14 d'Abril 2006

 

Dissabte 13 de maig, a les 17 hores,

MANIFESTACIÓ REPUBLICANA A VALÈNCIA

Plaça Sant Agustí - Plaça del Patriarca

 

MANIFEST: PER LA REPÚBLICA

Quan es compleixen 75 anys de la proclamació de la II República i 70 de la victòria electoral del Front Popular, els republicans i les republicanes del País Valencià, que compartim els mateixos objectius democràtics i emancipadors, reiterem el nostre compromís amb la lluita per aconseguir que, com més prompte millor, la República siga una realitat.

La monarquia és una forma d’estat arcaica i minoritària al món actual, una relíquia antidemocràtica d’un temps en que les dinasties es perpetuaven al cap dels estats per motius genètics i la voluntat divina. És una exigència democràtica elemental que la màxima representació de l’estat estiga sotmesa a la sobirania popular i puga ser elegida periòdicament, la qual cosa sols és possible en una República.

Rebutgem la actual Constitució monàrquica, que considerem imposada, per quant es va redactar sota la coacció dels aparells repressius heretats del franquisme, que no van permetre elegir la forma d’estat i van imposar un rei designat pel dictador. La Monarquia borbònica, hereva del franquisme, dona continuïtat històrica als privilegis d’aquells que, traint la República, van provocar la guerra civil i el genocidi posterior per tal de mantenir-los.

Aquesta Monarquia i la seua Constitució no donen resposta als nostres problemes actuals. Neguen als pobles el dret a decidir sobre els propis destins i imposen un neoliberalisme brutal, evidenciat en les privatitzacions, les deslocalitzacions, la precarietat en l’ocupació i les successives reformes laborals. Les continues intervencions bèl·liques (cal recordar que l’estat espanyol forma part de l’OTAN i està intervenint a Afganistan, Haití i els Balcans) contrasten amb la renúncia a la guerra de la Constitució republicana de 1931. A mesura que la precarietat i el deteriorament de les condicions de vida s’estenen, sobre tot entre els joves, dones i immigrants, es fa més intolerable el pes de la institució monàrquica, d’un Cap d’Estat que ningú no ha triat i d’una família reial els membres de la qual amassen grans fortunes gràcies a les seues influències i que viu luxosament a costa dels impostos que paguem els demés.

Front a la decrepitud de la Monarquia, pren força la reivindicació d’un procés constituent que permeta d'avançar cap a una democràcia plena, on la institució monàrquica no tindria cap sentit. Una democràcia on l’Exèrcit se subordine d’una vegada al poder civil, l’Estat siga laic i realment separat de l’Església, els drets socials i laborals no siguen meres paraules, el desenvolupament siga sostenible i on es done una solució justa i democràtica a la realitat plurinacional de l’estat, amb el reconeixement del legítim i lliure dret internacional dels pobles a l’autodeterminació. Aqueix és el projecte pel que lluitem i que cada vegada arrela més en el nostre poble: la proclamació de la República.

Ara que la Constitució monàrquica del 78 serà lleugerament modificada, amb retocs que en no res modifiquen la seua essència, cridem a incidir amb força en el debat sobre la reforma constitucional, denunciant la cadena d’il·legitimitats de la Transició i exigint la derogació d’aquesta Constitució amb l’obertura d’un procés constituent republicà.

Els republicans i republicanes valencians formem part d’un moviment republicà democràtic i plural, estès per tot l’estat i del que participem plenament. Assumim el programa mínim comú de vuit punts de que s’ha dotat (recuperació democràtica, restabliment de la sobirania popular, dret a l’autodeterminació dels pobles, independència front a l’imperialisme, derogació de la Constitució de 1978, recuperació de la memòria històrica, defensa de la República laica i popular, no a l’actual procés de construcció europea) i ens comprometem a reforçar el moviment amb les nostres aportacions. Des del País Valencià, cridem a participar en les dues activitats que s’han convocat amb caràcter estatal: la manifestació del 22 d’abril a Madrid i els actes del 75 aniversari (manifestació i concert) del 13 de maig a València, així com en la multitud d’activitats republicanes programades arreu del País Valencià amb motiu del 14 d’abril.

 

La Monarquia és el passat, el futur és republicà. Anem cap a la República.

 

Visca la República!

COORDINADORA DEL PAÍS VALENCIÀ PER LA REPÚBLICA

1
Hosted by www.Geocities.ws