|
|
|
Seriematcher 2001.
10/8 2001 Degeberga GoIF - Gualöv's GOIF 2-4 [0-0]
"Att göra mål på beställning är inte alltid så lätt."
Matchen mot Degeberga visade med stort eftertryck att denna klyscha inte är direkt överdriven.
Gualöv drog igång matchen i ett rasande tempo, Degeberga fick agera statister och spela tjongboll.
Men som ingressen avslöjar ville inte bollarna leta sig in i målramen.
Nog för att försök och chanser fanns där. Erik, som var mycket pigg idag, hade flera bra tillfällen i inledningen b.la ett fräsande skott som träffade klockrent i stolpen.
Nedsko hade också ett par bra chanser men kom inte heller han närmare än en stolpträff i den första halvleken.
Chanserna radade upp sig och bollinnehavet måste ha vägt över i Goifarnas fördel med 80%-20%.
Statistik vinner dock inga matcher, och avsluten såg inte speciellt skärpta ut utan kunde gå antingen 10 m över eller med samma avstånd vid sidan av.
Den första halvleken slutar mållöst.
Andra halvlek fortsätter i samma stil med okoncentrerade avslut från Gualöv och ett stort bollinehav.
Mitt i pressen händer det vi fruktat.
Efter en misslyckad passning på DGOIF's planhalva kommer kontringsläget.
En lång boll upp mot mittplan för en ensam DGOIF forward ser ut att falla i händerna på det säkra Gualöv's försvaret.
Dessvärre uppstår det ett "litet" missförstånd mellan Göran och Jonas i situationen och båda går på bollen, med resultatet att de båda springer ihop med varandra.
DGOIF forwarden för autostrada från mittlinjen ner mot mål, avslutningen sitter precis i stolproten och målet är ett faktum. 1-0
Ett förbannat Gualöv sätter nu upp pressen ännu högre och DGOIF får knappt låna bollen.
Nedsko blir den räddande änglen som trycker in det förlösande kvitteringsmålet, framspelad av Lindh gör han inget misstag utan placerar in bollen i målet. 1-1
Kort därefter är Nedsko inblandad i nästa mål att falla på DGOIF's hemmaplan. Han tar emot bollen inne i straffområdet, vänder bort sin motståndare och hittar Chrille S. på läppen. Chrille gör inget misstag och matchen har vänt. 1-2
Chrille vill inte vara sämre än att han vill tacka för senast, 5 minuter efter det förra målet har "lill-Skoog" lekstuga på högerkanten.
Han lurar bort två försvarare och lyfter in bollen framför mål, där dyker Nedsko upp och knoppar in 1-3.
Nu tyckte många att segern var klar och slog av på focuseringen igen, ett stort misstag!
DGOIF har inte samma sätt som oss att se på matchen och bara ett par minuter efter vårt 1-3 mål kommer de i en av få anfallsvågar.
Jonas "Vinnie-Jones" Svensson tar ett rejält livtag på en motståndare i straffområdet och domaren blåser tveklöst straff (och låter Jonas syna hans lilla gula).
Straffen sitter stenhårt mitt i mål, och en liggande Webmaster/målvakt(?)/Mange kan bara titta på. 2-3
Goifarna tog därefter tag i takt pinnen igen och kunde med lite skärpa gjort både ett, två och tre mål till.
Det blev ett, Nedsko säkrade sitt hattrick för kvällen genom att punktera matchen för gott. 2-4
Mange
Sammanfattning:
Vi var idag spelmassigt överlägsna motståndet, deras två mål får beteckans som ett olycksfall i arbetet.
Vi behöver ha lite mer skärpa när målchanserna dyker upp, men vi spelade bra ute på planen.
Mange.
Matchens lirare. Mr Hattrick, får så klart äran att utses till detta.
Tre snygga mål i hans första match för hösten, hoppas formen håller i sig hösten ut nu.
Spelare och omdömen
Målvakter
Mange H: Svår match, stod sysslolös långa stunder. Fick släppa in ett friläge och en straff.
Försvar
Jonas S: Var stabil och elak, precis som han ska vara.
Patrik: Spelade defensivt på mitten mer än stöt, hade ett par fräsande skott och gjorde ett gott arbete.
Thomas: Säker och lugn, släppte inte något förbi sig.
Göran: Första 90 minuteren i Gualöv, skötte sitt jobb plumpfritt och säkert (vi glömmer rusningen på 1-0).
Mittfält:
Crille: Hade en svår motståndare i första och fick inte mycket boll, glimmrande i andra när han gick upp i kedjan.
Mange L: Spelade fram till ett par mål och var hela tiden villig att offra sig i det defensiva.
Putte: Vann som vanligt mycket i luften, trots att motståndarna mönstarde en 2 meters man.
Erik: Bästa seriematchen i år, kvick och initativrik..
Roger J: Kom in i andra och skötte sitt jobb bra.
Roger A: Imponerade i sitt inhopp, säkra passningar och finurlig bollbehandling. Synd att han inte vill satsa och träna.
Anfall:
Nedsko: Man of the match, tre strutar också!!
Tony: Fick inga målchanser, men skötte sig bra i spelet med boll.
Ingo: Fick aldrig chansen att briljera, men var ett kliv närmare A-laget idag.
Tim: Fick inte heller han hoppa in, men har heller inte synts till på någon träning?
|
Matchrapporter för tidigare säsonger:
96/97
97/98
98/99
99/00
|