Beste ballenmeppers en muurkasteiders*,
*
weer een racket naar de filistijnen.De tweede uitgave van onze elektronische nieuwsbrief in het nieuwe millennium
Inhoudsopgave.
BEDRIJFSSQUASH / COMPANY SQUASH
ASV Squash wil regelmatig een spetterend vrijdagavond bedrijfsevenement gaan organiseren waarbij we een ander bedrijf op de squashbaan ontmoeten en na afloop het verloren zweet met een borreltje kunnen aanvullen. Er is contact geweest met de AKZO, Philips, AMC, NS, P.W.C., ... en deze bedrijven hebben positief gereageerd. Nu is het aan ons om intern eens rond te vragen wie er op de lijst wil komen van mensen die we geregeld kunnen benaderen om op een vrijdagavond tegen een ander bedrijf wil spelen. Het evenement gaat plaatsvinden bij Squash Up in Amsterdam. Spelers betalen de eigen drankrekening.
Twee vragen:
* Wil je op de distributielijst komen voor het spetterend vrijdagavond bedrijfsevenement ?
* Welk bedrijf wil je graag ontmoeten ?
Je reactie graag sturen naar Ruud Herold.
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Dear Squashers,
Interested in bouncing off walls for the glory of Shell? ASV Squash is trying to arrange a series of social Friday night games against other companies - AKZO, Philips, AMC, NS, P.W.C have been contacted and are enthusiastic so we are putting together a list of Shell players. Matches are strictly for fun and needless to say there will be ample opportunity to replenish lost liquids afterwards. Games are to be played at Squash Up in Amsterdam. Players just pay their drinks plus drinks.
So if you would like to play please let Ruud Herold know, together with any preference for opponents.
OLYMPISCHE LAB-SPELEN
De squashwedstrijden zullen worden gespeeld in het squashcentrum Squash Up, floraweg 198, A'dam Noord.
De dames en heren spelen een apart toernooi, de voorrondes worden gehouden op 10 en 17 mei en een finale op 25 mei. In de voorrondes speelt een ieder minimaal 3 wedstrijden en wordt gestreden om een plaats in de finale ronde. Het wedstrijdschema en systeem zal worden bepaald aan de hand van het aantal deelnemers.
Verslag SRTCA Squash OPEN toernooi op 23 maart 2000
23 maart 2000, het ASV Squash SRTCA-open
Het eerste ASV Squash toernooi van dit millennium, voor sommigen een doel op zich , voor degenen met Olympische aspiraties een laatste ultieme test voor de 8ste Olympische Labspelen.
Naar eigen keuze kon in 2 categorieën gestreden om de prijzen, titelkandidaten in categorie A en de anderen in de socialere categorie B. Niet iedereen had echter de goede keuze gemaakt.
In categorie B stak Marcel Mazenauer er met kop en schouders bovenuit en wordt de volgende keer, als kampioen in B, veroordeeld tot de A- categorie. In dezelfde poule maakte Paul Fennis ook een sterke indruk maar kon het tegen Marcel toch niet bolwerken. Een zeer gelijk opgaande strijd was te zien tussen Martin Borley, Bart Ruisch en Jan van der Arend in de andere poule uit B. De routine van Martin gaf echter de doorslag zodat hij poule winnaar werd.
In de B-finale had Martin echter niks in te brengen tegen Marcel.
Spijtig genoeg slechts één deelnemende dame en zodoende kon nieuwkomer Inge Roos wel heel gemakkelijk de dames titel in de wacht slepen.
De A-categorie, met 10 man een leuk deelnemersveld vol verrassingen. Zo kon het gebeuren dat "onbekenden" als Arjen Geukema, Stuart Symons en Wouter Ankersmit de veronderstelde rangorde aanpasten door gevestigde namen onderuit te halen.
Als opzienbarend in A moest ook aangemerkt worden de strijd om de laatste plaats in de poule; Martin van Dijk wist ondanks zijn fameuze glorie-angst, toch titel-pretendent Ico van den born te verslaan. Kramp bij Arjen Geukema voorkwam nog meer verrassingen en zodoende was er de logische finale tussen Peter Sinnige en Lodi Schoon.
In de finale kon Peter niet voor nog een verrassing zorgen, zodoende prolongeerde Lodi zijn titel.
Feest tot diep in de nacht!
Lodi Schoon
Een klein filmpje (1.6 MB, 45 sec speeltijd) van deze titanenstrijd is op het web geplaatst.
