KIRKENS

SYN

Kristendom kan sammenlignes med en person som legger kabal og får den til å gå opp hver gang. Årsaken er at han ikke snur kortene og ser på dem.

Denne side er som svar på kirkens ønske om at alle barn skal tvinges til å lære å legge kabal uten å la dem se på korta.
Hva Kirken gjør er å vise manglende respekt for mennesker, både barn og voksne samt en forakt for ærlighet og sannhet.
Alt dette kan dokumenteres og er kjent av kirkens tjenere!

Brev besvares her.
 
 

Når kirken sier de vil vite sannheten, er det med den forutsetning at denne stemmer overens med deres forutbestemte betingelser. Sånn søker man det firkantete hjul!!

De greske tenkere brukte hedning som en definisjon av et uopplyst menneske som forsøkte å få virkeligheten til å stemme overens med deres fantasi. Jeg bruker det for å beskrive det kristne samfunn.

Jeg ønsket ikke å fjerne all tillit til kirken, men siden den ikke viser respekt vil jeg gi noen få eksempler på forskjellige områder hvor stor tvil finnes. Der er mange mer enn disse, dette er bare en smakebit, men det burde være nok til å forstår at å si kirken har den eneste sannhet er en samfunnsforbrytelse. 


No Kirken sier!  Andre kilder viser! Tillegg
1 Deres Gud skapte himmelen og jorden.  Hebreerne for tusen år siden oversatte skriften som Bereshit Bara….. Dette innebærer at Gud skapte det hele. En mer sannsynlig tolking er Bereshit B'ro, men da ville jo bibelens gud ha skapt det hele på samme måte som andre guder. Grekerne, Gnostikerne og andre sier tydelig hva eksisterte før den fysiske verden og Guder var skapt. 
2 Det sies at denne Gud skapte et rike hvor mennesket ble formet fra jordens leire. Dette blir barn innbilt er en unik skapelsesverk av den kristne gud.  Leir tavler fra det gamle Sumerske samfunn oversatt de siste århundrer viser et tydelig sammenheng mellom Bibelens paradis og disse myter. Forskjellen er at dette angikk bare Guder, og mennesker var ikke innblandet. Synden I henhold til disse funn var ikke at man spiste et eple, det var Guden av kunnskap som spiste noen utvalgte planter. Gudinnen Ninhursag forbannet så den skyldige gud og et av de organer som sviktet var ribben som kvinnen senere ble skapt fra.  Ur, hvor Abraham kom fra var en av de Sumerske byer. Kirken påstår at det var en forskjellig by, men Leirtavler fra Mari fra før Hammurabi beviser at dette er ønsketenking.(Les S.N.Kramer "History Begins in Sumer" Paralleller finnes mellom Sumerne og alle hebraiske skrifter i 1 Mosebok. Samt mange av Salmen osv.) 
3 Det sies at Guden skapte mennesket perfekte, men at siden de begikk denne "synd" ble de straffet. Bibelen sier at Gud skapte mennesket I hans bilde og at denne gjerning av å spise eplet lærte ham å skjelne godt og ondt som Guder.  Å se forskjell på godt og ondt var den måten Egypterne såg forskjellen på mennesket og dyr. I henhold til bibelen skulle altså mennesket ikke være høyere enn dyr. Sannsynligvis skulle de være som våre hunder er I dag. Trofaste og lojale overfor deres herre uansett hva denne forlanger. Det sies også at mennesket er "Som Guder." Ikke ringere. (Gnostiske kilder påsto mennesket var mer intelligente. Var guden fremsynt hadde han kjent til dette.)  At mennesket ble straffet på denne måte av Guden er som en far som straffer et spedbarn som trosser og spiser av et eple på kjøkkenbordet og blir kastet ut på gata. Alle foreldre som kunne slenge sine barn på gata for dette er skapt i samme bilde som denne Gud. 
4 De hevder også at menneskets Sjel var skapt av denne Gud.  Hadde dette vært tilfellet hvem skapte Gudens sjel? Mange steder I Bibelen sies det at Guden har en sjel. (3Mos;26;30, Esaias 1;14, osv.) De Egyptiske skrifter ,eldre enn noe I biblene som viser at Gudene muligens skapte DNA koden, behøver ikke være hva som ble skapt. Denne skapte kode kunne da være den "sjel" vi alle har.  En DNA kode skapt av Guder ville ikke vert noe å tilbe, var vi, som en oppfatningsevne under de kommandoer som kunne eksistere i DNA koder kunne hensikten være å få den fysiske verden til å vare evig. 
5 Det sies at det var opp til oss om vi spiste eplet. Det sies at Gud ønsket vi beholdt vår frie vilje.  

