Dunyanin butun renkleri birgün biraraya toplanmislar ve hangi rengin en
onemli en ozel oldugunu tartismaya baslamislar:
YESIL demis ki: "Elbette en onemli renk benim..ben hayatin ve umudun
rengiyim..cimenler,agaclar,yapraklar icin secilmisim..soyle bir
yeryüzüne bakin, her taraf benim rengimle kapli..."
MAVI hemen atilmis:"Sen sadece yeryüzünün rengisin..ya ben? Ben hem
gokyuzunun hem denizin rengiyim. Gokyuzunun mavisi insanlara huzur
verir, ve huzur olmadan siz hicbir ise yaramazsiniz""
SARI söz almis: "Siz dalga mi geciyorsunuz?Ben bu dunyaya sicaklik veren
rengim..gunesin rengiyim.. ben olmazsam soguktan donarsiniz hepiniz"
TURUNCU onun sozunu kesmis: "Ya ben?? Ben saglik ve direncin rengiyim..
insan yasami icin gerekli vitaminler hep benim rengimde
bulunur..portakali,havucu dusunun.. ben pek ortalarda görünen bir renk
olmayabilirim ama gunes dogarken ve batarken gokyuzune o guzel rengi
veren de benim unutmayin"
KIRMIZI daha fazla dayanamamis: " Ben hepinizden ustunum!!! Ben kan
rengiyim!! Kan olmadan hayat olur mu!! Ben tehlike ve cesaretin
rengiyim!!!Savasin ve atesin rengiyim!! Askin ve tutkunun
rengiyim!!!Bensiz bu dunya bombos olurdu!!!"
MOR ayaga kalkmis: "Hepinizden ustun benim.. ben asalet ve gucun
rengiyim. Butun krallar,liderler beni secmislerdir..ben otorite ve
bilgeligin rengiyim, insanlar beni sorgulamaz..dinler ve itaat ederler"
ve bütün renkler hep bir agizdan kavgaya tutusmuslar...her biri digerini
itip kakiyor "en buyuk benim"diyormus... derken.. bir anda simsekler
cakmis,ve yagmur damlaciklari gokten dusmeye baslamis... bütün renkler
neye ugradiklarini sasirmis, korkuyla birbirlerine sarilmislar.. ve
YAGMUR'un sesi duyulmus...
"Sizi aptal renkler..bu kavganizin anlami ne, bu ustunluk cabaniz neden?
Siz bilmiyor musunuz ki her biriniz farkli bir görev icin
yaratildiniz,birbirinizden farklisiniz ve her biriniz kendinize
ozelsiniz... simdi elele tutusun ve bana gelin"
Renkler bunun uzerine kendilerinden cok utanmislar..elele tutusup
birlikte gokyuzune havalanmislar ve bir yay seklini almislar.. Yagmur
onlara "bundan boyle..."demis.." her yagmur yagdiginda siz birlesip bir
renk cumbusu halinde gokyuzunden yeryuzune uzanacaksiniz, ve insanlar
sizi gordukce huzur duyacaklar, güc bulacaklar..
insanlara yarinlar icin
umut olacaksiniz.....gokyuzunu bir kusak gibi saracaksiniz ve size
GOKKUSAGI diyecekler.. anlastik mi?"
Bu yuzden ne zaman dunyamiz yagmurla yikansa,ardindan gokyuzunde
GOKKUSAGI belirir..
Biz de gokkusagindaki o renkler gibi birbirimizden farkliyiz, ve hepimiz
ozeliz..bunu bilerek etrafimizla uyum icinde yasamaliyiz