![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mietiskelin pitkään muutaman Te Adoro Estaten kasvatin kanssa aikaisemmin, mutten koskaan saanut aikaiseksi tarjota tammoista. Heinäkuussa tulikin Klementine myyntiin. Tämänkin kanssa epäröin - entäs jos ei ole innostusta kilpailla niin paljoa KRJ:n kilpailuissa!? Toisaalta, tarvitsin ratsuponitammaa, orejahan löytyi kaksin kappalein. Loppujen lopuksi lähetin mailia Heidille, sopien samalla muutamista varsoista. Klementine kotiutui Neldaan 11.7.2006 ja sai tarhakaverikseen Monan, Doriksen ja Arielin. Elli, kuten sitä meillä kutsutaan, on hirmu ihana ja kiva tamma kaikin puolin. Koulussa se on lyömätön, johtuen osaksi ehkä "helppoudestaan". Tamma rakastaa työskentelyä niin paljon, että se on joka sekunti mukana ja pyrkii pienimmästäkin merkistä tekemään jotain. Ellin selässä on aina mukava istua, sillä sen liikkeetkin ovat upeat; tamma on hevonen ponikokoisena! Elli hyppää yksittäisenä metrin verran ja taitavalla, rohkealla ratsastajalla hieman alle metrin. Mikään esteratsu tamma ei kuitenkaan ole. Joku onkin joskus sanonut, ettei tammasta olisi mihinkään ilman koulutaitoja ;) Elli on luonteeltaan hyvin samanlainen kuin vanhempansa; välillä ilkukurinen mutta ihmisrakas. Elli on erityisen näppärä avaamaan solmuja ja välillä tamma tuleekin pihalta karsinaansa ihan omia aikoja. Kun nolostunut hoitaja hakee Ellin takaisin, näyttää tamma varsin hämmästyneeltä: miten mä tänne karsinaan jouduin!? ;) Ruohon ollessa vihreää Elli on pirun rasittava. Tamma on niin perso ruualle, kuin vaan voi olla. Aina kun mahdollista Elli laskee päänsä alas ja nappasee ruohoa muka huomaamattomasti ;)
Jälkeläiset |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||