Det sies også at denne Gud ville at vi selv skulle få bestemme hva vi ville tro. 

Med andre ord var vår vilje ikke skapt av denne Gud! Men dette faller sammen så snart man ser på hva Guden sier senere I bibelen. Blant mange andre tilfeller kan nevnes Salme, 51:19 "Offere for Gud er en sønderbrutt ånd; et sønderbrutt og sønderknust hjerte vil du, Gud, ikke forakte." 

Hvis Guden ville at vi selv skulle bestemme, hvilken rett har kirken å laste våre barn med deres synspunkt? 

Som så mange andre steder I bibelen vises det tydelig at Gudens ønske er å knuse oss og ikke bygge oss opp. En far som ønsker å knuse hva han har skapt sies å elske skapelsen??? 

Og ikke bare barn, vi blir alle utsatt for "Hjernevasking" til tross for hva guden sa. 

6 Det sies at Gud bestemte at alderen til mennesket skulle være 120 år. (1 Mosebok,6;3)  Dødehavspapirene som nylig ble funnet viser at dette var hva Gud sa til Noah da Noah var 480 år. Mennesket skulle få leve 120 år til. (4qpGen) og da Noah er 600 kommer floden.  Kirken er fullt villig til å forandre på tvilsomme tolkninger når det er til deres beste. Ikke da det forklarer noe annet! 
7 Det sies at Noah reddet menneskeheten.  Ziusudra var navnet hans I den Babylonske tale som er så å si identisk, men babylonerne fikk sin tale fra Sumerne som også hadde talen mye tidligere.  (Israelittene skrev av den Babylonske fortelling ikke den Sumerske) 
8 Nimrod var den første som fikk stort velde på jorden (1 Mosebok, 10;8,9.)  Nimrod stemmer også overens med de Babylonske/Sumerske taler. Her ville han ha vært den berømte Gilgamesh.  Navnet Gilgamesh var brukt I Dødehavsrullene. (1Qgilg) 
9 Abraham fikk en pakt med Gud som Bibelen påstår er vår garanti.  Abraham var sannsynligvis Ashurlahi fra dokumentene funnet ved Ugarit/Ras-Shamra. Disse ble skrevet for omtrent 3500 år siden. Bibelen viser også at hvis Abraham kom til Egypt før han var 70 år gammel ville Noah fremdeles ha vært I live.  Disse pakter var vanlig blant alle mennesker som Babylonere og deres guder. (Noah levde 350 år etter flommen, Abraham ble født 292 senere etter Bibelen.) 
10 Det sies at Bibelen er korrekt fordi den er Guds egne ord.  Da Abraham kom til Egypt hadde Egypterne nedskrevet like mage dynastier som der var forfedre I henhold til Bibelen. Vi skal tro at en bande nomader hadde en mer pålitelig stamliste enn de folkene som var I stand til å bygge de enorme pyramider osv?  Fornuftig tenking er umulig hvis man skal tro på Bibelens litteratur. Å ikke undersøke om det stemmer på grunn av autoritet er diktatorisk og ikke "en rett lære". 
11 Josef og Faraoen.  Ingenting tyder på at navnet var Josef. I motsetning stemmer dette utmerket med hva Grekerne kalte "Hyksos" Hyksos regjerte over store deler av Egypt på den tiden som er snakket om.  Det er tilstått at Jødene var Kanaanitter. Dette er noe som ingen med noe utdannelse benekter! Kanaanitter var sannsynligvis ikke et folkeslag men kolonister. 
12 Moses  Ahmoses ville vært hans Egyptiske navn. Ahmoses var den Egyptiske Farao som jaget Hyksos stammen ut av Egypt igjen. Under hans etterkommer ble Egypt hersker av området mellom Eufrates og Nilen. (Nilen var så full av blod I de kamper sies det at man kunne ikke drikke vannet.) Det bør også nevnes at å dele vann i to var noe alle egyptiske prester sies å ha kunne gjøre.  Bibelen sier at Moses levde 480 år før Salomo. Kirken sier ca 250. Omtrent 480 år før Salomo tok Egypt hele det babylonske rike, omtrent 250 år før Salomo ble egypterne jagd ut igjen av omtrent 12 forskjellige stammer. 
13 Gud Åpenbarte seg som "Jeg er den jeg er"  Dette er navnet Guden til Moses bruker som identifikasjon. (2 Mos;3;14) Guden til den Egyptiske Farao var Amon-Re, solguden. Egypterne hadde et uttrykk for denne Guden. Nemlig "Jeg er den jeg er."  Her står hva som står, og hvis du er den du er forstår du! 
14 Ingen kan se Guds ansikt og leve.  2 Mosebok 33;20-23 er hvor Gud forteller Moses at ingen kan se hans ansikt og leve. Moses blir fortalt at står han mellom berg kan han se på ham I det han forsvinner.  Man kan virkelig se på solnedgangen uten å bli blind. 
15 Hvem var guden som skulle ta livet av Moses. (Og kjempet med Jakob)  2. Mosebok 4;24. Underveis på et hvilested, hendte det at Herren kom imot ham og søkte å ta hans liv. 1 Mosebok. 22;25-32 