Binnen Shell :
http://sww.ksla.shell.nl/ctas/squash/film.htmBuiten Shell :
http://www.euronet.nl/users/herold/squash/film.htmNotulen jaarvergadering ASV SQUASH 2000
Donderdag 23 maart 2000, in Squash Up.
Aanwezig : Jacques de Bruin (voorzitter), Ruud Herold (notulist, bestuur), Lodi Schoon (trainer, bestuur), Anthony Rigby (bestuur), Inge Roos (vertegenwoordiger ASV), Henk Rijkens, Martin Borley, Ray Dickinson, Jan van der Arend, Peter Sinnige, Martin van Dijk, Bart Ruisch, Paul Companje, Marcel Mazenauer, Paul Fennis,….
1. Opening.
Jacques de Bruin opent de vergadering om 20:27 u.
2. Ingekomen stukken en mededelingen.
Geen.
3. Notulen van de jaarvergadering ASV-SQUASH 1999.
De notulen worden goedgekeurd.
4. Financieel overzicht 1999, verslag van de kascommissie en begroting voor 2000.
De kascommissie gaat akkoord met de begroting en het financieel overzicht.
De vergadering verleent, onder dankzegging aan de penningmeester en de kascommissie, decharge aan het volledige bestuur.
5. Verkiezing kascommissie 1999.
Martin Borley en Paul Companje worden aangewezen als vrijwilligers, stellen zich beschikbaar en worden geaccepteerd.
6. Aktiviteitenoverzicht van 1999.
Op de geplande aktiviteiten, meest toernooien, wordt een korte toelichting gegeven. Er wordt vermeld dat ook ASV squash aan de Olympische labspelen zal deelnemen. De voorzitter kondigt aan dat we gaan proberen om, bij voldoende belangstelling, aan een zelf georganiseerde bedrijvencompetitie deel te gaan nemen, waarbij ca. 1 tot 2 maal per maand gespeeld zal worden. Voorlopig wordt hiervoor geen eigen bijdrage gevraagd alhoewel de mogelijkheid niet uitgesloten kan worden dat dit op een later tijdstip misschien wel zal moeten gebeuren.
7. Bestuursverkiezing.
Het bestuur stel de volgende samenstelling voor aan de vergadering.
Voorzitter : Jacques de Bruijn.
Penningmeester : Peter Schoenmakers
Secretaris, ladderbeheerder en webmaster : Ruud Herold
Toernooiorganisator en trainer : Lodewijk Schoon
Bestuurslid : Anthony Rigby
Deze samenstelling wordt ter plaatse geaccepteerd.
Jacques de Bruijn kondigt aan dat dit waarschijnlijk het laatste jaar is dat hij als voorzitter zal optreden.
8. Rondvraag.
Tijdens der rondvraag wordt gemeld dat men vindt dat er te weinig beweging in de ladder zit. Meer specifiek dat men weinig uitgedaagd wordt door mensen die relatief laag in de ladder staan. Mogelijk dat een ander systeem, bv het pyramide systeem, de zaken weer een beetje zal opschudden. De ladderbeheerder belooft dat hij degenen die te weinig spelen weer iets vaker zal gaan aanmanen. Voorlopig zien we er nog echter geen heil in om op een ander systeem over te stappen.
Men vermeld ook dat de afdelingsavonden zeer op prijs worden gesteld. Het beperkt aantal banen dat ter beschikking staat wordt wel als een probleem ervaren. Hierin kan het bestuur echter weinig aan veranderen aangezien de banen op latere tijdstippen zeer intensief gebruikt worden door Squash Up zelf.
9. Sluiting.
De voorzitter sluit de vergadering om 20:38
u.
Notulen ASV Verenigingsgesprek
Donderdag 23 maart 2000, in Squash Up.
Aanwezig namens ASV Squash : Jacques de Bruijn, Anthony Rigby, Ruud Herold
Namens het ASV bestuur: Inge Roos
Notulen van dit gesprek:
De zorg van ASV squash werd door de voorzitter verword dat de vereniging mogelijk gekort zou worden op het budget in het kader van de bezuinigingen. Gezien de lage baanhuur (zie notitie ASV squash juni 1999) ziet ASV squash geen mogelijkheden tot verder bezuinigen tenzij door het afstoten van banen hetgeen weer negatieve gevolgen voor de serviceverlening zou hebben en ultimo ook negatieve gevolgen voor onze ledental.
