|
|
|
15/8 2000
Gualöv GOIF - Degeberga GOIF 2-0 [0-0]
Vinna eller försvinna......Ungefär så kändes det inför matchen idag mot ett Degerberga som vi förlorade mot på bortaplan med 3-1.
Och vilken match det blev. Tempot drogs upp direkt efter avspark och spelet böljade fram och tillbaka. Första halvlek blev ett ställningskrig där inget av lagen ville ge vika. Vår enda farlighet kom efter att Lind runnit igenom på vänsterkanten och sköt strax utanför.
Deras spelande tränare Magnus Nilsson var också farlig. Vid ett tillfälle fick han tag på bollen strax utanför vårt straffområde. Han vänder upp blixtsnabbt och skjuter, men Mange gör en benparad och räddar. Dessa var de enda farligheterna i första halvlek, och det skulle dröja tills 15 min in på andra innan det hettade till.
Då börjar vi succesivt ta över och matchen får en annan bild.
Efter en kross från högerkanten gör Fritte bort sin försvarare och springer ifrån honom rätt mot mål. Där fintar han målvakten som hade varit på väg mot läktaren, om vi hade haft någon. Därefter ska han egentligen bara lägga in bollen men Fritte väljer att gå på kraft och skjuter tyvärr över.
Ett par minuter senare slår Chrille P en precis krossboll från vänster, som Ivar tar med sig i löpningen mot mål. Därefter gör han inga misstag utan skjuter in bollen vid stolproten.
20 min in på andra var det dax igen. Denna gång var det hörna från höger. Bollen dimper ner i straffområdet där Ivar vinner en närkamp. Fritte snappar upp bollen och vänder snabbt mot mål där han enkelt trycker in bollen i maskorna.
Det var faktiskt bud på flera mål tycker jag. Fritte är inblandad i flera farligheter och deras försvar hade fullt upp med att freda sitt mål.
Denna matchen vinner vi på kanterna tycker jag. Både Fritte, Axel, Daniel och Chrille S jobbade kopiöst och kom igenom gång på gång och kunde leverera inlägg.
Mkt bra jobbat Gualöv.........
JS.
Matchens Lirare: Omöjligt att peka ut en matchens lirare denna gång, ALLA var kanon.
Försvaret var omutbara hela matchen, mittfältet slet som djur och anfallet gjorde vad de skulle nämligen mål.
Själv fick jag hålla nollan för andra matchen i rad.
Inhopparna var också otroligt bra.
Målskyttar: Fredrik Skoog och Mikael Ivarsson
Varningar:
Utvisning:
Laget från start:
Målvakt: Mange H
Backar: Totte, Patrik A, Jonas S och Hasse
Mittfält: Daniel, Lindh, Putte och Nicke Axelsson.
Fw: Fritte och Ivar
Bänken: Crille S, Krille P och Nedsko
|
Matchrapporter för tidigare säsonger:
96/97
97/98
98/99
99/00
|