(Se også 1 Samuel 7:10, 1 Mos 11:9 Tess 2:11-12) 

Dette passer utmerket om det var Hyksos guden som ville drepe Ahmoses! (En Gud som slåss med nevene? Latterlig!) 
16 Jeriko falt da Israelittene kom  Amihai Mazar sier I boken hans som beskriver arkeologisk forsking I området at da de gravde ut Jeriko fant de ingen som helst tegn til Israelitten på den tiden. I motsetning fant de tydelige tegn til at Egypterne hadde vært der og slettet byen med jorden.  Som ventet! Andre steder hvor beretningen faller er mange, som byer de erobret som ikke eksisterte. (eg. Ai) 
17 Israelitten tok så den ene byen etter den andre.  Bibelens beretninger er her veldig skjeve. Josva gir en beretning om hvordan byen Ai ble tatt. (Kap7,8,) og hvordan det ble til en ruin. Ai betyr ruin på Hebraisk, og Ai var en ruin for 1000 år eller mer før Israelittene kom.  Da Israelittene skrev sine beretninger skapte de historier som de trodde passet med den situasjon de fant. 
18 Da Israelittene kom til Israel omtrent 1250 erobret de 12 stammene av Israel landet.  At dette er vrøvl viser historien. Omtrent 12 stammer av babylonere og palestinere kastet Egypterne ut av landet på den tiden.  Som påvist av materie fra Ugarit var stammen Juda som jødene kalles etter babylonsk. 
19 Guden til Jødene var YHWH, eller skrevet som Jehova, aller Yave.  Denne Guden er virkelig en spesiell Gud som Ugarit har påvist. Her finner vi blant annet et dokument hvor den aller høyeste Gud (El) sier til en av hans sytti sønner etter han deler jordens befolkning blant dem; "Ditt navn skal ikke lenger være Yave, Yammu skal være ditt navn!" Den andre stamme som hadde en gud ved samme navn som Jødene het Shasu  Yammu er kjent blant de gamle Guder. Han var en ond Drage som fanget menneskeånder for hans underverden. Shasu stammen hadde en hensynsløs Gud ved samme navn, og de var omtrent de eneste analfabeter i området. 
20 Israelittenes Gud har samme form som mennesket (skapt I hans bilde)  Yammu var en drage. (Annen Krønikerbok. 7;2 Og Prestene kunne ikke gå inn I Herrens hus; for Herrens herlighet fylte det. 2 Mos 19;18, 32;10, 33;9, 3 Mos 10;6 4 Mos 11;1, 12;10, 14;14. 16;35. Deut, 4;24 5;4 Salme 18;8, 97;3………  Alle de steder som identifiserer guden som en drage gidder ikke jeg gjengi. Han var etter tradisjon sjalu fordi han var den eneste gud uten kvinne. 
21 Israels Gud kjempet for å få dem til å forstå.  Kampene I Biblene er hvor denne Guden kjemper mot Baal. De lokale Guder som til stadighet kjempet mot Baal var Yammu og Mot. Yammu var den Gud som var over Israel når Baal var I underverden på omtrent samme måte som Dumuzi/Tammus. I det meste av Israel ble Baal tilbedt når der var rein og Yammu noen steder I tørrsesongen. Unntaket var syd Israel hvor Yammu alltid var tilbedt av de fleste.  Syd Israel er hvor stammen Judah som Jødene fikk sitt navn fra levde. (El hadde gitt denne stakker stamme til hans onde sønn som ville beholde dem.) (Mot kunne ikke regjere når Baal var i underverden siden han var Guden av død.) 
