Beste

ballenmeppers,

muurmishandelaars

en racketkasteiders,

De derde uitgave van onze elektronische nieuwsbrief in 2001.

 

Inhoudsopgave.

  1. Toernooi-agenda
  2. Verkoop sport artikelen
  3. Ietsie-pietsie bedrijven toernooi
  4. Minder bestuurleden
  5. Squashladder
  6. Baanboekingsysteem
  7. Non-SRTCA toernooi

 

 

1. TOERNOOI AGENDA

Zoals jullie al gemerkt hebben door de mailing van Lodi is het eerstvolgende toernooi het Mixed Team toernooi dat op 19 september zal plaatsvinden.

Doordat de organisator het ontzettend druk heeft gehad hebben we het seniorentoernooi jammer genoeg moeten uitstellen. Het staat nu voor de maand oktober gepland.

De datum voor de clubkampioenschappen is nu ook democratisch bepaald, 28 november is het zover.

 

2. VERKOOP SPORT ARTIKELEN

Zoals in de vorige nieuwsbrief vermeld kunnen we sportartikelen aanbieden tegen sterk gereduceerde prijzen. De verkoop loopt via Lodi Schoon. Lodi heeft nog enkele Top Gun rackets (koolstof-titanium) in de aanbieding voor f 120,-. De schrijver dezes kan de rackets aanbevelen, hij heeft er een gekocht en is er zeer tevreden over.

Daarnaast heeft Lodi mini-rackets in de aanbieding (met een korte steel), zeer geschikt voor kinderen en kabouters. Voor vaders die hun kinderen squash willen leren is hier de kans om goedkoop aan rackets te komen voor hun kroost.

En last but not least. Gaar door het zeer intensieve squash-spelen (en dat geld voor bijna iedereen in onze club) op een gegeven moment de bespanning van je racket kapot dan heeft de cub nu een redder in de nood die wel zeer dicht in de buurt verblijft. Tegen een kleine vergoeding kan Lodi je racket snel en kundig repareren.

 

3. IETSIE-PIETSIE BEDRIJVENTOERNOOI

Maandag 27 augustus heeft er een mini-bedrijventoernooi plaatsgevonden. Ons aller Peter (hij die bijna iedereen kent of die door bijna iedereen herkend wordt) had contact gelegd met enkele mensen van AKZO die ook op maandagavond speelden. Van het een kwam het ander hetgeen dus geresulteerd heeft in een sportief squash-treffen tussen de Shell en AKZO.

Voor AKZO traden 3 heren en 1 dame in het veld: Mathijs van Heteren, Nanja van der Lelie, Jelle Nieuwland en Inge Mewe

Voor de Shell allemaal (oudere) heren: Ruud Herold, Rob Riemersma, Peter Schoenmakers, Paul Fennis en Jeroen de Groot.

Niet alleen getalsmatig was onze team "hoger" aanwezig. Ook de gemiddelde leeftijd lag aanzienlijk boven het AKZO gemiddeld hetgeen tussen 20-30 lag, terwijl ons gemiddelde al boven de 40 ligt (Jeroen kan dat gemiddelde op zijn ukkie niet naar beneden halen). Een en ander zet je wel aan het denken over de bevolkingssamenstelling van SRTCA.

Maar goed, er zijn een paar aardige partijtjes gespeeld en iedereen vond het een geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Iedereen heeft tegen iedereen 2 sets gespeeld. Wie er nu gewonnen heeft? Gezien de leeftijdsverschillen zou je natuurlijk AKZO verwachten, maar dan zie je maar weer. Met de leeftijd komt tactisch inzicht, dus de slijtage wordt gecompenseerd met ervaring, hetgeen ertoe geleid heeft dat het SRTCA team een ruime overwinning heeft geboekt. Nu heeft het AKZO team er echter ook weer ervaring bijgekregen dus of we de volgende keer (en die komt er zeker) ze nogmaals zo duidelijk kunnen verslaan zullen we de volgende keer vaststellen. Maar die oudjes, die kunnen het nog best….

