Tränings matcher 2001.
9/4 2001
Gualöv GOIF - Österslöv IF 6-2
Gualöv spelade åter en träningsmatch på måndagkvällen, denna gick på hemma plan mot Österslöv, fortsättningsvis kallade ÖIF.
Frånvarolistan:
Daniel N: På möte med jobbet
Magnus L: Jobbade
Patrik A: Jobbade
Tony K: Jobbade
I Linds och Daniels frånvaro fick Balkans bidrag i Gualöv Nedsko och Bermin spela på mitten, Patrik ersattes av Thomas A som libero.
Som vanligt startar Gualöv matchen trevande, vi kände nog att vi behövde känna på laget som slagit båda våra seriekonkurenter Edenryd och Degeberga.
Men efter ett par minuter lade vi in växeln och visade vilka som bestämmer på Guavallen.
Crille Skoog var åter i huvudrollen på sin högerkant, med sin visslande snabbhet tog han knäcken på den ene efter den andre i ÖIF.
Även den äldre brodern Skoog visade upp sig med sina fotbollskvaliteer, Fritte gjorde en otroligt bra match och såg ut att kunna springa rundor runt ÖIF försvaret .
Kvällen första mål skulle komma efter ett fint samarbete mellan just bröderna Skoog.
Crille tar emot en passning på kanten, lägger in högsta växeln och drar ifrån sin bevakare med ca: 20 meter, tar sig in i strafforådet och ser brorsan parkerad i den bortre delan av det samma, passningen sitter på läppen och Fritte rakar in sitt första för kvällen. 1-0
ÖIF är dock inte ofarliga i sina anfall, de spelade en ganska enhanda fotboll med långa raka bollar upp mot forwards för att sedan fylla på med folk bakifrån.
Men backlinjen med Marcus, Jonas och Totte agerar säkert anförda av Thomas längst bak.
Det skulle dock bli en plump i protokollet i den första halvleken för ovan nämnda kvartett.
Strax efter Gualövs ledningsmål snappar ÖIF's högerback upp bollen på egen planhalva, Macke och Thomas är på honom som bin kring ett saftglas en het sommardag men på något sätt lyckas ÖIF spelaren snubbla med sig bollen ända in i vårt straffområde.
Där vinner Macke slutligen bollen av honom, men blir i nästa sekund av med den igen och ÖIF:aren kan med tåspetsen peta in kvitteringen bakom en chanslöst sprattlande webmaster/målvakt/mig. 1-1
Mycket mer än så har inte ÖIF i den första halvleken, ett par hörnor och snedriktade frisparkar långt utifrån är allt.
Vi ägnar oss åt Gualöv istället.
Firma Skoog & Skoog fortsätter att sätta skräck i tröga ÖIF försvarare och Fritte sätter ett mindre rekord i missade målchanser. Ivarsson drar också sitt strå till stacken av missade sådana.
Micke verkar vara inne i en liten downperiod just nu, men han gör ändå ett mycket stort jobb på topp med sin pådrivaratityd.
Ovan nämnda firma skulle också lyckas med sina konster också, nästa mål kommer till efter ett riktigt mönsteranfall där bollen går på lina mellan lagdelarna fram till Crille som gör ännu ett av sina sprinterlopp på kanten, tittar upp och slår in passningen perfekt till Ivar som elegant skarvar vidare till Fritte som åter placerar in bollen i mål. 2-1
Eftersom receptet verkade fungera så bra fortsatte Gualöv att mata bollarna på Crille som inte var sen att leverera perfekta inlägg till forwards.
Nästa mål skulle komma att bli snarlikt det första, Crille på kanten, inlägg till Fritte, bollen i mål. 3-1
Halvlek
Andra halvlek fortsätter där den första slutade, ett stort spelövertag för GGOIF, om inte ÖIF's målvakt haft en sådan bra dag som han hade kunde slutresultatet bilvit förödande för Mårtens adepter.
Fritte skulle komma att göra ytterligare två vackra mål innan matchen var över, båda dessa kom till på ungefär samma sätt.
Fritte kom i friläge rakt framifrån, lurade ner målvakten på backen och sprintade runt och slog in bollen i nät. 4-1 och 6-1.
Jovisst, det fattades ett mål där.
Ivarsson skulle ju också vara med i protokollet, hans mål kom till efter ett vackert uppspel av Putte som gick in på mitten i den andra halvleken.
Bollen hittade upp till Fritte som parkerat sig på vänsterkanten, Fritte gör som lillebror gjort hela matchen innan och ryckte ifrån sin försvarare, tittade upp och hittade en fristående Ivar i mitten.
Denna gången gör inte "Ivar" något misstag och från 20 meter placerar han in bollen tätt intill stolpen. 5-1
Försvaret skulle dock ha en plump i protokollet även i den andra halvleken, efter att ÖIF spelat bort bollen på offensiv planhalva får Thomas för sig att han är Zlatan i eget straffområde och försöker sig på en tunnel.
Försöket skulle visa sig vara ganska misslyckat då ÖIF spelaren knep ihop benen värre än en ungmö och fick på så sätt en ganska enkel resa förbi mig med bollen in i mål.
Fy på dig Thomas!! Så gör man man inte i Marinadenkommitens ordförandes straffområde!!! 6-2
Fritte tyckte dock att tilltaget var så olyckligt av Thomas som spelat bländande i övrigt i matchen och beslöt sig för att rädda Thomas från den fruktade Marinaden.
Ivarsson har bollen inne i ÖIF's straffområde, lurar ut hela försvaret + målvakt och slår en perfekt passning fram till Fritte som från 2 meter skickar bollen 20 meter upp i luften och ut på parkeringen.
Efter detta tilltag vänder sig hela laget inkl. Fritte mot mig och skriker unisont: "MARINADEN!!!"
Även om det bär mig emot att ge detta hederspris åt en kille som gjort 5! mål i en match så får jag vika mig för grupptrycket, grattis Fritte! Marinaden är din denna veckan.
Sammanfattning:
Trots att båda våra "ordinarie" innermittfältare saknas i matchen kan vi ändå ställa upp med ett starkt lag.
Årets version av Gualöv har verkligen en bredd som heter duga!
Mange.
Mange utser matchens lirare: Fritte Skoog måste utses till matchens lirare, gör man fem mål ska man inte bara belönas med marinaden.
Utan även ha webmasterns fulla beundran!!
Spelare och omdömen
Målvakter
Mange H: Fick göra ett par friläges räddningar, annars ganska sysslolös.
Försvar
Jonas S: Gjorde som vanligt sitt jobb, alltid ett hårt arbete!.
Macke: Var lysande och hade många fina brytningar.
Thomas A: Vikarierade med bravur för Patrik som libero.
Totte: Gör som vanligt en gedigen insats, stark luften säker på foten.
Roger: Var tuff och hänsyslös i sina ingripanden.
Mittfält:
Crille: Gjorde åter en kanonmatch och låg bakom de flesta chanserna.
Nedsko: Lyfte sig rejält från senaste matchen och verkade trivas ypperligt på innermittfältet.
Bermin: Var snabb och offensiv på mitten, med fin blick för spelet framåt.
Erik: Var ganska blek i denna tillställning, men jobbade hårt i det tysta. Kan mycket bättre.
Putte: Fick göra ännu ett inhopp och sköte sig strålande, snart dags att vara med från start.
Anfall:
Fritte: Fem strutar talar sitt eget språk, men kunde lätt gjort åtta till!!!.
Ivar: Är inne i en svacka, men att fortsätta göra mål och spela fram lagkamrater i en svacka vittnar om storhet!
|