22 Bibelen viser en Gud som elsker mennesket. (Ondskapen til guden finnes bl.a i Jesaia 30:32-45:7 Salme 3:7, 52:5 2Mos,20:5, 32:27 4 Mos; 31:17,18 5Mos 18;8, 20:16 og det er bare en liten del. Der finnes ikke en eneste "god" gjerning)  Dette kan ikke sies av dem som har lest noe som helst fra det gamle testament. Der finnes ikke en enste skikkelig gjerning her. Barn som erter en av profetene myrder han. Esekiel,20: 25 hvor Guden sier han gav Israelittene dårlige bud og lover de ikke burde leve ved, sånn som å la den første gå gjennom ilden viser ikke bare ondskapen, men også at han sannsynligvis var Molech.  Forskere har vansker med å finne en Gud I dette området som hadde følgere som måtte ofre barn til ham som Jefra måtte gjøre I Dommernes bok. 11:30-35. Yammu har vert foreslått, og det kan vi her bekrefte. 
23 Esaias I Bibelen stemmer overens med Esaias fra Dødehavsrullene.  Det sies at disse to er like, der er bare noen forskjeller I grammatikk. Dette er som å si "Drep ham, ikke vent" er det samme som "Drep ham ikke, vent". Esaias er et omskrevet budskap som passer med materialet fra tidligere Ugarit.  For snart 50 år har kirken hatt Esaias rullene uten å offentliggjøre innholdet. Disse viser blant annet at profetiene om Jesus har vårt tilføyet av den senere kristne kirke. 
24 Dødehavsrullene var skrevet av en forskjellig sekt enn den offisielle Jødedommen.  En skaper stadig unnskyldninger for disse, de eldste av alle bibelske beretninger på grunn av hva de sier. Dødehavet var bare noen få kilometer fra Jerusalem, ikke en by langt borte. Essene var sammenlignet med Fariseerne I Easton's 1897 leksikon.  Dagens kilder tyder på at Dødehav samfunnet var et kloster for Jerusalem hvor noe gjenskriving av offisielle dokumenter foregikk. 
25 Bibelen stemmer overens med vitenskapen.  Ser man ikke på vitenskapen kan det stemme. Faktum er at det gjør ikke. Flere vers har blitt forandret for ikke å snakke om en hel bok som måtte bli fjernet på grunn av de idiotiske påstander kirken har. 

Bibelen har for eksempel Esters Bok. Det er en Babylonsk tale hvor Ester (Gudinnen Ishtar) samt Mordakai (Marduk) vinner over de Persiske guder. 

1 Enok var fjernet fra Bibelen på grunn av at man fant ut blant annet at der ikke var støtter som holdt jorden oppe. 

Johannes Åpenbaring er enda ikke fjernet om originalen er funnet blant babylonerne. 

26 Bibelens profetier forteller oss hva vi har I vente.  Der finnes ingen. Det er kjent at Daniel var skrevet lenge etter det som var spådd. Hele bibelen inneholder gammel mytologi og taler fra andre folk og kulturer.  Statuen fra Daniel som var av forskjellige metaller er fra Perserne, osv. Kongen I Daniel var Nabonidus. Han var omvendt til å tro på måneguden. 
27  

27b 

Det som står i Bibelen er Guds ord og kan ikke diskuteres siden det er sant.  

Israel er bare nevnt et sted i oldtiden. Fra omtrent 1200 F.K nevnes dette folk av Farao Merneptah. 