Streefgetal is 55 leden daar zitten we momenteel onder. Gezien het streefgetal verzoekt de vereniging om het aantal banen voorlopig constant te houden. ASV ziet ook in dat te weinig banen problemen oplevert met het speelgenot. Het budget (begroting) voor dit jaar is daarom goedgekeurd.
Mede om de hierboven genoemde redenen verzoekt het squashbestuur om voorlopig geen contributieverhoging voor de kiezen te krijgen.
Het ASV bestuur wil benadrukken dat het verstandig zou zijn om de Olympische labspelen aan te grijpen als een gelegenheid voor ledenwerving. In hetzelfde kader wordt ons verzocht om eigen ledenwerving acties, waarbij we een direct mail benadering willen gebruiken, uit te stellen tot na de labspelen. ASV is bang voor overkill. Tevens lijkt het iedereen verstandig om pas na de vakantie met gerichte acties te beginnen te beginnen.
Bij ASV lag een verzoek om een lijst van ASV-leden gekoppeld aan hun leeftijd te krijgen in het kader van de direct mail actie. ASV deelt ons mede dat deze lijst niet up-to-date is m.b.t. afdelingen. Wij willen 'jonge' afdelingen benaderen zodat je gericht actie kunt voeren (persoonlijk benaderen). Wegens privacyredenen zal de lijst ons niet toegestuurd worden. Het is wel toegestaan om bij het ASV sec. zelf de lijst doorlopen en de afdelingen selecteren. Het ASV bestuur geeft ook toestemming om nieuw firma's (Shell / non-Shell) die aanwezig zijn/komen op het terrein te benaderen. Door de toekomstcommissie van ASV is een aanbeveling gedaan om alle bedrijven op de site deel uit te laten maken van ASV mits ze een bijdrage leveren.
ASV squash krijgt een nieuwe ASV contactpersoon aangezien Inge Roos lid geworden is van ASV squash
Er wordt medegedeeld dat de ledenvergadering van ASV verplaatst i.v.m. dienstreizen van ASV bestuursleden en het ASV bestuur het te belangrijk vindt dat elk ASV bestuurslid op deze vergadering aanwezig is.
Over eventuele squashbanen in het NTC is nog niets beslist.
Mogelijk dat er wel een fitnesscentrum komt, maar ook daarover is nog geen beslissing gevallen.
RESULTATEN SQUASH LADDER april 2000
Deze ladder geeft een kleine verbetering weer t.o.v. de vorige. Er is iets meer gespeeld maar de eerste aanmaningen zijn ook weer de deur uit. Nogmaals mensen het is de bedoeling om minimaal een maal per maand te spelen. Daarnaast wil ik opmerken dat het toegestaan is om mensen die boven je in de ladder (max. 5 posities) staan uit te dagen. En ze mogen reglementair gezien niet weigeren. Doen ze dat toch dan hebben ze in principe de wedstrijd verloren. Dit is ook een manier om te stijgen in de ladder.
De kampioen is en blijft natuurlijk Lodi. Met op de tweede plaats Peter Sinnige en op een de derde plaats Parminder Sangha. Deze derde plaats is toch wel de grote verrassing van deze ladder, en laat zien dat het misschien ook wel ooit eens mogelijk is om Lodi te verslaan. Zeker nu hij vader geworden komt het moment dat gebrek aan nachtrust stukjes van zijn scherpte zullen wegslijten. Grijp die kans dan zou ik zo zeggen. Jammer genoeg is Parminder geblesseerd en moeten we hem enkele weken missen op de squashbaan. We wensen hem in ieder geval nog beterschap toe.
B.T.W.
Lodi namens iedereen nog gefeliciteerd met het behalen van je vaderschapsstatus.
In het puntenklassement kunnen we de gebruikelijke positioneringen aanschouwen. Op de eerste plaats Ray Dickinson, met op de tweede plaats de winnaar van afgelopen jaar Icpo van den Born. Zo te zien is Ray wel lekker fanatiek bezig. De derde plaats is voor Lodi. Zodra die zijn vaderschaps ontberingen overwonnen heeft zal hij natuurlijk ook hier gaan proberen om de top te bereiken. Verder… niet vergeten !!! … spelen, spelen, spelen !!!!!
Ten overvloede nogmaals het URL van onze homepage:
http://sww.ksla.shell.nl/ctas/squash/squash.htmEn van de mirror-site :
http://www.euronet.nl/users/herold/squash/squash.htmRuud Herold
- 3 april 2000