14 d'Abril 2006

 

Ciutadans per la República reivindica la III República “redecorant” el monument franquista del Passeig de Germanies a Elx

8 d'abril de 2006

Militants de la Plataforma de Ciutadans per la República van dur a terme, el matí del dissabte 8 d’abril, una acció reivindicativa en el Passeig de Germanies d'Elx, centrada en el monòlit dedicat durant la dictadura als «Caiguts». L'acció ha consistit a pintar una gran senyera republicana en el cos del “monument”. Amb això, Ciutadans per la República recordava que aquest monòlit segueix sent un homenatge als qui van defensar la dictadura, la repressió i l'obscurantisme que va fer patir a milions d'espanyols durant quaranta anys; i, principalment, l’esmentada Plataforma volia reivindicar la III República com a forma superior de democràcia i progrés enfront de la desmemòria, la corrupció i la democràcia dirigida que representa la Constitució de 1978.

Els portaveus de Ciutadans per la República, a més a més, recorden que l'Ajuntament d'Elx va fer pública recentment una declaració en la qual es reconeixia el llegat democràtic de la II República, i que el mateix Alejandro Pérez, regidor de Neteja, va reclamar la desaparició de la “Creu dels Caiguts” en representació de Joves Socialistes. Per això, la plataforma republicana ha decidit donar suport a aquestes iniciatives i ajudar l'Ajuntament a prendre una decisió referent a això: «No es tracta de seguir mantenint com una patena aquesta creu que suposa un insult a la memòria dels qui van lluitar per la democràcia, inclosos molts militants republicans del PSOE; esperem que aquesta acció servisca, al contrari, perquè el Consistori es decidisca d'una vegada per sempre a eliminar aquesta xacra del mobiliari urbà», n’han declarat els portaveus.

Aquesta acció s'emmarca en la campanya per la III República que diversos col·lectius, entre els quals es troba la Plataforma de Ciutadans per la República, duen a terme en tot l'estat, i que només al País Valencià ha suposat la celebració de més de cent accions de caràcter social, polític i cultural.

Precisament, com recordava la mateixa nota municipal ja al·ludida, enguany se celebren el 75é aniversari de la proclamació de la II República i el 70é aniversari del Front Popular, guanyador de les darreres eleccions republicanes. El moviment republicà ha volgut aprofitar aquesta efemèride per donar un nou impuls a la reivindicació de la III República, que des de fa uns anys ha anat creixent en influència i nombre de militants, especialment entre els joves.

 

Ciutadans per la República – Elx

Contacte

1
Hosted by www.Geocities.ws