Hvis dette er Guds ord beviser det bare at han var senil når det ble skrevet. Filistrene som kom til Palestina omtrent 1000 F.K er der allerede da Abraham levde (2 Mos. 13:17, 23;31) De Egyptiske faraoer som levde da Abraham skulle ha levd er ikke nevnt i Bibelen mens Faraoen Sabta (697-690 F.K) er nevnt i ! Mosebok som en by, og hans etterkommer er også forvirret i 2 Kongebok 19:9. Eksemplene på feil er for tallrike til å forsøke å gjengi.  

Nu vet vi at den tolkning som sier at det er Israel er "Ønsketolkning". 

Det er som å ta hele talen om den store bukken bruse som fakta. Det er en spikersuppe uten like, forfattet av mennesker omtrent 4-500 år F.K for å få seg selv en identitet. Det er en omskrivning av den babylonske Atrahasis etter Perserne og Zoroaster samt en blanding overtro.  

Men den sannhet er også skjult. 

 
Kirken sier Andre kilder viser  Tillegg
28 Jesus var født I Betlehem.  Den senere kirke bestemte at Jesus hadde hans fødested der siden det var fødestedet til den legendariske Kong David  Ingen visste med sikkerhet hvor han var født etter krigen som ødela Israel ca år 70. 
29 Det sies at Jesus var født I en stall.  At barn ble født I staller tilbake I den tiden er veldig usannsynlig. Alle byer på den tiden måtte ha et "Dronningens hus" som var et sted hvor uekte barn ble født. Ved Dødehavet var dette "Dronningens hus" en ombygd stall, og den gikk ved navnet "Stallen". Dette er ganske sannsynlig fødestedet for flere Jesuser  Der ble funnet gravrester etter en familie I Israel hvor både Josef, Mary, deres sønn Jesus samt andre bibelske navn hadde sine ben begravd. Det sies at Jesus var et vanlig navn på den tiden. 
30 Jesus ett sies å være fra kong David  Stamfedrene til Jesus er gitt to steder I Bibelen. Matteus Evangelium, 6:6-8 og Lukas Evangelium 3:23-32. De to listene er helt forskjellige og kirken forsøker å si at det er på grunn av den ene er ætten til Josef og den andre Maria. Dette viser bare kirkens ærlighet.  I Matt er der 28 generasjoner og I Lukas 43. Gjennomsnittsalder for hver generasjon ville ha vært 35 år I Matt og 23 år I Lukas. Men ingen av listene har Gud. 
31 De påstår at Jesus var Guds sønn.  Der er ingen steder hvor Jesus påsto å være Guds sønn, han sa jo at han var Menneskesønnen. De to kan ikke forveksles. I Lukas 18;31 for eksempel sier han at alt som er skrevet om Menneskesønnen skal gå I oppfyllelse gjennom ham. Den eneste plass noe er skrevet om denne er 1 Enok, og I Enok var Guds sønner årsaken til at mennesket måtte utryddes I en flod, ikke menneskesønn.  Årsaken til at dagens Bibel er så manglende er at kirken fjernet det som var skrevet av Enok. Det ble så idiotisk at det etter hvert ikke kunne forsvares. Der er ingen antydning til at resten er noe bedre. 
32  

32b 

Jesus som lysets barn er Gods sønn. 

Jesus talen er unik! 

Johannes 12:35-36 er en av de steder hvor Jesus sier lyset ennå er med dem en stund, og ad de skal gå I lyset mens de ennå har ham. Lukas 16;8 er hvor Herren lovpriser denne verdens barn og sier de er flinkere enn lysets barn. 

Andre mennesker fra oldtiden hvor lignende taler eksisterte rundt er mange. 

Kirken tar og tilpasser seg materialet som de selv vill. Ingen sammenheng trengs fordi de vet at hva de ikke forstår, deres Gud forstår. 

Disse inkluderer Bl.a Herkules, Dionysus Asklepios Alexander 

33 Det sies at 1 Enok aldri var en bok av Bibelen.  Noen få hundre år etter Jesu fødsel skrev de kirkelige forfattere 2 Enok for å klargjøre noe fra 1 Enok. Hadde ikke 1 Enok vært en del av Bibelen ville dette vært umulig. Det er foreslått at 2 Enok var skrevet ca år 100, men tilstått at det like gjerne kan ha vært år 1000.  Kirken forandrer ikke bare Bibelen, men også sine egne uttalelser som de ønsker. 
34  

34b 

Guds sønner fra Enok var ikke de samme som er talt om i det nye testament.  Det er omtrent det samme som å si at God i det gamle testament ikke er den samme som Gud i det nye, som jo er ganske mulig.  

