dönük bir keyif içecegidir.
Kahveyle çayi birbirinden en kesin ve keskin biçimde nasil ayiririz?
Öpüsünce birbirimize geçirdigimiz agzimizdaki kahve tadidir. Çaydan
geriye kalan ise sohbetimizin tadidir.
Kahve kokudur... Önce koku. Kahveyi dilden damaktan önce burun
sever.Kimileri "kokulu" çayi çaydan saymaz. Oysa kokusuz kahve
kahveden sayilmaz.
Fakat gözün arzularini ve keyiflerini de yabana atmamalyiz.Fincanin
üzerinden kahveye; o kara kuyuya bakip basi dönmeyen, yükseklik
korkusuna kapilmayan var midir?..
Hayatin ilk bakista siradan gibi gözüken ama güzel sürprizlere açik
çagrilari vardir. Kimi zaman insan sesine bürünür bu çagrilar:
Bunlardan biri "Hadi, söyle bir çay içelim"dir. Öteki ise daha
iliktir,daha derindendir: "Gel, bir kahve iç! Sonra gidersin..."
Nasil ince belli çay bardaklarini avuçlarimizla kavramak sadece
bedenimizi degil, üsümüs ruhlarimizi da isitirsa... Degil kahve içmek;
kahve içmeyi istemek bile bizi hem kendimizle hem de hayatla bir an için bile
olsa baristirir.
Haa, bir de 'ben çay içmem!', 'ben kahve sevmem..' diyenler var...
Onlarin aslinda neyi sevmedikleri ve hayatin hangi tadlarini
iskaladiklarini gördünüz herhalde...
| |