 

4. MINDER BESTUURSLEDEN

Misschien hebben jullie het al gemerkt, we zijn momenteel twee bestuursleden armer (wij zijn ook aan het down sizen).

Jacques de Bruijn en Anthony Rigby hebben besloten om dit kikkerlandje (waar de kikkers praktisch uitgestorven zijn) te verlaten en hun Shell-carriere op een andere locatie voort te zetten. Jacques is de grote plas met water overgestoken en naar Amerika gegaan terwijl Anthony het geografisch gezien dichter bij huis heeft gezocht (cultureel gezien is de afstand echter veel groter) en is naar Engeland gegaan.

Al met al zijn we op dus twee actieve leden kwijtgeraakt (alhoewel ze nog beiden lid zijn) alsmede twee persoonlijkheden die zich met veel energie en plichtsbesef voor de club hebben ingezet. Ik wil ze op deze plaats nog hartelijk bedanken voor de inzet die ze getoond hebben alsmede de plezierige samenwerking.

JACQUES EN ANTHONY - BEDANKT !!!

Zo... en nu eerst een ....

 

5. RESULTATEN SQUASH LADDER

Zoals jullie kunnen zien hebben er nogal wat veranderingen plaatsgevonden in de laddercompetitie. Niet dat dat betekent dat Lodi van de eerste plaats is gestoten, verre van dat, maar er wordt in ieder geval genoeg gespeeld om wat verschuivingen te laten plaatsvinden. Alhoewel Lodi nog altijd ongeslagen aan de top van de resultaten ladder staat en Peter Sinnige zoals gebruikelijk tweede, is Parminder plotseling derde geworden. Ico is verschillende plaatsen naar beneden gezakt, misschien een kleine inzinking? De toekomst zal het leren. Op de vierde plaats staat Robert Pugh die zo te zien een serieuze bedreiging voor de top begint te worden.

In het score klassement staat Ico echter nog onbetwist aan de top. Op een onbedreigde tweede plaats staat Robert Pugh en Parminder staat op de derde. Zijn positie wordt echter bedreigt door ondergetekende, die Parminder nu al dicht begint te naderen.

 

 

RESULTATEN

SCORE

 

6. BAANBOEKINGSSYSTEEM

Het gaat tegenwoordig goed met het invullen van de banen in het nieuwe systeem. Desalniettemin, voor diegenen die er nog geen gebruik van hebben gemaakt, nogmaals de instructies.

URL : http://calendar.yahoo.com

YahooID = asvsquash

Het password is jullie al toegestuurd en staat tevens op de interne website.

Indien je een baan boekt let er dan op dat je alleen voor die datum een wijziging uitvoert!

De instructies:

Het is dus NIET de bedoeling om:

1. Een baan voor de komende tien jaar te reserveren.

2. Zelf banen toe te voegen of de tijden te wijzigen, alleen wijzigen van de tekst is toegestaan.

3. Indien banen gereserveerd zijn voor een afdelingstoernooi (bv van CTCAT) daar je eigen naam voor in de plaats te zetten.

4. Wijzigingen voor meerdere dagen aan te brengen. Wijzigingen mogen alleen betrekking hebben op die datum, dat tijdstip en die baan.

Het is WEL de bedoeling om 1 baan op 1 bepaalde datum op 1 bepaald tijdstip te reserveren.

 

7. NON-SRTCA TOERNOOI

Voor de echte fanaten onder ons zijn er mogelijkheden te over om nog extra te squashen. De Amsterdamse Squash and Rackets Club bij het Frans Otten Stadion organiseert binnenkort een toernooi waar iedereen aan mag deelnemen. Meer gegevens over het ASRC kun je vinden op hun website: http://www.asrc.nl/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ten overvloede nogmaals het URL van onze homepage: http://sww.ksla.shell.nl/ctas/squash/squash.htm

En van de mirror-site :

http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/rhm.herold/squash/squash.htm

Ruud Herold - 4 september 2001

Hosted by www.Geocities.ws

1