Jesus var tross alt syndebukken Gud skapte for å sone for menneskets synder. 

De forskjellige uttrykk og meninger bak ord kommer fra forskjellige samfunn. Bibelens syndebukk, Asael er å finne i 3 Mosebok 16;10 Men ingen tilber "syndebukken". 
35 Brød og vin er symbolet på Jesus pakt.  Veldig tvilsomt. Mer sannsynlig er det at å drikke vinen som symboliserer menneskesønnens blod og spise brødet som symboliserer hans kjøtt er en assuranse overfor Guden at som Guds sønner skal de ikke igjen utrydde menneskesønnene.  1Enok viser tydelig at årsaken til flommen var på grunn av når de mektige sønnene til gud formerte seg ble der mangel på mat så de spiste menneskesønner. (Samme sønner som 1 Mos,6;1-4.) 
36  
 

36b 

Det sies at Bibelen er korrekt fordi den er Guds egne ord.  Masser av litteratur fra det nye testament er kjent å være tilføyet senere. Tror du det ikke se bare Den Norske leksikon. For eksempel. 1 og 2 Timoty og Titus er tilføyet. Tessalonikerne og Kolossenserne samt 1,2 og tredje brev som bærer navnet Johannes samt mye annet er kjent å være tilføyet senere.  

Jesus siste ord er forskjellig fra Matt 27;46, Mark 15:34, John 19:30. Hva er riktig? 

Mye av litteraturen I det nye testament er kjent å ha vært tilføyet for å bekjempe de Gnostiske kristne. Mange av de deler som kan ha vært ekte har også vært forandret for samme årsak. Med alle de feil som kan påvises, hvor mange andre eksisterer? 
37 Brevet til Hebreerne er hvordan Paul forklarte kirken.  Brevet til Hebreerne har siden 150 år etter Jesus vært kjent som et bedrageri. Sannsynlig forfatter er Polykarp som skrev utmerket Gresk. (Et berømt skrift som kalles Chester Beatty papyrus ble diktet og brukt av kirken som bevis av dem som likte Hebreerbrevet.)  Det ergerlige her er at ingen vet hvem som skrev hva. Kirken liker det derfor er det. (De bruker fortsatt det falske papyrus enda de vet historien.) 
38 Moses  Ahmoses var som sagt en egyptisk Farao. Da Klement av Alexandria, en helgen fra det andre århundre pratet om Flukten fra Egypt sa han det skjedde under Farao Ahmoses. (som stemmer overens med tiden i bibelen.) Alexander som levde før Konstantin også skrev ned en liste av Egyptiske faraoer som stemmer godt overens med dagens forskning helt tilbake til Ahmoses.  Klement fortsetter at da kong Chenophren hørte hvilken Gud hadde sent ham falt han ut av senga. Hadde Moses fortalt dette ville det ikke vert til en Hyksos konge, men Ahmoses. 
39 Talen om Jesus barnet er så unikt at det må være sant.  De kristne fikk mangt fra Zoroaster, ikke bare engler, men også en tale som sier at et barn skulle bli født fra en jomfru. Etter dette barnet døde ville det bli gjenopplivet og det ville være slutten på død blant menneskeheten.  Mens bibelen ikke har en ekte profeti om Jesus, frelseren så er det samme ikke tilfellet blant Zoroaster. (Som også hadde engler, demoner O.S.V. 
40 Jomfrufødselen beviser at Jesus var av Gud.  Andre kjentfolk som var født fra en Jomfru var Alexander den store fra Hellas. Mitra samt andre. Beviser det en, beviser det mange.  Av dem som virkelig har eksistert har vi Alexander den store. 
41 

41b 

Jesus var den Messias Gud sendte for å befri mennesket.  Ikke så. En annen kjente frelser var idioten Samson som mistet hodet på grunn av skjørtet til Delila.  

Sant nok skulle han ha fjernet demoner fra mange mennesker. Visste de en bedre kur for epilepsi? 

