LAGET
HUVUDSIDAN
SPELARTRUPPEN
TABELLER
MATCHRAPPORTER
SKYTTELIGAN
MATCHPROGRAM
NYHETER
VECKANS GOIFARE
GÄSTBOKEN
SKRIV ETT INLÄGG
LÄS GÄSTBOKEN
NYTTA
LÄNKAR
RESULTATBÖRSEN
BILDARKIV
FOTBOLLS RINGEN
SKICKA VYKORT
KONTAKT
SKICKA ETT MAIL


18/8 2000
Önneköp - Gualövs GOIF 3-3 [2-1]

Idag spelade vi mot 12 man. Ja så kändes det efter den här oavgjorda matchen mot Önneköp. Vi i Gualöv trodde nog att den värsta domaren var pojkspolingen som dömde bortamatchen mot Rinkaby för 2 år sedan.
Men denna tog priset. Önneköpspelarna höll vid flera tillfällen bollen mellan armen och kroppen och sprang flera meter, utan åtgärd. Kapningar bakifrån: ingen åtgärd. Oss blåste han av för smågrejor kändes det som.

Nåväl, till matchen.

Redan från start var vi med i matchen till 100%. Vi smällde på och hade verkligen den rätta inställningen. Men det var Önneköp som tog ledningen.
Efter en djupledsboll från deras högerkant får deras forward tag på bollen. Jag kommer snett bakom honom och tacklar, samtidigt som jag får en tå på bollen. Han får ju då så klart väldigt ont och slänger sig. Dommaren gör som han gör hela matchen blåser mot oss, frispark på straffområdslinjen.
Önneköpspelaren får en ordentlig träff och boll dundrar in i burgavlen.
Men det var gott om tid kvar så vi fortsatte att jobba på. Efter ca 30 min får Fritte tag på bollen efter en djupledsboll från Ivar. Fritte sätter fart mot mål och dribblar av både en och två gubbar innan han rullar in bollen i mål. 1-1.
Strax innan halvtids vila gör Önneköp 2-1 på en försvarsmiss hos oss. Dom rullar upp ett anfall på deras vänsterkant och slår en kross över både Patrik och mig. Kvar står Berra och en av deras killar.
Tyvärr förhåller sig Berra lite väl passiv och 2-1 är ett faktum.

Halvtid.

I andra halvlek fortsatte vi att trycka på, och efter ca 10 min var det dax. Samma Fritte, samma dribblingar och denna gången gjorde han även bort målvakten. 2-2.
Nu kändes det som vi kunde vinna den här matchen trots att alla domslut gick emot oss. Vid ett tillfälle stod spelet stilla i 7-8 min när vi inte fick lov att använda reservbollen trots att Ivar inte hittade den bortslagna. Helt otroligt. När halvleken var ca 20 min långt gången fick Önneköp en frispark strax utanför straffområdet ( inget vet varför ) Deras skytt får på ett bra skott som Mange tar, men tyvärr tappar han bollen och Önneköparna ? är snabbt framme och trycker in 3-2. Vi kunde ju inte göra mycket mer än att
jobba på, trots att det kändes motigt. Efter ytterligare 10 min så uppkommer en lite tilltrasslad situation i deras straffområde där till slut Putte kan bredsida in 3-3. Oavgjort och 15 min kvar att spela.
Då klev domaren in i handlingen ytterligare en gång. Önneköp slår en djupleds boll som jag går emellan och bryter. Bollen studsar då upp på min armbåge och domaren dömer frispark. Sedan ger han Patrik varning som ju inte
var i närheten av varken bollen eller någon Önneköp-spelare. Detta tog han tillbaka efter en diskution med linjedomaren som förklarade att det var jag som skulle ha det gula. Eftersom jag hade ett gult innan så blev jag följdaktligen utvisad. Tydligen var det bara i första halvlek man fick lov att använda händerna. Vi pressade ändå på de sista minuterna och hade faktiskt bud på 3-4 när Ivar når Putte med en kross som tyvärr nickas utanför.
3-3 blev som synes slutresultatet och vi tittar framåt för att snabbt glömma
den här dystra tillställningen.

JS.

Matchens Lirare: Matchen lirare går delat till Totte och Fritte.
Totte för att han som vanligt agerar så säkert och kallt på sin högerbacksplats.
Fritte för att han verkligen visar att han är en måltjuv.

Målskyttar: Fredrik Skoog [2] och Putte Holm

Varningar: Jonas Svensson [2] och Patrik Andersson

Utvisning: Jonas Svensson

Laget från start:

Målvakt: Mange H
Backar: Totte, Patrik A, Jonas S och Putte
Mittfält: Daniel, Lindh, Nedsko och Crille Skoog.
Fw: Fritte och Ivar
Bänken: Berra, Krille P och Mattias A

Matchrapporter för tidigare säsonger:

96/97
97/98
98/99
99/00

Hosted by www.Geocities.ws

1