Samson skulle også frelse Israelerne, (Guds Gave) 

Demoner som engler kommer fra den Persiske lære. 

42 På grunn av synd er mennesket fortapt.  Synd stammer fra ordet "Hamartia" dette betyr å miste på skiven når man skyter blink.  Kristendommen bommet på målet med mil! 
43 Da Gud kom til mennesket med menneskekropp var det alt beviset som trengs.  Guder som besøkte mennesker I menneskekropper var et vanlig fenomen blant Greske så vel som mange andre myter.  Kristendommen har tatt myter fra mange forskjellige Kulter og kaller dem bevis. 
44 Korset er symbolet på Jesus  Ikke så, Korset har alltid vært symbolet på døden. At de kristne forandrer meningen forandrer ingenting. (Det er fremdeles den døde Ånds symbol!)  Symbolet jeg laget har blant annet den Egyptiske Ank. Symbolet for liv I over 5000 år. Korset er et forandret Ank. 
45 Gud vil sørge for at vi gjenoppstår  Paulus Brev til Galaterne. 3:3. "Er I så uforstandige? I begynte I Ånd; vil I nu fullende I kjød?(5;15-25, 6;8)  Men der er jo den påstand at til og med Paulus var Gnostisk. 
46 Livets tre venter for alle I Paradis.  Livets tre er muligens det tre den Sumerske Gud En-Ki hadde . Et tre skulle kanskje bli forandret til livets kode og det hele kan være DNA koden.  Fisk kan ha symbolisert DNA, enten det er fisken til Jesus eller de to strømmer fisk fra En-Ki. 
47 Bibelen stemmer overens med vitenskapen.  Den store kristne apologier kirken fremdeles beærer, Hippolytus sa at kristendom var korrekt siden mennesker aldri ville forstå under som flod og fjære eller guds beholdere av rein og snø. Han sa også at de mennesker som sa at månen ikke hadde eget lys og stjerner var soler som var for langt borte burde finne noe nyttig å gjøre istedenfor å latterliggjøre hele menneskeheten.  Vi står overfor en ny Hippolytus i dag. Skal kirken få fortsette med sine mysterier eller skal våre barn få finne "latterlige sannheter?" Bare tenk deg til hvor menneskene ville vært i dag om ikke all sånn "latterlig" sannhet hadde vært ødelagt av kirken! 
48 Bibelen har vart så lenge siden det er den rette lære.  Kirken styrer fortsatt siden de umenneskelige gjerninger den var i stand til å gjøre. De hadde den unnskyldning at deres Gud sorterte sjeler, som gjorde dem i stand til gjerninger ingen andre kunne ha gjort. Andre religioner eksisterte mye lengre enn 2000 år.  Dagens Kirke er ikke annet enn en fortsettelse av det gamle Romerriket. Rom var mektig og myrdet sin opposisjon. Kirken fortsatte der Keiseren sluttet. 
49 Kirken kan ikke sammenlignes med det onde mennesket  Stemmer. Da Hitler myrdet tusener var det kropper. Som sagt av gamle vismenn var den som dreper kroppen ingen forbryter å sammenligne med den som ødelegger det åndelige. Gode mennesker fjernet den onde kirke som myrdet hekser og herjet få år tilbake.  Hitler ønsket å utrydde Jødene. Kirken har allerede utryddet flere samfunn. (Abilgensere, Katari osv osv……….) Unnskyldninger for ondskap er å tillate ondskap 
50 Gud har en årsak for alt som skjer. 

Vi må bare tro! 

Hva var da årsaken til at han tillot tusener av uskyldige mennesker å bli brent på bålet I hans navn? Stammer utryddet med brann og hærverk. Hvorfor skulle vi måtte tro at noe som ikke er dokumentert er riktig når alt bevis tyder på at det er falsk når sånne som disiplene få bevis gang på gang?  Det ville vært umulig for en god Gud a se hva har vært gjort I hans navn uten å stoppe det. Hvis Judas ikke hadde noe valg, som bibelen sier var jo hans offer for menneskeheten mye mer enn det offer til Jesus. 
51 Mennesket kan ikke forstå Gud.  Bibelen viser ikke til noen intelligente aksjoner av denne Gud. Heller ikke var mennesket kastet ut av "hagen" for nesten å forstå like godt som Guden.  Den unnskyldning at Gud er så mye sluere enn oss, og derfor forstår vi ikke er for barn. 
52 Kirken er ærlighet.  Selv om kirken er klar over disse samt utallige andre uoverstemmelser angående dens lære insisterer de at våre barn skal bli oppdratt I deres lære på skolene.  Den beste betegnelse på ærlighet er å innrømme ens feil. Å skape unnskyldninger er bedrageri. 

Hvorfor må man bruke unnskyldninger for en gud?

Svaret er i bibelen.

Ezekiel 20:25-26; Derfor gav jeg dem også bud som ikke var gode, og lover som de ikke kunde leve ved. Jeg lot dem bli urene ved sine offergaver, idet jeg lot alt som åpner mors liv, gå gjennom ilden, så jeg kunne ødelegge dem, forat de skulle kjenne at jeg er Herren. 33: Så sant jeg lever, sier herren, Israels Gud, jeg vil regjere over eder med sterk hånd og med utrakt arm og med utøst harme.

Men hvordan kan dette stemme overens med guden i Johannes evangelium? Lysets barn og menneskesønnen. Jo sånn henger dette sammen.

Lukas, 16;8. Og Herren roste den urettferdige husholder for at han hadde båret sig klokt ad; for denne verdens barn er klokere mot sin egen slekt enn lysets barn.

Den eneste måte bibelen stemmer overens med noe er om Jødene omskrev lære fra den nære Østen på den tid da Tempelet I Jerusalem ble gjenoppbygget for Perserne.

Det sies at vårt samfunn er basert på det kristne livssyn som jo er en annen løgn. Vi underkuer ikke lenger kvinner, og de er ikke lenger under "Husets Herre" som muligens kommer fra det Babylonske eller Greske samfunn.

Dagens kvinner har rettigheter som kvinner hadde fem tusen år tilbake blant egypterne og Sumerne. Dette er i motsetning til 1 Kor 11 og 1 Tim 2;11-15At det norske folk vet så godt som ingenting om disse samfunn skyldes også kirkens dominans av våre barns utdanning. De er redd for at vi skal finne ut sannheten, og de folk i samfunnet som skjuler sannheten har vi et navn på. Det sies at vi ikke skal diskriminere som er i motsetning til Mark 7:25;29 Vi har ikke lenger slaver som bryter med 1 Peter 2;18 samt utallige andre "kristne" metoder brukes ikke som å brenne hekser. Den moral som nu kalles "Kristen" fins blant utallige andre samfunn og "The Sentences of Sextus er bedre. Mangfoldige andre kulturer hadde lover mot ekteskapsbrudd, Mord, falske vitner, og sånt som dyresex var blant Hitterne 4000 år siden den eneste forbrytelse som hadde en dødsstraff. Å lære våre barn at dagens moral stammer fra kirken er kanskje til en viss grad riktig. Det ser ut som desto mer makt kirken har i et land desto større problemer har de med kriminalitet. Kanskje årsaken er det gamle ordtak som blant annet grekerne hadde at "Hva du sår er hva du får!"

Dårlige løsninger har vært samfunnets Akilles Hæl. Enten det var kirkens løsning, Hitlers eller en massemorder. Ærlighet uten hensyn til forutoppfattede begrep og en nøktern utdanning av våre barn er det eneste vi kan tillate og jeg bryr meg ikke om den unnskyldning som andre har.

Fellesnevneren for alle unnskyldninger er en tabbe. Hver gang unnskyldningen brukes øker nevneren.

Hvordan kan kirken forklare at det var så ondt av Adam og Eva å spise det ene eplet at utallige mennesker må lide evig tortur og forbannelse på grunn av dette?

Satan finnes ikke i Jødenes lære, hva gjør han i en lære som sies å stamme derfra?

Jødene sier at mennesker i bunn og grunn er gode og kan samarbeide for å skape fred og velvære. Dette ville være et mye bedre utgangspunkt enn den elendige filosofi om onde mennesker som må straffes av en Gud.

Dette er bare 52 (plus) av dem. Narren(e) kan du selv forsyne!

Home Page Min Hjemmeside.

Et mye bedre svar finnes her!

Hosted by www.Geocities.ws

1